Renault va înlocui Laguna şi Latitude cu un singur model
Renault va prezenta în iulie un nou model de clasă medie, care va înlocui atât Laguna, cât şi Latitude. Acesta va fi disponibil comercial din toamna anului curent, titrează Automotive News.
Renault se pregăteşte să lanseze un nou model de clasă medie, care va înlocui Laguna şi Latitude. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, va fi oferit atât în variante break, cât şi berlină şi este programat să fie prezentat în vara acestui an. Varianta coupe a lui Laguna va fi scoasă din oferta Renault odată cu debutul acestui model şi nu va primi un succesor, explică Jerome Stoll, directorul departamentului de marketing şi vânzări de la Renault. Potrivit presei franceze, debutul noului model Renault este programat în data de 6 iulie 2015, dar oficialii companiei nu au confirmat şi nu au infirmat această informaţie.
Francezii vor ca noul lor model să concureze de la egal la egal pe piaţa în scădere a acestui segment cu ceilalţi producători de volum, mulţi dintre rivali având deja generaţii noi sau facelift-uri lansate în 2014 sau chiar la începutul lui 2015. Potrivit primelor informaţii, noul model va avea platforma nouă a concernului franco-nipon, CMF, un design ”fluid şi emoţional” şi se va bucura de diferite artificii tehnologice care să pună în valoare calităţile existente ale vehicului. Tehnologiile prezente pe Espace, cum este afişajul Head-Up sunt aşteptate să fie introduse şi în această gamă.
Într-o declaraţie anterioară a lui Carlos Ghosn, şeful concernului Renault-Nissan explica beneficiile utilizării platformei CMF pentru clasa medie, aceasta având posibilitatea de a remedia problemele de profitabilitate în acest segment. Liderii clasei medii în materie de vânzări sunt Volkswagen Passat, Skoda Superb şi Ford Mondeo. Pe piaţa din Europa, segmentul D a scăzut cu 41% în 2014, potrivit JATO Dynamics. Vânzările totale ale segmentului au atins 542.511 unitîţi, din care Laguna a reprezentat 15.913 unităţi, cu tot cu varianta Coupe.
Via Automotive News (înreg.)
-
Tembelus Rex, luni, 06.04.2015 12:59
E un fel de a zice ca il inlocuieste si pe Latitude. Cu Latitude si Koleos, Renault a incercat marea cu degetul sa zic asa.....preluind modele Samsung si le-a adaptat pietei europene.....Sincer cred ca nici cei din stafurile de conducere nu credeau ca va prinde Latitude...... Cel mai bine a prins (dar nu trebuie sa va spun eu asta)....Fluence tot copie Samsung in parte..... La majoritatea capitolelor Laguna era peste Latitude.....A costat relativ putin adaptarea si si-au zis ca poate iese banul ..dar nu a fost sa fie... Stiti boala mea ....ne dam de ceasul mortii degeaba - romanii stiu una si buna vis-a-vis de masinile frantuzesti (si altele) si isi doresc cu precadere doar dintr-o tara.....desi tehnologia a evoluat peste tot si au aceiasi furnizori de componente (in foarte multe cazuri). Off-topic: Si Avensis si Accord ar fi avut ceva de zis in segment daca ar fi venit cu adevarat cu generatii noi ....dar se prefera alte strategii de marketing ....stiu ei mai bine ce si cum in functie de piete..... Probabil ar trebui sa intelegem ca masinile frantuzesti, italienesti, coreene au evoluat suficient de mult si ca nu mai sunt ce erau odata in anii 80-90.......dar e mai greu..... Pana una alta poate faceti o cheta ...vreau si eu o Laguna NOUA de pe stoc.....ma multumesc cu cea mai ieftina si slab dotata...(Latitude nu mai e disponibil in Romania de cateva luni bune)......Multumesc pentru eventuala intelegere si bunavointa!
