REPORTAJ: 18 ani de eficienţă

Publicat vineri, 25.06.2010 17:35 de Bogdan Mirică

Michelin a ales să dovedească eficienţa anvelopelor sale pe un câmp minat: pista de teste ADAC, din Germania.

Cupa Mondială de Fotbal transformă radical o ţară prezentă la competiţie. Fotbalul uneşte spiritele, leagă prietenii şi rupe barierele lingvistice, oferindu-le tuturor un subiect comun de discuţie. Pe parcursul campionatului, oraşele fierb, mulţimea se agită, discuţiile se aprind mai uşor şi berea curge în valuri.

Aşa am găsit Berlinul cu o zi înaintea meciului decisiv pentru calificarea în optimi. O capitală reconstruită în numai 15 ani, care păstrează încă o simbioză bizară între estul comunist şi vestul democrat, preferând să îşi surprindă vizitatorii cu contrastul dintre clădirile noi, futuriste şi vechile sedii ale Gestapo-ului, unde zac statui decapitate ale foştilor ofiţeri fascişti.

Oraşul contrastelor se poate dovedi însă o gazdă bună pentru jurnalişti olandezi, britanici, francezi, balcanici şi scandinavi, strânşi laolaltă de Michelin pentru o demonstraţie de forţă. Semn că nu numai Campionatul Mondial de Fotbal poate reuni o asemenea diversitate etnică.

Liniştea dinaintea furtunii

Cu o seară înainte de evenimentul surpriză, pe care Michelin îl cocea la foc mic, în sala care a reunit presa europeană puteai vorbi de un adevărat Turn Babel. Engleza, germana, franceza, olandeza sau sârba se auzeau din toate colţurile încăperii. Un murmur halucinant, care ţesea posibilul program al zilei următoare.

Am pornit în zori spre Linthe, o localitate situată la mai bine de 60 de kilometri depărtare de Berlin, în vecinătatea căreia aveam să găsim teatrul de desfăşurare a operaţiunilor Michelin. Este vorba despre pista de teste a ADAC. Exact! Acel ADAC care în urmă cu câţiva ani punea la îndoială capacitatea Loganului de a trece testul elanului, acel ADAC care a făcut "pateu" ai multe modele chinezeşti şi acel ADAC care nu demult a declarat că Citroen Nemo este incapabil să treacă acelaşi test al elanului.

Frânare pe carosabil umed

Dumnezeul german al siguranţei în trafic a fost de acord să-i găzduiască pe francezi şi chiar să îi ajute în certificarea performanţelor, alături de nume mari precum TUV Sud sau Dekra. În funcţie de naţionalitate, am fost împărţiţi pe grupe, pentru a putea lua parte pe rând la cele trei ateliere pregătite de francezi, în interiorul complexului german. Plasaţi în aceeaşi urnă valorică cu croaţii, olandezii şi francezii, am descins către scena unde urma să facem cunoştinţă cu prima performanţă a pneului Michelin Pilot Sport: Atelierul de siguranţă.

Trei instructori nemţi de vârsta a doua, rigizi în limbaj şi comportament, ne-au făcut cunoştinţă cu trei exemplare Mercedes E-Klasse identice, dar încălţate cu pneuri diferite. Primul a fost echipat cu pneuri Bridgestone, al doilea cu pneuri Michelin şi al treilea cu pneuri Continental. Am urcat pe rând, la volanul fiecăruia, pentru a ne convinge de capacitatea de frânare pe carosabil umed.

Francezii avertizează însă că modul de utilizare şi tipul de şofat pot influenţa categoric modul de uzare a pneurilor. Chiar şi umflarea corectă a cauciucurilor poate avea un impact major asupra uzurii. O diferenţă de 0.5 bari faţă de cea corectă poate accelera cu 20-30% procesul de uzură.

  • Andrei, vineri, 25.06.2010 19:23
    mercedes

    impresionanta distanta de franare..26.2m pe ploaie..nu e rau deloc

  • mog, vineri, 25.06.2010 20:27

    michelin mereu au facut gume bune.pe ceedul meu am varianta energy si sunt multumit.la alea de iarna nu stau asa bine (sunt alte variante mai bune).

  • bbi, sâmbătă, 26.06.2010 00:22
    da da

    asta cu economisitu e frectie pana la urma.dc faci niste calcule la un rezervor economisesti 1/2litri.adica nimic;)).marketing mai mult

  • BMW, sâmbătă, 26.06.2010 07:20
    BMW Nr.1 Deutchland

    Draga automarket sa va mai arat ce a desemnat ADAC ??? Pentru al doilea an consecutiv BMW X3 este premiat la categoria "Calitate". Prestigiosul premiu ?Gelber Engel? este acordat de cel mai mare club auto din lume ? ADAC (Clubul Auto German) in urma unei statistici de asistenta rutiera care a inclus peste 2 000 000 de interventii in Germania in 2008, precum si pe baza unui sondaj realizat cu participarea a peste 43000 de cititori ai revistei ?ADAC motorvelt?.Si in acest an serviciul de asistenta rutiera ?Gelber Engel? (?Ingerul galben?) al ADAC a avut foarte putine solicitari din partea posesorilor de BMW X3. Aceasta probeaza inca o data fiabilitatea modelului care si-a consolidat pozitia de bestseller la nivel mondial. In noiembrie 2008 BMW X3 a atins cota de 500 000 unitati livrate.

  • GreeN, sâmbătă, 26.06.2010 10:57
    ARTICOL sau RECLAMA

    Este un articol bun , pentru a-ti face o idee ce rol semnificativ are un pneu bun. Dar imi permit o intrebare ! Este intradevar un articol sau doar o continuare a reclamei ,care apare mereu la incarcarea paginii,sau cand vrei sa vezi o poza ? P.S. : Masina o am echipata cu Michelin Pilot Exalto 2 (foarte incantat de aceste anvelope)

  • Marius, luni, 28.06.2010 20:00

    Sunt cauciucuri foarte bune, au o singura problema: cand ajung la o temperatura inalta, nu mai au aderenta . Teperatura inalta = intr-o zi de vara de la 30 grade in soare, cauciucul se incinge undeva la aprox 60 de grade. In momentul ala, masina se comporta ca si cum ai avea vara cauciucuri de iarna (la manevre bruste mult zgomot si fara aderenta). Din 2007 am avut 3 masini, toate cu cauciucuri Michelin Energy Saver, aceasi problema!

  • Theo, marţi, 29.06.2010 21:33
    @bbi

    bbi, 1/2 litri la rezervor? esti optimist. Uneori economisesti chiar mai putin folosong cauciucuri bune si umflate corect. Da mult mai mult poti economisi schimband modul de conducere din agresiv in defensiv. 1/2 l la rezervor ti se pare nimic??? Poate fi nimic daca bagi benzina de 10 RON sa te plimbi in cartier cu muzica data la maxim. Pentru cei care fac 70-100 km/zi ... ia mai gandeste-te.