Renault Scenic Hybrid Assist devine primul model micro-hibrid al francezilor
Renault Scenic și Grand Scenic sunt deja disponibile în versiuni micro-hibride pe piața din Marea Britanie. Ambele modele beneficiază de o baterie de capacitatea redusă care ajută la accelerare.
Renault deschide o nouă pagină în istoria sa. Francezii au deschis oficial lista de comenzi pentru versiunile micro-hibride ale modelelor Scenic și Grand Scenic pe piața din Marea Britanie. Astfel, Renault pășește oficial într-o nouă era, cea a hibridizării ușoare a gamei sale, o măsură pe care francezii vor să o implementeze la nivelul întregului grup după scandalul Dieselgate și popularizarea în scădere a versiunilor alimentate cu motorină.
Sistemul mild hybrid (micro-hibrid) din gama Renault poartă numele Hybrid Assist și caută să le ofere clienților un consum redus, la pachet cu emisii scăzute și ceva mai multe resurse.
Așadar, în oferta Renault din Europa vom regăsi monovolumele Scenic și Grand Scenic alături de versiunea dCi 110 Hybrid Assist.
Ansamblul constă într-un motor clasic de 1.5 litri și 110 cai putere, la care a fost adăugat un agregat electric de 10 kW. Acesta din urmă este ținut în viață de o baterie de 48V cu o capacitate redusă, de 150Wh. Energia înmagazinată de baterie nu-i permite mașinii să ruleze pur electric, ci să asiste motorul termic aducând 70 de Nm suplimentari disponibili încă de la 1000 rpm.
Motorul electric are rolul de a îmbunătăți consumul cu 10 procente și de a reduce nivelul de emisii, Scenic ajungând acum la emisii medii mixte de doar 94 g/km.
Bateria de 48V este localizată în spatele celui de-al doilea rând de scaune, în cazul lui Scenic, sau în locul roții de rezervă în cazul lui Grand Scenic.
În versiune micro-hibridă, Scenic are nevoie de 12.9 secunde până la 100 de km/h, în vreme ce Grand Scenic este ceva mai lent: 13.7 secunde. Consumul promis de Renault? Doar 2.9 litri/100 de kilometri, valabil pentru ambele variante de caroserie.
Bateria de mici dimensiuni, aleasă tocmai pentru a nu ridica prețul mașinii, va fi încărcată cu energia rezultată în timpul decelerării, colectată de sistemul MGU (Motor Generation Unit).
Prețurile pentru un Scenic în versiune micro-hibridă pornesc de la 25.000 de lire, echivalentul a 28.000 de euro, în vreme ce Grand Scenic scoate din buzunar aproape 27.000 de lire, echivalentul a 30.000 de euro.
Chiar dacă aceste prețuri nu au o relevanță pentru piața europeană, implicit pentru cea de la noi, trebuie să reținem doar că în Anglia diferența dintre versiunea diesel de 110 cai putere și cea micro-hibrid este de 1000 de lire, adică 1100 de euro.
Poate dați și sursa (sau bârfa) de unde ați preluat știrea. Capacitatea de 150Wh a bateriei e prea mică pentru o astfel de aplicație. Mai ales că, după locul amplasării, ne putem imagina cam ce dimensiuni are această baterie. Și dacă ar fi una de tip start/stop/Pb-acid, capacitatea ei ar trebui să fie cu cel puțin un ordin de mărime mai ridicată, dacă nu chiar cu două ordine de mărime.