Renault Zoe reîncărcat: 400 de kilometri autonomie pentru electrica franceză începând din această toamnă
Autonomia mașinilor electrice crește în galop. Dsacă acum un an Renault Zoe avea 180 de kilometri autonomie, toamna lui 2016 va veni cu Zoe 40, o versiune cu autonomie maximă de 400 de kilometri.
2016 a fost un an excelent pentru mașinile electrice. Sau, mai bine spus, pentru evoluția autonomiei mașinilor electrice. După ce Tesla a anunțat în martie faptul că viitorul Model 3, care are toamna anului 2017 ca punct de lansare în SUA, va avea o autonomie de 350 de kilometri, la 6 luni distanță de acel moment asistăm la o inundație de îmbunătățiri tehnice care acoperă aproape toate modelele electrice de pe piață. Rezultatul acestora: baterii cu capacități mai mari și, deci, autonomii mai mari pentru aceste mașini.
Astfel, după ce BMW i3 a fost anunțat cu o autonomie de 300 de kilometri, după ce Volkswagen a anunțat că viitoarea versiune a lui e-Golf va avea 400 de kilometri autonomie, iar Opel a plusat cu Ampera-e, care din primăvara lui 2017 va fi prezent pe piață cu o autonomie de "peste 400 de kilometri", Renault Zoe se alătură acestui val și anunță o versiune cu aceeași autonomie: 400 de kilometri. Informația nu este încă oficială și va fi probabil anunțată joi, 29 septembrie, la Salonul Auto de la Paris, însă Renault Olanda a "scăpat" deja pe site-ul propriu datele tehnice ale noii versiuni, astfel că putem considera că detaliile fac parte dintr-un viitor anunț oficial al mărcii.
Versiunea actuală rămâne în ofertă
Pentru a ajunge la 400 de kilometri conform ciclului european NEDC de testare a consumului și autonomiei, Renault a mărit capacitatea bateriei lui Zoe, care sare de la 22 la 41 de kWh. Nu există însă diferențe la nivelul dimensiunilor pachetului de baterii, care rămâne la fel de compact, diferența de capacitate fiind realizată prin îmbunătățirea compoziției și densității celulelor. La fel ca până acum, pachetul de baterii de pe Zoe va fi dezvoltat de coreenii de la LG Chem.
Odată cu creșterea de autonomie, Zoe va beneficia și de o creștere de putere. Dacă vechea versiune cu autonomie de 240 de kilometri, care rămâne încă în vânzare, avea 77 de cai, noul Zoe 40 vine cu un motor de 88 de cai putere. Diferența de preț dintre cele două versiuni ale lui Zoe va fi de circa 2500 de euro pe piața din Olanda și este foarte probabil să se mențină aceeași și la noi.
Încărcare rapidă ca opțiune
O altă noutate care apare în peisajul modelului electric Renault este posibilitatea de a comanda mașina cu opțiunea Quickcharge, ceea ce va aduce o mufă suplimentară care-l poate conecta pe Zoe la o stație de încărcare rapidă în curent continuu. Opțiunea adaugă 700 de euro la prețul mașinii, iar încărcarea până la 80% va avea loc în doar 30 de minute. În această versiune de încărcare, autonomia bateriei scade cu 30 de kilometri din motive care țin de conservarea duratei de viață a acesteia.
Vestea bună este că Renault va pune noua versiune a lui Zoe la dispoziția clienților interesați chiar din această toamnă, ceea ce înseamnă că Renault Zoe 40 (numele oficial al noii variante) va fi primul model electric după Tesla Model S și Tesla Model X care ajunge la o autonomie de 400 de kilometri.
via insideEVs
mai bine avea ca optiune, treaba cu plata chiriei la baterie,,