Renault: Vom revolutiona designul viitorului Logan

Publicat joi, 26.06.2008 17:13 de Bogdan Mirică

Patrick Le Quement, designerul sef Renault, a declarat ca viitorul Logan va fi simplu, dar mult mai atragator.

Inaugurarea noului Centru de Design Renault la Bucuresti a fost un eveniment care a starnit interesul intregii prese auto din Europa. Jurnalistii de la Automotive News s-au grabit atunci sa il traga de limba pe insusi Patrick Le Quement, seful de design Renault, despre viitoarea filosofie pe care o va adopta Dacia.

In prezent, Renault are sase centre de design in Europa, unul la Barcelona, unul la Sao Paolo, unul in Mumbai, inca unul in Korea si bineinteles in Paris. Designerul sef a declarat ca inaugurarea unor asemenea centre este necesara pentru a intelege modul de viata al oamenilor si culturile atat de diferite.

Centrele sunt responsabile si pentru o munca de cercetare a pietei, designerii urmand sa ia aminte la curentele din moda, la muzica pe care o asculta tinerii si la ce parere au despre masini. Intr-un cuvant vrem sa stim "ce li se pare cool tinerilor din toate zonele in care activam. Si in acest moment primim raspunsuri foarte diferite din Brazilia, India sau Franta" a declarat Le Quement.

In acest moment Renault lucreaza la noua generatie a modelului Logan, un model global, care se va vinde pe majoritatea pietelor mondiale. De aceea este foarte important ca designerii francezi sa inteleaga principalele valori ale oamenilor care vor intra in contact cu noua generatie.

Le Quement a recunoscut ca designul actualului Logan a fost o incercare nereusita din care Renault si Dacia trebuie sa invete. "Designul lui Logan este foarte simplu si eficient. A fost prima noastra experienta pe o piata low-cost si am invatat multe de atunci."

Seful de design a declarat ca a primit o mare cantitate de informatii despre cum a fost perceput Logan-ul pe toate continentele si acum centrele de design lucreaza la forme care sa faca din modelul romanesc o masina atragatoare, care sa arate complet diferit fata de cea care exista in prezent.

Le Quement a recunoscut ca designul modelelor low-cost este foarte restrictiv dar ca asta nu ii va impiedica pe designerii francezi sa gandeasca un design radical pentru o masina care sa placa publicului si sa fie si ieftina.

"Vom pastra ceea ce am invatat pana in prezent: simplitatea si usurinta asamblarii. Nu ne vom rezuma insa la atat si vom incerca sa exploatam la maxim designul blocurilor optice fata si spate pentru a contura un aspect mult mai placut si mai atragator. Vom merge pe simplitate expresiva!", a concluzionat Le Quement.

via | Automotive News

  • alinmarina, joi, 26.06.2008 19:49
    vorba dulce...

    E clar ca LeQuement are intentii bune, numai ca aceste intentii ale dumnealui, tare mi-e teama ca vor ajunge sa contrasteze cu planurile de profit ale grupului Renaul. Nu poti realiza un produs atractiv si performant in segmentul low cost!!! Ar trebui sa ne intre o data pentru totdeauna in cap ca pretul reflecta calitatea. De-aia exista nemtii. Aia fac masini si cer bani pe ele. Dacia face incercari si lasa pretul... Ori vrem calitate ori pret mic. E SIMPLU! ...Sau ne uitam spre koreeni... astia de cand ii stiu au fabricat masini CORECTE... Si surpriza, de anul trecut au intrat cam tare pe piata europeana, cu doua nume noi, care arata bine, se misca bine si au un pret rezonabil. Asta e alternativa: I30 sau cee'd! Cat priveste inaugurarea centrului de design, felicitari. Dar va mai trece multa vreme pana ce Dacia va ajunge la un nivel calitativ mai... "comestibil". Cata bunavointa ar avea francezii de a crea un brand competitiv, pe moment nu stau nici ei prea bine cu gama Renault. Personal, noul Laguna mi se pare inca o incercare cu degetul a incursiunii in elita premium. Handicap: designul exterior.

