Renault şi Nissan vor produce maşinile în fabrici comune, pentru a economisi 4 miliarde de dolari pe an
Alianţa Renault-Nissan va aplica o întărire a parteneriatului. Cele două mărci vor uni departamentele de dezvoltare şi vor produce modele în fabrici comune pentru a economisi aproape patru miliarde de dolari pe an.
Renault şi Nissan vor face una dintre cele mai drastice mişcări de reducere a costurilor, titrează cei de la Reuters, prin unirea departamentelor de dezvoltare şi de producţie. Cele două mărci vor dezvolta la comun tehnologii şi modele noi, pe care le vor produce în fabrici comune, pe aceeaşi linie. Prima uzină modificată astfel va fi cea din India, unde schimbarea se va aplica din 2015, dar modificările vor fi aplicate altor 10 ţări până în 2020, potrivit publicaţiei japoneze Nikkei. Alianţa Renault-Nissan are aproape 50 de fabrici la nivel mondial şi urmează să implice şi ruşii de la AvtoVaz în această măsură, spun cei de la Nikkei.
Primul pas în noua direcţie a Renault-Nissan este numirea unui manager care să supravegheze departamentele de producţie ale ambelor mărci, această acţiune urmând să aibă loc până în aprilie. Ulterior, departamentele de cercetare şi dezvoltare vor fi unite în aceeaşi manieră. Cei doi manageri îi vor raporta direct lui Carlos Ghosn. Apoi, alianţa franco-japoneză va lucra pentru a realiza platforme comune pentru viitoarele modele şi la soluţii de producţie la comun pentru aceste modele.
Reprezentanţi Alianţei Renault-Nissan au refuzat să comenteze speculaţiile anunţate de cei de la Nikkei, pe motiv că nu discută planurile şi proiectele de viitor. Cele două mărci colaborează din 1999 şi au reuşit să economisească 2.69 miliarde de euro în 2012 graţie proiectelor comune. Reţeaua Renault-Nissan nu este la prima măsură de reducere a costurilor, promovându-l pe Hiro Saikawa, Chief Competitive Officer, în poziţia de numărul doi în companie, acesta fiind nevoit să supravegheze achiziţiile, cercetarea şi dezvoltarea, producţia şi lanţul de aprovizionare la nivel global, totul pentru eficientizarea afacerii franco-japoneze conduse de Carlos Ghosn.
Via Reuters | Nikkei
Deci: Dacia Vito si Dacia Juke.Excelent!P.S. Cand vad Citanul.....ma cutremur!!!