Renault introduce primul scaun modern care poate fi intors pentru acces usor
Renault Tech a creat un scaun special pentru Clio, care poate fi intors cu 75 de grade pentru a usura accesul in masina pentru pasagerii cu probleme de mobilitate. Acesta costa 1.600 de euro si suporta maximum 130 de kilograme.
Francezii de la Renault au decis sa ofere un sprijin clientilor sai care au nevoie de un plus de accesibilitate pe locul din dreapta. Mai exact, acestia au introdus primul scaun de pasager care poate fi intors cu 75 de grade. Sistemul functioneaza cu ajutorul unei simple manete si usureaza viata calatorilor care au probleme locomotorii sau de orice fel care ii impiedica sa se aseze pe locul din dreapta. Aceasta este o premiera europeana, deoarece unele modele clasice de pe piata din Statele Unite ale Americii aveau o asemenea functie, dar care nu respecta normele moderne de siguranta.
Noul scaun de la Renault ofera toate functiile unui scaun standard la jumatate din pretul unui echivalent aftermarket. Mai mult decat atat, noul scaun indeplineste atat normele de siguranta europene, cat si normele Renault. Scaunul respectiv este oferit pe sase piete din Europa si este disponibil pentru nivelul de echipare Dynamique. Scaunul va fi disponibil in reteaua Renault din Europa incepand cu data de 7 aprilie.
Scaunul special de la Renault a fost creat de inginerii Renault Tech, divizie creata in 2008 pentru conversii speciale. Divizia Renault TECH are 180 de angajati si are acces la o fabrica din Normandia care pregateste toate vehiculele ce urmeaza sa fie modificate, fie ca e vorba de o conversie GPL sau o adaptare pentru persoane cu handicap. Modul de operare al acestei divizii permite modificarea modelelor la iesirea de pe linia de fabricatie, pentru evitarea intarzierii termenelor de livrare.
Pe piata din Franta, echiparea unui Renault Clio cu noul scaun costa 1.600 de euro . Potrivit celor de la Renault, un scaun similar montat aftermarket ar costa cel putin 2.500 de euro. Scaunul respectiv suporta o sarcina maxima de 130 kilograme, peste care mecanismul poate fi uzat excesiv sau chiar sa cedeze. Pentru moment, noul scaun este disponibil doar pentru pietele din Franta, Germania, Spania, Italia, Belgia si Elvetia. Ulterior, cei de la Renault vor oferi acest scaun si pe alte piete.
Via | Renault
E foarte buna aplicarea acestei idei. Totusi, chiar si in conditiile unui pret cu 900 euro mai mic decat scaunele speciale after market, 1600 euro reprezinta destul de mult. Desi poate suma nu e chiar un cap de tara pentru tarile in care e disponibila aceasta optiune. Oricum, felicitari; e doar primul pas, probabil viitorul ne va rezerva preturi mai mici