Renault Kadjar, noul crossover francez, se prezintă: motorizări, informaţii, galerie foto completă (update)

Publicat marţi, 03.03.2015 15:45 de Bogdan Mirică

Renault a dezvăluit astăzi noul Kadjar, propunerea sa pentru segmentul SUV-urilor compacte. Modelul va fi disponibil din vară şi va beneficia de tehnologii avansate, cum ar fi blocurile optice faţă cu iluminare completă LED.

În urmă cu numai câteva zile, Renault a anunţat oficial debutul său în segmentul crossover-elor compacte prin introducerea noului Kadjar. Un nume ciudat, care este format din Kad (inspirat de quad) şi Jar, o referinţă la cuvintele din limba franceză "agile" şi "jailir".

Renault Kadjar este numele noului crossover compact din gama constructorului francez

După o campanie intensă de promovare pe reţelele sociale, crossover-ul compact din Hexagon a fost dezvăluit oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Francezii vor să profite de pe urma creşterii de care se bucură segmentul SUV-urilor (în 2014, una din cinci maşini noi vândute a fost un SUV) cu un produs complet nou, inspirat însă de filosofia de design introdusă de Laurens van den Acker, şeful departamentului de creaţie Renault şi artizanul noii feţe a gamei constructorului.

Noul Renault Kadjar se adresează aventurierilor.

Văzut în primul rând ca un frate mai mare al actualului Captur, era şi normal ca noul Kadjar să împrumute din liniile de design ale fratelui mai mic. Fără a uita însă de prezenţa atletică a fratelui mai mare Koleos, prezent şi el în continuare pe piaţă.

Frate de platformă cu popularul Nissan Qashqai

Dezvoltat pe platforma comună CMF (Common Module Platform) a Alianţei Renault-Nissan, noul Kadjar împărtăşeşte dedesubturile cu, poate, cel mai popular model al momentului în categoria SUV-urilor de segment C: Nissan Qashqai.

Cu o lungime de 4.45 de metri, o lăţime de 1.84 metri şi o înălţime de 1.6 metri, noul Kadjar împrumută elemente de design de la conceptul DeZir, combinate cu o nouă culoare de caroserie, Flame Red, folosită special pentru lansare.

Sub caroseria lui Kadjar se ascunde o platformă comună cu Nissan Qashqai.

Dacă partea frontală supradimensionează parcă grila lui Captur şi adoptă blocuri optice agresive cu lumini full LED, profilul este muscular, cu bosaje largi şi beneficiază de pragurile lucioase ale lui Renault Clio. Stopurile au un design diferit şi dispun şi ele de lumini LED, dar tot se inspiră din liniile văzute pe actualul Clio. Alura de SUV este sugerată de protecţiile din plastic pentru partea inferioară a caroseriei, de jantele mari de până la 19 inch şi de garda la sol generoasă, de 19 centimetri.

Cel mai spaţios interior din segment

Interiorul este similar modelelor Renault actuale, cu un instrumentar de bord color şi cu un sistem multimedia R-Link poziţionat în centrul planşei de bord. Este acelaşi sistem R-Link instalat şi pe Scenic, echipat cu recunoaştere vocală, aplicaţii, conexiune pentru telefon şi navigaţie. Pe consola centrală îşi găsesc locul frâna de mână electronică şi rotiţa prin care se face selectarea între cele trei moduri de rulare: 4x2, Auto sau Lock.

În materie de spaţiu, Kadjar va beneficia de un portbagaj de 472 de litri şi de spaţii de depozitare de 30 de litri în interiorul habitaclului. De asemenea, pe locurile din spate maşina oferă o înălţime de 910 mm şi 1456 de mm la nivelul umerilor, cele mai mari valori din segment.

Interiorul păstrează sistemul multimedia R-Link în centrul planşei de bord.

Kadjar promite şi escapade off-road

La capitolul motorizări, Kadjar nu aduce mari surprize şi anunţă două unităţi diesel dCi şi o benzină turbo TCe. Toate motoarele vor avea Start-Stop standard şi beneficiază de sisteme care recuperează energia pierdută la frânare. În variantă diesel, crossoverul Renault va fi disponibil în două versiuni, de 110 şi 130 de cai putere. Dacă motorul dCi de 110 CP poate fi comandat exclusiv în versiune 4x2 (cu manuală sau automată cu dublu ambreiaj), versiunea de 130 CP are în meniu şi integrală, dar nu şi cutie automată.

Iubitorii SUV-urilor pe benzină se vor putea baza pe o versiune de 130 de cai putere a motorului TCe de 1.2 litri. Cuplul maxim este de 205 Nm, iar transmisia oferită este exclusiv manuală cu şase rapoarte.