  • ovidiu, joi, 26.06.2008 23:05
    mai baieti

    io vas zice asa faceti un logan bun frumos aspectuos ,sa nu consume mult sa nu fie amu motoare mari si sa fie un pret rezonabil pt toate buzunarele

  • alinmarina, vineri, 27.06.2008 00:19
    pt ovidiu

    Felicitari dl Ovidiu! Ai castigat un premiu fabulos! Ai castigat recunostinta escrocilor care au nascocit ideea segmentului low cost. Felicitari! Esti candidatul ideal la postul de conducere al unei viitoare carutze cu motor de 1.0 fara ABS, servo, geamuri elecrice sau aibags, dar ce mai conteaza? Carutza arata bine, e rosie, are o bagheta cromata si ii poti lipi niste abtzipilduri cu "I love Romania". Bravo fratilor. Asta cereti, asta veti avea!

  • The Driver, vineri, 27.06.2008 00:51
    Pt alinmarina

    ABS si servo sint pentru cei care nu simt cu adevarat masina (adica voi, cei 99% dintre posesorii de permis de conducere ce va credeti soferi). Am peste 150.000 km parcursi pe masini fara ABS si servo si le prefer pe acestea.

  • cineva, vineri, 27.06.2008 02:28
    pentru The Driver

    sunt deacord cu tine , simai ales am incredere in logan pentru ca o sa evolueze favorabil, pentru toti ceilalti soferi de bmw audi si mercedes din anii 1900 toamna va zic doar ca in afar de comentarii tampite nu aveti altceva, bravo automarket pntru asha o stire..tineti-o tot asha P.S. cine nu vrea sa-i citeasca , dar da opinii mai bine faceti o greva impotriva guvernului, asha ati realiza ceva mai mult

  • marius, vineri, 27.06.2008 07:22
    eronat

    Ma bucur sa vad ca "6 centre de design in Europa, unul la Barcelona, unul la Sao Paolo, unul in Mumbai, inca unul in Korea si bineinteles in Paris" bine ca nu a venit si Alaska ca ii suparam si pe rusi si pe americani... Ar fi bine sa va ocupati si voi de stiri serioase nu de aberatile unora...loganul putea sa aiba un desing mai placut dar nu s-a vrut mai urate pentru tarani din est, astia suntem. O stire buna vedeti:Who Killed the Electric Car? http://www.youtube.com/watch?v=9vD33UMAtBY&feature=related Documentar din 2006 ff bun o sa intelegeti lumea auto mult mai mult decat dintr-o stire ca aceasta

  • boss, vineri, 27.06.2008 07:36
    lol

    de cand zic asta multa abureala frectie la picior de lemn :))

  • aka_aka, vineri, 27.06.2008 09:24
    Extindere UNIUNEA EUROPEANA

    ---In prezent, Renault are sase centre de design in Europa, unul la Barcelona, unul la Sao Paolo, unul in Mumbai, inca unul in Korea si bineinteles in Paris.--- Imi place ca U.E. se extinde foarte repede !!!!

  • sunshine64sm, vineri, 27.06.2008 09:29
    Preturi si preturi

    Va tot legati de preturi !!! Ce aveti cu ele ? Vreti sa scada, sau sa creasca sau ce ??? Daca nu ati inteles ca preturile vor creste, in toata lumea asta, indiferent de tara, indiferent de marfa, indiferent de orice, atunci inseamna ca traiti pe alta planeta. Cine se lauda in ziua de azi ca reduce pretul, aia e fie o mare prostie, fie marketing, si de fapt e si una si alta: marketingul se face la produsele ieftine si de proasta calitate, sau de proasta calitate si ieftine, tocmai ca sa se mai si vinda. Auzi ..."alegerea cumparatorului istet". Ma apuca risul... Degeaba cautati ca Loganu sa aibe pret mai mic, pentru ca nu se poate. Daca vreti sa continue cu calitate mai buna, atunci pretul nu poate fi in jos. Altfel ne intoarcem la Trabant. La vremea ei o fost o masina faina. Ha, ha, imi aduc aminte de definitia trabantului "doi metri de carton si restul fum...". Pretuuuuri miiiiiiiici... da, sint si preturi mici, dar calitatea ??? Si mai trebuie sa luati in seama o vorba, care se aplica perfect pentru noi: sintem prea saraci ca sa ne putem permite lucruri ieftine. Iar daca nici asta nu ati inteles, atunci imi pare rau pentru voi, si va doresc spor la cumparaturi (ultima stire, la supermarketul din colt, adica fosta alimentara, se vinde masinute chinezesti la kilogram, care merg numai cu apa... si fan...). Vivat logan !!