-
dah, luni, 06.04.2015 13:02
..ca la peugeot...508 (a inlocuit 407 si 607)
-
VasileM, luni, 06.04.2015 13:05
Faza cu pronosticurile inainte nu numai inainte de lansarea in fabricatie, dar chiar inainte de lansarea primelor poze oficiale si a caracteristicilor tehnice, e pe cat de aberanta, pe atat de tipica romanului carcotas. Cred ca are de-a face mai degraba cu raspandirea "epidemiei" numita pari-bet, mai mult decat orice. E deja un reflex automat. Romanul pariaza pe orice. Eu consider ca Renault a demonstrat un reviriment important odata cu lansarea unor produse noi precum Clio, Captur sau Espace. Modele foarte bine primite de piata, primele 2 putand sustine aceste afirmatii si cu cifre de vanzari concrete, iar in ceea ce priveste Espace , cuvintele sunt de prisos. E o demonstratie de forta ce a surprins placut toti specialistii din industrie. Cine spune ca nu poate repeta figura cu noua Laguna sau noul model de segment D? Necunoscatorii si rau-voitorii, bineinteles. Neinteresant.
-
Azazel, luni, 06.04.2015 13:27
Sti care e deosebirea dintre Laguna si ce ai enumerat tu? Toate 3 au imagine mult mai buna si mereu au fost la zi noile tehnologii + un pret mai bun decat concurenta. Plus ca Renault Laguna 3 a fost stearsa inca de cand a fost lansata si Renault nici nu a mai investit in promovarea ei. A lasat-o sa moara frumos. Si uite ca vanzarile au fost afectate. Nu e vorba ca esti roman (si rauvoitor nu vad de ce ai fi), trebuie sa faci niste legaturi logice si sa fi obiectiv.
-
vianu, luni, 06.04.2015 13:43
n-as numi-o copiere. Doar o adaptare la mediul concurential si la piata. Unii au luat masuri din timp altii mai tarziu. Si VAG tot comunica de ceva vreme disparitia anumitor modele. Dupa impartirea excesiva a ofertei in zeci si sute de modele piata/consumatorul si-a demosntrat preferintele. Producatorului nu-i ramne decat sa raspunda prin restrangerea ofertei si mentinerea doar a ceea ce se dovedeste eficient economic. Deci, renault NU COPIAZA ci muta identic ca si concrenta. S-ar putea vorbi de o copiere in termeni de design (de exemplu) dar ca si strategie de piata este ridicola acuzatia de plagiat. Schitele care umbla pe net sunt (de multe ori) "pe langa". Logic, firesc, tinand cont de linia impusa de van den Acker cu Clio, Capture, Espace, Kadjar sa asistam la o reediatare a acestora la nivel de clasa serioasa. Ca liniile vor fi "mai sobre" nimic nou, declaratia oficiala chiar asta a fost. Asemanarile cu Passatul vor doar inchipuite pentru simplu motiv ca Passatul nu este referinta ca desig (Mazda e mai degraba de notat in sensul asta), plus ca (zic eu) Renault va marja in continuare pe "sentiment". Espace e ultima dovada ca francezii stiu sa faca design. zic eu...
-
@Azazel, luni, 06.04.2015 13:55
1.Ce parte din "design fluid şi emoţional" n-ai inteles?! cum sa semene cu passat?! schitele sunt doar niste presupuneri ale diferitelor publicatii, designeri in cautare de recunoastere etc, nu imagini oficiale ale producatorului... mai ai de invatat. 2.Scenariile astea cu imaginea si promovarea sunt in mintea ta. scurt pe doi:TOATE sunt produse renault. Din pacate laguna 3 a iesit moarta la nastere, intr-o era in care rolul designerului (patrick le quement la acea vreme) era subminat in favoarea costurilor si practicalitatii... si cum masina nu se numea lazar, nici promovarea n-a putut s-o invie din morti. Pretul nu a fost problema fiind unul dintre cele mai reduse din segment. Si nu trebuie sa ai neaparat cel mai mic pret, trebuie sa fii competitiv cu intreg pachetul -eficienta, tehnologie, design, personalizare, dinamism etc
-
dan_grc, luni, 06.04.2015 14:29
Latitude s-a vândut în Europa în 2014 în fix 508 exemplare, amuzantă coincidență, presupun că cei mai vechi pe aici își amintesc comentariile de la testele cu Latitude, cum mulți am fost români veritabili și-am pariat că n-o să facă mare lucru. Noul model va merge mai bine decât Laguna3 pt că va arata mai bine, dar față de Mondeo și Passat e foarte greu, oare să pariez?