Kadjar promite şi câteva escapade în off-road, graţie unor unghiuri de atac şi degajare de 18, respectiv 25 de grade. Nu lipsesc protecţiile pentru partea inferioară a caroseriei. Şi pentru că maşina se vrea a fi manevrabilă şi în mediul urban, Renault promite un diametru de bracare de 10.72 metri.

Primul Renault produs şi în China

Noul Renault Kadjar va fi construit la uzina Palencia din Spania, care exportă în prezent 83% din producţie în peste 50 de ţări pe cinci continente. Totuşi, acesta nu va fi singurul amplasament de producţie. Crossover-ul va deveni şi primul Renault construit în China. De naşterea sa se va ocupa uzina din Wuhan, creată cu ajutorul partenerului local Dongfeng, gata să ofere o producţie de 150.000 de maşini pe an.

Versiuni speciale: Kadjar XMOD şi Kadjar Bose

Varianta XMOD a lui Kadjar nu va avea tracţiune integrală, ci va avea o configuraţie cu tracţiune faţă şi sistem Extended Grip.

Renault a anunţat în comunicatul de presă aferent debutului lui Kadjar la Salonul Auto de la Geneva intenţia de a oferi un sistem audi 7.1 Bose pentru noul său SUV. În plus, variantele cu tracţiune faţă ale lui Kadjar vor fi oferite cu sistemul opţional Extended Grip în componenţa unui pachet, acesta din urmă făcând evident referire la variantele XMOD, prezente pe fraţii mai mici de gamă Captur şi Scenic. Respectivul sistem are trei moduri de rulare: Expert, şosea şi teren accidentat. În funcţie de modul ales, este reglată intervenţia sistemului de control al tracţiunii şi comportamentul ESP-ului, pentru a asista şoferul la ieşirea din mici împotmoliri pe suprafeţe cu aderenţă slabă.

Aşa arată comutatorul sistemului Extended Grip al modelelor XMOD de la Renault.

Variantele XMOD ale lui Kadjar vor avea anvelope dedicate M+S în standard şi prezintă ornamente specifice pe caroserie. Sunt aştepate ornamente dedicate şi la nivelul habitaclului, cu toate că acestea nu se vor diferenţia foarte puternic de versiunile standard ale SUV-ului compact de la Renault. În orice caz, este interesantă alegerea introducerii în ofertă a unei variante cum este XMOD pentru un SUV care este oferit şi cu tracţiune integrală.

Renault a făcut echipă cu Bose pentru o variantă specială a lui Kadjar. Koleos, predecesorul său, a avut şi el o variantă Bose.

Via Renault

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 02.02.2015 20:02

    Imi place mult, voi incerca ca aceasta sa fie viitoarea mea masina peste cativa ani.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 02.02.2015 20:07

    3 lucruri nu-mi plac: 1. Productia in China. (dar am inteles ca va fi construit si in Spania ?). De exemplu la Megane, cele construite in Spania aveau vitezometru digital si erau mult mai fiabile si mai calitative, iar cele facute in Turcia aveau vitezometru analogic (adica cu vitezometru normal) si din spusele posesorilor ziceau ca sunt mai slabe calitativ materialele, lipsesc unele chestii si se stricau mai repede. 2. Nu-mi place bordul ala digital (vitezometru mai exact). 3. NU-mi plac renaulturile cu pornirea aia enervanta la cartela, ca ofera multe batai de cap.

  • Andy, luni, 02.02.2015 20:41

    Al doilea Renault (dupa anuntatul deja viitor Espace) care ma entuziasmeaza. Arata foarte bine (interior/exterior) si promite multe. Personal imi place noul trend (intalnit si la VW, Audi, Jaguar si alti producatori) de digitalizare a tabloului de bord. Acele fizice nu mai au niciun avantaj si trebuie sa privim in viitor. Viitorul va fi puternic digitalizat si informatizat. Asta e clar. Asteptam si viitoarele Megane (la sfarsitul anului) si Laguna (probabil ca anul viitor). Daca vor miza tot pe acelasi design atunci e clar ca grupul Renault-Nissan poate pretinde sa ajunga pe locul 3 in 2016.

