Renault testează în România înlocuitorul lui Laguna
Înlocuitorul lui Renault Laguna și al lui Latitude este testat de inginerii Renault pe străzile din România. Modelul ar trebui să debuteze pe piață până la finalul anului viitor.
Renault Laguna, unul dintre cele două modele de clasă medie ale mărcii franțuzești, se pregătește să primească o nouă generație. La fel ca în cazul Peugeot, constructorul francez vrea să înlocuiască ambele sale modele de clasă medie cu un model complet nou, cu dimensiuni și dotări care să mulțumească ambele ramuri de clienți. Un cititor Automarket a surprins un prototip camuflat al viitorului Laguna în timpul testelor dinamice. Fotografiile atașate acestui material au fost realizate pe DN6 București-Alexandria în data de 11.06.2015.
Noua generație a lui Renault Laguna, a patra la număr, are o siluetă mai masivă, modelul urmând să beneficieze de o caroserie mai mare. Judecând după proporțiile exemplarului din imaginile atașate de Dan, utilizatorul care ni le-a trimis, noul Laguna va fi mai lung și mai lat decât predecesorul său. Remarcăm un set de blocuri optice posterioare cu LED-uri, alături de renunțarea la identitatea luminoasă a spatelui lui Laguna 3, așa cum era normal. Profilul lui Laguna s-a schimbat semnificativ, fiind mai apropiat de cel al lui Latitude. În plus față de latitude, remarcăm prelungirea geamului din montantul C și a portierelor. Consolele par să fie destul de scurte, dar mașina este lungă datorită unui ampatament care pare să fie generos.
Potrivit primelor informaţii, noul model Renault de clasă medie va avea platforma nouă a concernului franco-nipon, CMF, un design "fluid şi emoţional" şi se va bucura de diferite artificii tehnologice care să pună în valoare calităţile existente ale vehicului. Tehnologiile prezente pe Espace, cum este afişajul Head-Up sunt aşteptate să fie introduse şi în această gamă. Potrivit JATO Dynamics, liderii de vânzări ai clasei medii în Europa sunt Volkswagen Passat, Skoda Superb şi Ford Mondeo. Pe piaţa din Europa, segmentul D a scăzut cu 41% în 2014, potrivit aceleiași organizații. Vânzările totale ale segmentului au atins 542.511 unităţi în 2014, din care Laguna a reprezentat 15.913 unităţi, cu tot cu varianta Coupe.
Pana la finalul anului viitor ??? Bine ca nu in 2020.