-
xxx, luni, 06.04.2015 15:11
este un segment complicat pentru ca: - este o clasa relativ scumpa, varianta full este aproape de varianta baza premium - sunt masini mari (mi-am pus intotdeauna intrebarea: de ce Modeo cand locuiesti in Bucuresti sau Cluj ? nu-mi displace masina) Referitor la noul model: In sfarsit scapa de cel mai urat model din gama lor actuala, Twingo II a decedat anul trecut, Kangoo nu se pune este vehicul utilitar
-
Pana, luni, 06.04.2015 16:00
"- este o clasa relativ scumpa, varianta full este aproape de varianta baza premium" Passat, Mondeo sau Insignia iti demonstreaza ca te inseli. Asa si o compacta full gen Golf sau Focus este aproape de varianta de baza a lui A3, Seria 3 sau Clasa A. Ba chiar pot fi mai scumpe decat variantele de baza premium. Si totusi se cer pe piata.
-
Vali, luni, 06.04.2015 16:50
@dan_grc, Mondeo si Passat sunt niste masini depasite deja de noua Mazda 6 , Kia Optima si in curand viitorul Renault. Tu ai vazut macar imaginea care a ''scapat'' pe net cu viitorul model de clasa medie de la Renault ? Mai documenteaza-te tarane: http://www.carscoops.com/2015/03/could-renaults-new-2016-laguna-look.html
-
Moldovean, luni, 06.04.2015 17:21
@xxx Eu sunt cel care să îți răspundă la întrebare. Asta pentru că am Mondeo, locuiesc în București și fac cam de 2 ori pe lună drumul de Cluj. Ei bine, noi, bucureșteni sau clujeni prin adopție, avem nevoie de mașinile astea pentru drumuri lungi, în principal. Chiar dacă locuim în orașe mari care se dezvoltă foarte rapid și, totodată, se aglomerează tot mai mult, nu înseamnă că ne petrecem toată viața în aceste orașe. Dat fiind că la 1-2 weekenduri fac un drum lung de 500 - 1000 km (spre Vrancea natală sau Cluj), o mașină de acest fel e foarte potrivită nevoilor mele. În oraș, mijloacele de transport în comun și bicicleta îmi deservesc nevoile destul de bine.
-
Moldovean, luni, 06.04.2015 17:23
@Vali Din ce văd, pare a fi un sedan și nu notchback. Oare chiar vor renunța la hayon?
-
@Vali, luni, 06.04.2015 17:26
Cunoscatorii in ale masinilor stiu ca oricat s-ar da cu fundul de pamant fanii renault, Laguna niciodata nu a fost mai sus ca Mondeo sau Passat din mai tooate punctele de vedere. Repet, vorbim de cei care chiar se pricep la acest domeniu. Asta e tare, masina nici nu a aparut dar tu sti ca va fi peste Mondeo, Passat sau Mazda 6. Ai citit cumva in stele?
-
vianu, luni, 06.04.2015 18:04
@@Vali deci tu esti un "cunoscator in ale masinilor". Daaa'... de unde ai luat diploma asta? Se da dupe net?
-
dan_grc, luni, 06.04.2015 18:26
@Vali, sau Ivanoff... Ma refeream strict la vanzari cand vorbeam de pariu, e dubios ca n-ai inteles, deci nu stiu cand s-a intamplat ca Mazda6 sa depaseasca Mondeo sau Passat, apoi de Optima ai vorbit destul, este clar superioara.