  • Radu, luni, 02.02.2015 20:45

    @Suleyman Intr-adevar Megane-urile produse in Turcia (cele sedan pentru ca hb-urile erau produse in Europa de Vest) au avut probleme la nivel de electronica si mai ales la senzori. Nu as achizitiona in veci o masina fabricata in Turcia. Din pacate Renault, Fiat, Hyundai, Ford si chiar Honda produc diverse modele acolo. Si vezi ca pornirea nu e cu cartela ci din buton ca la majoritatea modelelor lansate de curand indiferent de producator.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 02.02.2015 21:13

    @Radu: Adevarat, insa eu ma referam si la modelul MEGANE 3. Modelele alea 1.5dci de vreo 85-90cp cu ceas erau in turcia, iar alea de 1.9dci 130cp facute in spania. Si alea din Turcia erau mai low. Puteti cauta pe forumul Renault discutii, ca sunt si statistici/harti/grafice cu ansamblarile, si ce modele se produc, pe ce platforme, in legatura cu megane 3 turcia si spania.

  • mishazaitev, luni, 02.02.2015 21:34

    O fi numele un joc de cuvinte frantuzesti, insa mie tot oriental im suna...

  • lorinczi.thomas, luni, 02.02.2015 21:36

    Deci, pana la urma, nu este un deltaplan. E bine, deci.

  • LUCCI, luni, 02.02.2015 22:09

    Au atatia afro-arabi in Franta ca acest nume , Kadjar, le pare ....frantuzesc!!! Exista un limba araba un prenume , Hadjar, care PARCA!!!!! seamana cu numele Renaultului. Parca....

  • Kadjar, luni, 02.02.2015 22:10

    Ca o prima parere silueta masinii, mai ales in lateral, aduce aminte cam mult de Nissan Quashqai. Sunt cam aceiasi "muschi". Bine, nu e un lucru rau, dar cum ramane cu identitatea? Si apropo de identitate, bordul ala parca e in urma cu 10 ani. Haideti sa ne gandim cum arata bordul lui Clio sau mai ales Captur (pentru ca masina asta e considerata un frate mai mare al lui Captur) si veti intelege la ce ma refer. Una peste alta, mult succes ii doresc pentru ca va avea viata cam grea. In aceasta clasa si in clasa compacta sunt cele mai mari "batalii". Si totusi nu pot sa nu fiu surprins de faptul ca nu a aparut cineva care sa spuna cat de tare e masina asta, sa aiba deja zeci de manute verzi, sa existe cineva care sa-l contrazica si care sa primesca zeci de manute rosii si evident niste jigniri.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 02.02.2015 23:10

    Mai mult ca sigur va fi propulsat de 1.6dci.

  • Mihai St, marţi, 03.02.2015 07:40

    O masina frumoasa si cu un look nou, ramane sa vedem cu fiabilitatea cum sta. Ca o prima impresie, imi place, e genul de masina pe care mi-as dori sa o am. Ce nu inteleg insa este amplasarea butonului tempomatului complet aiurea in spatele franei de parcare electronice, intr-un loc ce trebuie cautat cand esti la volan si nu e indicat sa iti iei ochii de la drum. Si apoi, solutia arhaica de acum cu satelitul pentru sistemul audio. Pana si Nissan a gasit alte solutii, pe volan, pentru aceste dotari, de altfel foarte utile. In rest, arata chiar bine.

  • mos teaca, marţi, 03.02.2015 10:18

    O noua troaca in stil Renault - probabil super zgomotoasa (tabla goala) si cu suspensii de doi bani (doua bucse minunate pe spate)

  • vlad589, marţi, 03.02.2015 10:31

    Ooo , da ce-i cu jantele alea stil fulg de nea furate de pe Kuga , Focus , Focus ST bai "francejilor"? Nu mai aveti inspiratie? :))

  • Dharma, marţi, 03.02.2015 17:18

    ultimii ani fac interiorul din ce in ce mai bine, acuma urmeaza sa vedem preturile

  • gosha, marţi, 03.02.2015 17:24

    Arata chiar bine si preia multe detalii de la noul Qashqai/ Xtrail: - comenzile de pe usa soferului - consola climatizare - manatea stergator parbriz In schimb la Qashqai au mutat comutatorul pt tractiune 4x4 de pe langa schimbator in partea stanga jos, foarte incomod, iar la Renaul au pus comutatorul asa cum era inainte la Qashqai. Intrevad un recul in vanzarile Nissan

  • denon, marţi, 03.02.2015 20:51

    Arata ok, acceptabil pt. un crossover, are influente de la alte modele Renault.Nu vreau sa fiu un mare critic dar mie lateralul imi aminteste de Mazda CX7

  • adrian, miercuri, 04.02.2015 09:10

    Cand furnizezi informatii despre un produs nou lumea se asteapta la seriozitate...........Nissan Kadjar? Si fratele de platforma se numeste Renault Qashqai? Mare atentie la informatiile furnizate.........

