Renault prezintă noua gamă de hibrizi: Clio E-Tech de 140 CP și Captur E-Tech Plug-in de 160 CP
Renault Clio a primit o versiune hibridă de 140 de cai putere, în timp ce Renault Captur este disponibil și într-o variantă plug-in hybrid de 160 de cai putere cu autonomie electrică de până la 65 de kilometri în regim urban.
La scurt timp după târgul de tehnologie Consumer Electronics Show (CES), o parte a industriei auto își îndreaptă atenția în această săptămână spre Salonul Auto de la Bruxelles.
Printre expozanți se numără Renault, care a profitat de această ocazie pentru a prezenta în premieră mondială versiuni hibride pentru două dintre cele mai populare modele ale sale: Clio și Captur.
Renault Clio E-Tech
Prezentată oficial la începutul anului trecut, noua generație Renault Clio primește acum o versiune hibridă clasică echipată cu un motor pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri acompaniat de două motoare electrice, dintre care unul joacă rol de generator și a primit numele HSG (High-Voltage Starter Generator).
Astfel, mașina pornește prin intermediul motorului electric principal, fără implicarea directă a motorului cu combustie internă, ceea ce asigură o reducere a consumului și a emisiilor de dioxid de carbon.
Sistemul hibrid generează echivalentul a 140 de cai putere, iar Clio E-Tech este echipat cu o baterie de 1.2 kWh despre care constructorul francez afirmă că permite "până la 80% din drumurile urbane să fie realizate în regim 100% electric".
In acest caz consumul de carburant este redus cu 40% comparativ cu un motor pe benzină. De asemenea, francezii menționează că, în regim electric, Clio poate ajunge la viteze maxime de până la 75 km/h.
Din punct de vedere al designului, noul Clio hibrid se diferențiază de versiunea clasică prin badge-ul E-Tech de pe partea din spate, în timp ce sistemul de infotainment disponibil în versiuni de 7 inch (orizontal) sau 9.3 inch (vertical) oferă o serie de animații și grafice specifice hibrizilor.
Renault Captur E-Tech Plug-in
Între timp, noua generație Renault Captur primește o versiune plug-in hybrid numită E-Tech Plug-in echipată de asemenea cu un motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice.
Renault nu oferă detalii concrete despre cele două motoare electrice, însă menționează că sistemul plug-in hybrid generează în total 160 de cai putere.
Captur E-Tech Plug-in utilizează o baterie de 9.8 kWh care permite o autonomie electrică de 50 de kilometri în regim mixt (WLTP) sau 65 de kilometri în regim urban (WLTP). Francezii nu menționează însă viteza de încărcare a bateriei.
Noul Captur plug-in hybrid benefiaza de două moduri de condus specifice: Pure pentru regim electric și Sport, caz în care sunt folosite toate cele trei motoare. Renault anticipează că noul Captur va avea un consum mediu de 1.5 litri/100 km în regim mixt, conform standardului WLTP. Noua versiune hibridă va fi ușor de identificat datorită slotului pentru încărcare de pe partea dreaptă, dar și a logo-ului E-Tech Plug-in.
Via Renault
160 cai si frane pe tambur si suspensie cu bara torsiune de Dacie... senzatii tari, pe alocuri maro...