-
mihai, luni, 06.04.2015 21:00
Cand a fost lansata Laguna 1 acum mai bine de 20 de ani ca succesor al Renault 21, Laguna era o masina deosebit de aratoasa si confortabila. Pe vremea aia accentul se punea mai mult pe confort decat pe sportivitate. Asta era tendinta. Passat si Mondeo erau destul sterse si saracute in comparatie cu Laguna. Britanicii ce i-au mai bagat in seama pe astia de la Ford prin prisma faptului ca au fabrici la ei. A ajutat, e adevarat.Ford a crescut. Laguna, mai tarziu la inceputul anilor 2000 venea cu sintetizator vocal cu diverse avertizari, siguranta de 5 stele in premiera. Pe vremea ei,la inceputuri, Laguna era smecherie. Din pacate au avut ceva probleme de calitate intre 2002-2005 cu L2 (ce au daunat la imagine) si au gafat-o cu L3 la design si pozitionare de pret, implicit oferta tehnologica. E pacat pt ca L3 e o masina extrem de bine facuta si fiabila. Renault are puterea de a reveni. Sunt sigur.
-
Vali, luni, 06.04.2015 21:34
Aaa, la vanzari, atunci DA. De acord cu tine, nu am dc sa neg. Si Ponta a fost votat, asta nu inseamna ca-i cel mai bun. Asa si cu Passat la vanzari, pricepi contigo?
-
@vali, luni, 06.04.2015 21:47
Oare cum reusesc unii sa stie ca va fi mai bun ca Passat sau alte modele? Te unde stii domnule ca va fi mai bun? Sa lasam Passat, mai este Mondeo si nu in ultimul rand Mazda 6, deci sa mori tu ca bagi mana in foc ca va fi mai bun modelul Renault, nici n-a fost lansat, sau ai citit ca va avea o mare tableta pe bord si cateva gadget-uri si gata, va fi cel mai bun. Bravo ba contigo.
-
@mihai, marţi, 07.04.2015 12:05
Tot Acum aproape 20 de ani s-a lansat si Daewoo Leganza ( clasa medie ca si Laguna ) . Nu stiu cat era Laguna de superioara dar Leganza o batea de-i sareau capacele la pret/calitate intelegi ? Leganza 2.5 cu motorul de pe Daewoo Magnus vandut pe alte piete avea 163 CP (deci putere pe care Laguna la acea vremea abia scotea din 3.0 167CP cu nume de cod K56R) , si ca dotari de confort avea scaun electric pt sofer, volan reglabil electric, climatizare auto, incalzire scaune, mahon, piele, trapa electrica, unitate 2DIN ( cu pregatire pt DVD navigatie ), senzori de ploaie-lumini, etc . Dar si acum aceste doua masini sunt mai fiabile si sterg pe jos cu coji precum Bemveu Ursuletz, E39, pIsicutze si alte kkt-uri care scot fumm .
-
mihai, marţi, 07.04.2015 12:44
Pleaca mah cu Daewoo tau de aici !! Coreenii acum 20-25 de ani de abia scoteau capul din cutie si nu fara a starni rasul (vezi kia, hyundai- marci mult mai smechere decat defunctul daewoo). Da, aveau un raport calitate/pret bun pe vremea lor, fiabilitate buna, dar de aici pana la ridica la rangul de "bijuterii" high-tech e distanta lunga.Era design si tehnologie de care Opel nu se mai folosea, fiind total depasite moral si tu imi spui mie ca era peste Laguna? In visele tale, copile! De "bune" si competitive ce au fost produsele daewoo, marca a dat faliment. Mda. Succesul conationalilor de la hyundai era departe de ei. Magnus a fost un esec din toate puctele de vedere. Dupa 2003-2005 ce scrii tu de scaune electrice si incalzite, navigatie optional sau trapa erau chestii banale pe Laguna si pe restul masinilor de clasa medie. Ba chiar Laguna avea trapa panoramica, ce mergea din spate pana in fata. Daca spuneai de dotarile astea la masini din anii 90, atunci poate era ceva, dar asa... vax ! Mahon?! hahha ..lemnul? s-o crezi tu ! era imitatie toata ziua ! PLASTIC vopsit in culoarea lemnului.