  • oli, miercuri, 04.02.2015 10:40

    fiind din clasa compacta probabil foarte similar la interior cu acesta va arata si noul megan. NU arata rau, simplu si aerisit interiorul. E bine ca pastreaza linia si nu au pus n-spe mii de butoane si rotize ca altii

  • mos teaca, duminică, 22.02.2015 11:44

    Conform strategiei Renault tot o troaca va fi - tabla goala , suspensii de doi bani , electronica care ia foc , climatizare care pica complet ...... si preturi aberante la piesele de schimb in "reteaua Renault".Pacat de munca lui Laurens.

  • Pesso, marţi, 03.03.2015 19:23

    e usor sa comentezi dupa ureche. ca masinile facute in Turcia nu sunt bune si alte alea-bla bla eu am avut in 2000 Megane sedan 1,9 dti si din 2003 Laguna 1,9 dci.Meganul facut la Bursa in Turcia si Laguna undeva prin Franta.ambele au fost in conceptia mea super masini,Meganul l-am vandut incu 74000 km si Laguna la 185000 km.cu Meganul am facut in primul an 36000 km.nu am avut niciodata probleme de fiabilitate si nici nu m-au lasat pe undeva.am avut o rechemare la Laguna pentru pompa de ambreiaj dupa 4 ani,deci cand iesise din garantie. revenind la ce spunea un "cunoscator" la inceputul anilor 2000 uzina din Bursa era cea mai moderna fabrica Renault. In franta Laguna era lucrata cu marocani ...si cei care au lucrat pe afara stiu ce vreau sa spun...Oare Mercedes fabrica la turci pentru ca nu le fac bine? asta e ca sindromul VW,adica poate fi orice dar sa scrie GMBH... nu mai conteaza ca super tdi-urile consuma 2 l de ulei la 2000 de km,ca trebuie resoftate calculatoarele,ca trebuie umlat in DSG-uri dupa 45000 km... Oare cei care comenteaza au avut vreodata un Renault nou?..in teaca? Cand a aparut Laguna ll cu computer vocal,maini libere si pornire pe cartela unii comentatori de pe aici nu prea stiau pentru ce e cartela aia si cu ce se mananca... Sa aducem aminte de primul motor turbo din formula 1,de cine a construit primul hach...? Ce facea Golful cand 5 Alpine sau 5 turbo facea legea prin WRC? Pacat ca nu multi au avut ocazia sa vada muzeul din inima Parisului de la inceputul anilor 90

  • Scrooge, miercuri, 04.03.2015 12:37

    @Pesso....o fi cum zici tu, oricum cu globalizarea asta cand Bosch face ABS si pt Dacia si pt Mercedes nu diferente mari de fiabilitate intre marci nu mai exista. Bine , acum slaba calitate (cam la asta inca se raporteaza romanii) a modelelor Renault din anii 90 nu prea o poti contesta. "dar"....caci exista si in "dar".....avand in vedere ca am condus multe modele facute de Renault......de ce "puii mei" nu sunt in stare sa faca o cutie de viteza precisa si inclusiv la ultimele modele, caci ai in continuare senzatia ca mesteci cu schimbatorul intr-o mare galeata plina cu mamaliga ????

  • Scrooge, miercuri, 04.03.2015 12:39

    @.."nu diferente mari de fiabilitate intre marci nu mai exista". - nu mai exista diferente mari de fiabilitate intre marci - .

  • cristianm, vineri, 06.03.2015 10:44

    Nu mai vorbiti aiurea si din auzite despre modelele fabricate in Turcia. Am un Megane 2 de 10 ani si 200k km. si este ca in prima zi. Costurile sau rezumat la intretine in proportie de 90% si 10% la defecte aparute. Si are 10 ani. Vreau sa vad un golf 5, sau chiar 6, sau chiar mai toate modelele de volkswagen sau opel, daca se pot lauda cu asta.

  • gogu, sâmbătă, 07.03.2015 13:44

    Ceea ce eu nu prea inteleg este de ce Renault nu pune la dispozitie si motoare ceva mai puternice. Un singur motor pe benzina este un pic... ridicol. 130 CP nu cred ca sunt suficienti pentru cei care isi doresc un pic de sportivitate.

  • mihaiu, vineri, 27.03.2015 20:14

    Eu am un Captur 1,5 cutie automata si sunt multumit de el.Consumul sta foarte bine,iarna asr-ul face treaba buna ,dar cam rigid si ingramadit.Precizez ca inainte am avut Audi A6,Zafira,Tucson 4X4,W Phaeton 3D,Sharan.Poate de asta simt ca este rigid.