Renault este singurul producător care a crescut în Europa în luna mai
Clasamentul european al vânzorilor de maşini în luna mai ne arată o scădere in corpore a grupurilor auto prezente pe Bătrânul Continent. Excepţia este Renault, care urcă pe poziţia a treia, dupa VW şi PSA Peugeot-Citroen.
Luna mai a fost una dificilă pentru producătorii auto prezenţi în Europa, scăderea vânzărilor de pe Bătrânul Continent afectând întregul grup de constructori prezenţi pe pieţele din zonă. Singurul producător auto care a reuşit să scape de scăderi este Grupul Renault, producătorul din Hexagon trecând cu succes peste eliminarea programelor de tip Rabla din principalele pieţe europene.
De altfel, Renault se poate lăuda cu faptul că a trecut pe locul al treilea la capitolul vânzări în Europa în luna mai, depăşind Ford. Pe primele două locuri se află în continuare Volkswagen şi PSA Peugeot-Citroen.
În condiţiile în care piaţa auto europeană a scăzut cu 8.7% în luna mai (pe tot continentul au fost vândute 1.17 milioane de maşini), cele ale Grupului Renault au crescut cu 7%. Dacă marca Renault a crescut cu 10%, vânzările Dacia la nivel european au scăzut cu 4%. În acelaşi timp, vănzările Ford (implicit Volvo) au scăzut cu 12% (Ford cu 16%, Volvo cu 19%). Deşi au scăzut în vânzări, mărcile din grupul Volkswagen au reuşit să urce la capitolul cotă de piaţă de la 21.9 la 22.1%. Dintre toate mărcile grupului, singura care a crescut ca volum de vânzări este Audi (+2%). Grupul Fiat a rămas pe locul al cincilea în Europa, iar cota de piaţă a rămas 7.8%, deşi vânzările mărcilor din Grup au coborât cu 22 de procente. Pe o pantă descendentă este şi GM, Opel scăzând cu 19%, iar Chevrolet cu 11%.
La nivelul pieţelor din Europa, Germania a rămas pe prima poziţie, deşi volumul vânzărilor a scăzut cu 35%. Italia se află pe locul al doilea (-14%), în timp ce Franţa e pe trei (-12%). Marea Britanie (+14%) şi Spania (+45%) urmează pe locurile 4 şi 5, ambele ţări beneficiind încă de bonusurile programelor de tip Rabla.
via | ACEA