-
oli, marţi, 07.04.2015 13:28
comparand cu smartphonurile, iphoneu o cam fura la orice test de specialitate, e acolo sus dar nu cel mai bun, dar are avantajul unei imagini imbatabile, cam asa sta treaba si la masini. Nu neaparat cea mai buna e pe primul loc. Sa nu mai vorbim de perceptia noastra cum ca orice "scula, aparat, masinarie" made in germany e cea mai buna. Iar in Europa e o chestie de afinitate culturala, ca exemplu japonezele se vand prost, nu inseamna ca nu sunt bune, alt exemplu, 3 sferturi din Europa au o afinitate fata de Germania, legaturi culturale, economice, istorice sau o ranchiuna fata de francezi care sunt mai cu coada pe sus si mai mereu in conflict cu vecinii, istoric vorbind. Cel mai bun exemplu ca e o chestie si de gusturi, e VW Tiguan vs Nissan Qashqai ,Qashqai este primul in vanzari la categoria lui, ceea ce e dubios daca stai sa te gandesti ca Tiguan e baza pe a-tot-laudatul Golf. Concluzia, vrem nu vrem, statistic vorbind, omul alege si cu inima nu numai dupa cifre, asta nu inseamna ca cifrele favorabile masinilor germane sunt 100% mincinoase, nimic mai fals dar nu inseamna ca doar cifra vanzarilor e adevarul absolut.
-
vianu, marţi, 07.04.2015 13:39
@ mihai o singura chestiune la ce ai spsus: Daewoo Automotive a "disparut" (si nu falimentat) din cu totul alte motive decat fiabilitatea/calitatea/designul produselor. S-a numit scandal de coruptie, spalare de bani, etc + criza asiatica de la sfarsitul anilor '90. Noua conducere a hotarat dealtfel restrangerea activitatii si una dintre "victime" a fost aripa automotive. Ma gandesc ca Daewoo ar fi fost acum cu mult in fata Kia/Hyundai avand o strategie mai agresiva de vanzari si productie in Europa. Pacat de disparitie....aveau ganduri mari si conceptele prezentate (si la Targul Auto Bucuresti - vezi linkul) aratau foarte bine, chiar daca erau de proveninta italiana http://oldconceptcars.com/1930-2004/daewoo-no-2-concept-1995/
-
@mihai, marţi, 07.04.2015 13:55
Leganza avea acum aproape 20 de ani, adica prin '96-'97 dotari precum senzori de ploaie si lumina, climatizare automata, scaune incalzite, mahon, scaun sofer si volan reglabile electric si tu spui ca nu nu erau cine stie ce pentru vremea aia. Pai alea erau dotari de la BMW Seria 3 in sus. Adica erau niste dotari foarte scumpe si explusiviste, cum ar fi in zilele noastre Head Up Display de exemplu. Apoi vine replica geniala: "Era design si tehnologie de care Opel nu se mai folosea, fiind total depasite MORAL." Jura-te! De-asta acum Opel le foloseste mai des, ca acum 20 de ani erau depasite moral. Si apropo, vanzari slabe in opinia ta vad ca inseamna masini slabe. Citez: "De "bune" si competitive ce au fost produsele daewoo, marca a dat faliment." Deci conform aceste gandiri, daca Laguna 3, VelSatis sau Latitude au avut vanzari foarte slabe, inseamna ca erau niste chinezarii ieftine si de unica folosinta. Bine gandit, amigo! Nu credeam ca Renault va atinge colapsul lui Vel Satis si am crezut ca a invatat din greseli. Se pare ca m-am inselat. Poftim dovada cu Laguna 3 si Latitude.
-
mihai, marţi, 07.04.2015 14:55
Este evident ca refeream perioada de dupa 2000. Magnus nici nu exista inainte de aceasta perioada. Greseala mea de calcul daca am spus 20-25 de ani. Trebuia 10-15 ani. Insistenta ta pe echipamente asa-zis de top cand vine vorba de defunctul daewoo, nu poate decat sa ma amuze si sa-mi demonstreze imaturitatea ta in domeniu. Mai ales cand in comparatia ta intervin si marci premium precum BMW. Penibil pentru tine as spune... dar te-ai incadra bine la un stand-up comedy. Plus de asta, amesteci si mai mult lucrurile...laguna cu velsatis, era louis schweitzer / patrick le quement vs. era carlos ghosn / laurens van den acker, samd. Stiu ca nu-ti dai seama la ce ma refer, stiu, esti pe dinafara. Ce sa-ti zic, daca ai fi sa punem gandurile tale pe o farfurie ar iesi o salata. Delirare placuta in continuare!