  • taranul rroman, vineri, 27.06.2008 10:24
    caruta logan

    Sa faceti pentru noi taranii rromani o calesca de logan misto, cu casetofon, perdele brodate la geamuti,motoare pe tuica, si sa poarte semnatura designerului Adrian Guta Minune...... "Asta-i viata, de noi nu ne mai scapa nimeni"....:P

  • cozappz, vineri, 27.06.2008 11:18
    @The Driver

    Nu am decat 100.000 de km la "bord" impartiti intre Dacia 1300, Oltcit, Octavia Tour si Octavia, dar apreciez ABS, servo(directie, frana sau ce mai este servo pe Skoda) si ESP. Sa ne fereasca sfantu sa nu ne intalnim pentru ca ma tem de "maestri" ai volanului ca dumneavoastra. Sanatate la toata lumea si success celor de la Dacia!

  • Kap, vineri, 27.06.2008 11:23
    Asteptam din tehnologie SH sa ne faca francezii bici

    Ce-o fi asa greu de priceput.... Loganul trebuie sa fie o masina cit mai accesibila, cit mai economica si sa-si faca treaba in conditii de siguranta.Daca mai si arata bine, e chiar super.Adica sa fie o masina decenta. Si este.Masina asta se vinde foarte bina datorita raportului calitate/pret.Ati auzit, Schumacherilor si Hakkinenitelor?Pentru 10.000 masina asta nu poate fi nici Ferrari si nici BMW.Iar daca ar costa 30.000 va zic eu ca n-ati da nici unul/una atitia bani pe o masina cu sigla Dacia, chit ca ar fi supermasina. Asa ca nu va asteptati la vreun OZN daciot si ziceti mercix daca noile dacii vor beneficia de: - consum redus; - coeficient aerodinamic si aspect imbunatatite; - motoare de generatie mai noua si mai puternice. Si ii dau dreptate unui driver de mai sus: - o frina eficace actionata cu atentie e mai eficienta decit pedala strivita cu disperare, chiar si cu ABSul ala ieftin de la Renault.

  • glomnicu, vineri, 27.06.2008 13:19
    pt the driver si cozappz

    si eu conduc masina fara abs si servo directie si in 40 de mii km nu am blocat niciodatata rotile la masina. mai conduc din cand in cand o octavia tour insa abs-ul nu pot spune ca ma deranjaza, dar felul in care ia curbele din cauza servodirectiei chiar ma enerveaza (nu e nimic natural:)).

  • MateiS, vineri, 27.06.2008 13:36
    ABS-ul bata-l vina...

    Meseriasii fara ABS mi-au facut fundul praf de 2 ori: prima oara un Cobra din 1900 si ceva care m-am impins pe trecerea de pietoni la care oprisem, noroc ca la cum i-au suierat gumele “meseriasului” au sarit pietonii inapoi pe trotuar. A doua oara un Matiz grabit care s-a dus gramada pe ud si m-a lipit de cel din fata mea, dupa ce m-a impins vreo cativa metri. Pe un taximetrist viteaz cu Solnitza am reusit sa-l fac “sa ma rateze”, fiindca vazandu-l ca vine gramada mi-am luat inima-n dinti si am reusit sa ies la timp pe iarba de pe marginea drumului, pe langa cel care franase in fata mea. Respect d-rei/d-nei/d-lui The Driver ca reuseste sa se descurce fara ABS, dar as vrea sa-l vad cat de eficient ar putea sa franeze pe Autobahn in Germania de la 180 la 50 km/h!! Am fost in situatia asta si slava domnului ca nu s-au oprit cei din fata de tot ca iar o luam pe la spate de la un Clio Sport (scula sportiva, cei- drept)!!!!! Parerea mea e ca toti suntem expusi indiferent de “rulajul propriu”. Mult noroc!!

