Renault: Zoe va avea o autonomie electrică de 500 de kilometri în 2020

Publicat joi, 17.09.2015 12:55 de Dragoș Băltățeanu

Renault Zoe este un model important în gama de automobile electrice produse de constructorul francez. Deși este pe piață din 2012, un oficial Renault confirmă că un facelift nu este încă prevăzut.

În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt am avut ocazia să stăm de vorbă cu o serie de oficiali Renault. De la Guillaume Berthier, director comercial al diviziei de vehicule electrice Renault, am aflat că constructorul francez nu are în plan un facelift estetic pentru modelul Zoe, Renault preferând să se concentreze pe îmbunătățirea tehnologiei. 

"Nu este o urgență, clienților noștri le place cum arată mașina și sunt mulțumiți. Ciclul de viață al unui model electric este mai lung față de un automobil convențional și un facelift optic va fi efectuat, dar nu în viitorul apropiat. Preferăm să ne concentrăm pe îmbunătățirea tehnologiei și a experienței la volan", a spus Guillaume Berthier. Întrebat la ce ne putem aștepta la capitolul autonomie pentru modelul Renault Zoe, Berthier a spus că cu ajutorul tehnologiei acumulatorilor care avansează rapid, Renault crede că în 2020 autonomie unui model ca Zoe va fi dublă. 

Dacă astăzi un Renault Zoe are o autonomie ideală de 240 km, putem specula că peste cinci ani această autonomie va fi undeva în jurul cifrei de 500 kilometri. Berthier a mai preciza că creșterea autonomiei nu poate fi făcută cu orice cost, un model ca Zoe trebuind să rămână accesibil pentru client.

Renault Zoe a fost lansat la finalul anului 2012, mai întâi pe piața din Franța, iar în anul următor livrările au fost extinse și în restul Europei. În luna mai a acestui an, Renault depășise pragul de 25.000 unități fabricate. În România, SĂPTĂMÂNA 1SĂPTĂMÂNA 2SĂPTĂMÂNA 3 și CONCLUZIE.

  • Alex, joi, 17.09.2015 13:48

    Asta e alta mancare de peste, cu ~ 500km autonomie as cumpara masina si as utiliza-o chiar si la drumuri lungi fara sa ma gandesc ca nu as avea unde sa reincarc bateria. ( valabil pentru Ro) Cred ca nu sunt singurul care isi doreste o masina electrica cu o autonomie decenta, decenta in cazul meu ar fi undeva in jurul valorii de 400-500 km. Daca acest cost nu se va reflecta in pretul final cu mai mult de 2000-3000 euro consider ca va fi o alegere inspirata. ( evident pretul abonamentului sa ramana identic cat si pretul curentului electric ) Go go electric!

  • Sam93, joi, 17.09.2015 17:26

    Degeaba are 500 de km autonomie cand tre sa stai ore in sir sa o incarci, cand o masina pe benzina o alimentezi in 2 minute.

  • mm, joi, 17.09.2015 22:41

    de fapt tehnologii exista doar implementarea lor este planificata, nu de altceva, dar doar uzura fizica nu acopera necesarul de productie care sa acopere profitul estimat

  • flavius, vineri, 18.09.2015 00:28

    Axum cand 1Kw/h costa aproape 1 RON (cu tva baieti) si masinuta consuma minim 14 Kwh la suta (real) idea nu este sustenabila.Nu mai vorbim de pretul fitzei,plus poluarea facuta pentru a obtine curentul necesar.Au cam secat raurile .

  • qwerty, vineri, 18.09.2015 10:05

    @flavius Pretul kwh depinde de tipul de abonament pe care ti-l faci. Sunt abonamente cu X kwh inclusi oarecum similar cu abonamentele de mobile care au minute incluse. Evident, cu cat ai mai multi kwh inclusi cu atat pretul unitar e mai mic. Nu e corect sa compari poluarea pe care o produce o masina clasica cu poluare pentru producerea curentului electric fara sa iei in considerare poluarea pentru producerea combustibililor fosili si poluarea produsa de flota de cisterne folosite la transportul lor.

  • MrUnivers, joi, 15.10.2015 18:22

    E posibil sa incarci acasa masina de la panouri solare .

  • sac!, miercuri, 29.06.2016 19:46

    http://www.automarket.ro/stiri/francezii-ii-inving-pe-nemti-la-ei-acasa-renault-zoe-cea-mai-vanduta-71831.html