-
@@mihai, marţi, 07.04.2015 15:11
Nu, Renault nu a dat faliment, ba chiar scoate o noua generatie pe segmentul D pe care se afla Laguna 3. Sac! :))
-
xxx, marţi, 07.04.2015 15:12
@moldovean esti un caz fericit, vad destule in Bucuresti, chinuindu-se sa-si gaseasca loc de parcare si sa se strecoare prin trafic
-
Andi, marţi, 07.04.2015 16:29
Citind comentariile de mai sus, stau si ma gandesc... oare cum poate crede cineva ca, postand sub mai multe nume, dar folosind un stil identic, la fel de mizerabil si fara logica, va lasa impresia ca sunt mai multe persoane care-i impartasesc ineptiile?... :)
-
mihai, marţi, 07.04.2015 16:56
Poate ca deranjeaza, dar argumentarea si atitudinea e a unui om normal, sanatos, ancorat in realitate, nu a unuia care bate campii cu Daewoo care se putea bate de la egal la egal la tehnologie oricand cu BMW seria 3. Cine nu pricepe asemenea aberatii e la fel de batut in cap.
-
Samin, marţi, 07.04.2015 17:11
Fanii, Renault ca deobicei aroganiti si iritanti. Nu spune nimeni ca Renault nu face masini frumoase, insa sub concurenta Europeana la nivel de motoare, cutii automate, etc. @mihai, sunt ''atat de praf ''masinile Daewoo, ca pana si Guvernul RO a avut o flota de astfel de masini Leganza, Tacuma si Nubira 2 pe care inca le mai au si in prezent, ciudat eu cred ca trebuiau sa bage VelSatis ( ala cu probleme ) ca deh e Renault. Iar Renault ce sa vezi are ''lemn natural'' , pe naiba puneau plastic care imita lemnul si in Infiniti, nu mai zic de Laguna,Latitude si evident Velsatis ( un model cu multe probleme de fabricatie la acea perioada ) Sa spui ca Daewoo avea ''tehnologie de care Opel nu se mai folosea'', e aberant, odata ce Opel Vectra din acea perioada ( din aceeasi clasa ) era sub Leganza cu mult la capitolul lux, confort, dotari si silentiozitate. Leganza la acea vreme era demna de comparat cu segmentul premium mai putin cel de volum. Cauta pe net teste americane sa vezi ce suspensii/tren de rulare/ silentiozitate avea masina asta la vremea aceea. @vianu, cu siguranta ar fi jucat o politica de preturi mult mai avantajoasa decat Hyundai-Kia, iar asta i-ar fi situat in fata . Din pacate, aceasta marca nu cred ca se va mai ''naste'' .
-
mihai, miercuri, 08.04.2015 14:51
@Samin Oricat te-ai vota tu singur, opiniile tale tot egale cu 0 (zero) sunt. Esti o gluma.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Deci Renault urmeaza exemplul lui Peugeot care din 407 si 607 a facut o singura masina numita 508. Unde era cel care spunea ca Renault nu copiaza pe nimeni, ci toata lumea copiaza pe Renault? Mai mult decat atat mai si jignea daca aveai tupeul sa il contrazici. Stiam ca Laguna avea vanzari slabe, dar analizand acele cifre erau defapt catastrofale, adica aprox. 3% din segment. Daca Renault va renunta la numele Laguna nu va face decat sa isi doreasca sa uite (dpdv al numarul de unitati vandute) numele generatiei anterioare din clasa medie, jurandu-se cu noul model ca ce a fost pana acum a fost istorie si (din nou) au revolutionat clasa medie. Apropo, am vazut niste schite si seamana cam mult cu Passat.. In acest caz, daca ajunge cu noul model la 15-20% sa spuna mersi. Este greu sa te pui in acest moment cu Passat si Mondeo, plus ca Mazda 6 vine tare din urma si Insignia nu peste mult timp va avea o noua generatie.