  • Marius, vineri, 27.06.2008 16:24
    pentru Matei

    nu cumva ai vrea o masina in care iti scrii coordonatele si te duce acasa?....asa ne straduim sa ajungem o natiune de puturosi. ABS-ul pe un asfalt inghetat sau ud este ca masina lui Flinstone: mai bine scoti picioarele afara si incepi sa franezi, bai soferule. Si cu frana aia de la 180 - 560 Km/h.... nu te supara .... cine te pune sa mergi cu viteza asta?....din cauza idiotilor ca tine au loc atatea accidente. daca ai avut prezenta de spirit in cateva cazuri in care ai evitat un accident, ai grija....ulciorul nu merge de multe ori la apa. bafta si vezi ca acum kilometrajului sa nu depaseasca `jumate din cadran.

  • un roman, vineri, 27.06.2008 17:52
    ptr toti cei de sus

    romanu' tot roman...scarba eterna!

  • alt roman, vineri, 27.06.2008 21:59
    up

    Fratioare, subscriu. Best!

  • inca un roman, sâmbătă, 28.06.2008 09:15
    for all

    subscriu si eu fratilor.

  • R, luni, 30.06.2008 02:51
    pt the driver

    Mai romanule, "mai imbecilule" vorba lui Badea, soferi de Duminica si nu numai, ca atunci cand vad ce aberatii scrieti imi aduc aminte de toti dobitocii de soferi care-i intalnesc prin Romania. Ai tu ideie mai "the driver" :)))) ce face ABS ce face EBD ce face ESP ca sa iti dai cu parearea tu si alti dobitoci? Daca tot esti asa de "the driver" pun eu 2000 de EUR tu 200 inchiriem 2 masini la fel ALEGI TU TRASEUL, ca sa-ti scot prostia din cap si dupa asta iti explic ce face si ABS si EBD si ESP (CARE NU POT FI INLOCUITE DE SOFERIE) si servodirectia progresiva (daca sti ce e aia ca nu exista pe LOGAN)

  • juan, marţi, 01.07.2008 12:24
    soferi romani

    problema e k acuma isi iau permisu toti pustii care au jucat prea mult nfs, isi cumpara cate o calibra sh si se apuca de curse asa k asteptati-va sa vedeti si mai multe accident la stirile pro tv la ora 5

  • draqushorul, vineri, 09.01.2009 11:44
    soferu-i...tot sofer

    Nu vreau sa intru in polemici gen eu sunt cel mai bun sofer...dar toate sistemele de siguranta activa si pasiva au fost inventate/studiate/testate si implementate de catre mari constructori auto(si as vrea sa vad cum se comporta masini de 500CP fara toate sistemele astea).Dar un lucru e clar : legile fizicii raman neschimbate si daca nu avem grija si respect in trafic,atunci nici un sistem oricat de performant e nu ne poate salva.Sa nu uitam un lucru : doar 2 lucruri sunt infinite -universul si prostia omului. Datorita activitatii de service am strabatut tara in lung si-n lat (de 3 ori cu Dacie Pick-up,Logan MCV) si sunt ingrozit de ce se intampla,mai ales in iulie,august,septembrie cand se umple tara de soferi "italieni","spanioli"... Indiferent de masina ,daca nu exista bun simt si respect in trafic.... PS. sunt multumit de logan(mcv-) in 75000km nu am avut nici o pb si n-am schimbat nimic .

  • jon, luni, 23.03.2009 20:40
    pt voi

    niste tarani...........hai dacia