Renault confirmă un vârf de gamă bazat pe o platformă Mercedes

Publicat marţi, 21.02.2012 18:55 de Sebastian Toma

Peste doi ani, Renault ar putea lansa un model de lux bazat pe o platformă Mercedes-Benz, anunţă Bloomberg. Modelul a fost confirmat de Carlos Tavares şi de Carlos Ghosn.

Oficialii Renault-Nissan au confirmat zvonurile care anunţau un model premium bazat pe o platformă Mercedes-Benz. Carlos Ghosn a declarat într-un interviu acordat celor de la Bloomberg că Renault este în primele faze de dezvoltare ale unui nou model de lux bazat pe o platformă de la Mercedes-Benz. Şeful Renault-Nissan a confirmat faptul că minimum o platformă Daimler va fi utilizată de modelele Renault ale viitorului, subliniind faptul că schimburile dintre Daimler şi Renault nu sunt unidirecţionale.

Carlos Tavares, CEO-ul Renault Group, a specificat faptul că marca pregăteşte trei modele de lux, incluzând o nouă generaţie a lui Espace. Toate cele trei modele au fost confirmate pentru 2014, iar modelul dezvoltat pe baza platformei Mercedes-Benz este cel de-al treilea din acest grup. Francezii vor folosi platforma de la un Mercedes-Benz şi vor construi o caroserie pentru acesta pentru a-i conferi acel aer franţuzesc. Producţia respectivului model va avea loc în Franţa, pentru a putea susţine salariaţii de pe una dintre cele mai importante pieţe pe care activează Renault.

Francezii de la Renault nu s-au bucurat niciodată de vânzări record pentru un model de segment D în istoria recentă. Constructorul francez a avut mai multe tentative în acest sens, lista modelelor eşuate fiind deschisă de 20/30 şi continuată de modele precum 25, Safrane şi Vel Satis. Cel din urmă a ieşit din producţie în 2009, după opt ani în care a înregistrat vânzări sub aşteptări pe fondul numărului mare de elemente neconvenţionale care speriau clienţii.

Via | Bloomberg

  • grigore, marţi, 21.02.2012 19:15
    ...

    astia iar n-au de lucru si se baga unde "nu le ferbe oala"...

  • ScorpyonVAG, marţi, 21.02.2012 20:16
    @

    Interesant. Mie mi-au placut modelele de lux de la Renault. De exemplu modelul Safrane.

  • Carlos, marţi, 21.02.2012 22:57
    @grigore

    cutu-cutu grigore... gata acum ai os de ros...alta stire ca lui grigore ii e foame @Sebastian Toma Ai scris "Carlos Tavares, CEO-ul Renault Group" ... Tavares e COO, nu CEO. Il confunzi cu Ghosn.

  • BMW, marţi, 21.02.2012 23:52
    @preiteni

    Stiti de ce e rau pe glob ?!! Pentru ca unii Nu stiu Unde le este locul. Știți Nemtii sunt bravo dacă întrun domeniu oarecare nui ajung capul îl lasa. Ca de exemplu cu Siemens telefoane nu aveau succes sau axat pe alta ramura adică Nemtii nu-si baga nasul unde nu le fierbe oala., dar ce produc Nemtii e totul la cea mai înaltă calitate din lume MADE IN GERMANY e un brand de lux. Francezii cu lumea auto ar fi bine sa se axeze mai mult pe construcția de biciclete ca mercedesul sau BMW-ul sau Audi , Porsche nu au nevoie de rivali de doi lei. In lumea asta sunt numai doua tari ca intradevar produc mașini : MADE IN GERMANY SI MADE IN JAPAN. In rest sunt numai tari dealde ro si ru si fr, cu dacii , Renault si Lada mașini de dus la ferma.

  • ABC, miercuri, 22.02.2012 00:01

    Traiasca semianalfabetii cu BMW !

  • AndreiRN, miercuri, 22.02.2012 00:46
    Parveniti

    Be My Woman (BMW) se vede sigur ca nu ai habar cum functioneaza un motor sau de la ce capat se tine o cheie si cu toate astea iti dai si tu cu parerea ca sa fi si tu printre oameni. Este adevarat ca nemti produc si calitate dar de asemenea este adevarat ca produc si tzepe pt populatia naiva si vezi asta la noua generatie de VW care este asamblata din componente chinezesti sau la BMW care produce masini de scurta folosinta si o si recunosc. "We build exciment"

  • BMW, miercuri, 22.02.2012 06:21

    Citez: "Este adevarat ca nemti produc si calitate dar de asemenea este adevarat ca produc si tzepe pt populatia naiva si vezi asta la noua generatie de VW care este asamblata din componente chinezesti " Tu ai habar ce vorbesti ??? Nemtii Nu produc si din cand in cand calitate dar produc super calitate ca ei nimeni .

  • LauCalin, miercuri, 22.02.2012 08:33

    Andrei, stai tu linistit ca toti constructorii au componente fabricate in China. Motivul principal ar fi ca este mai ieftina mana de lucru. Si inca ceva, stiati ca volanele BMW de exemplu sunt asamblate in Romania (la Orsova-Mehedinti?). Tapiserii si sisteme de siguranta pentru VAG sau Toyota se fabrica la Timisoara? Si exemplele pot continua. Dar pe masina ai o sigla cu o elice in miscare si esti tare mandru de ea. Atata timp cat producatorul impune anumite standarde de calitate nu conteaza unde e asamblat produsul.

  • dan_grc, miercuri, 22.02.2012 14:03

    Da, teoretic daca este aceeasi calitate nu conteaza unde este ansamblat produsul @AndreiRN Care sunt modelele Bmw de scurta folosinta? comparativ cu cele ale concurentei... Tepe da toata lumea, mai mult sau mai putin, daca vorbeai la general se putea spune ca esti obiectiv, dar nu este cazul. La fiecare stire despre alte marci trebuie sa amintesti de Bmw? sau cand e vorba de Bmw trebuie sa vorbesti pe langa subiect si sa dai exemple de modele Kia sau Hyunday? se pare ca userul " BMW" nu e chiar singurul care vorbeste sa fie si el printre oameni

  • octav71, joi, 23.02.2012 10:01

    E greu pentru cei de la Renault sa accepte ca nu au nici un model de varf /lux! Probabil ca au inceput sa inteleaga ca le trebuie "ceva" (a se citi un produs) care sa incerce sa muste din felia celor mai mari. Nu dau nume ca ne inflamam :) Am avut privilegiul sa merg cu VelSatis si chiar mi-a placut; mi s-a parut o masina adevarata, poate ultima de la Renault? Asteptam continuarea. Nu sunt posesor de auto facut in Germania /Franta.

  • xss, joi, 23.02.2012 10:47
    @octav71

    Si pentru tine cred ca e greu sa accepti ce voi scrie in continuare. Sau poate te subestimez. Varfuri de gama exista la orice constructor, unele mai proaspete, altele mai vechi. In prezent, Renault are Laguna, Espace, Koleos. Renault in principiu e un construcor de volum, iar in calitatea asta e greu sa ai vanzari record pe segment E si F. Dovada e Volkswagen cu al sau Phaeton. E doar un exemplu. Solutia poate veni din crearea unei divizii de lux precum Infiniti la Nissan si Lexus la Toyota, iar Renault s-a gandit deja la asta. Viitorul brand de lux se va numi Alpine. http://www.automarket.ro/stiri/oficial-renault-a-anuntat-relansarea-marcii-sportive-alpine-41611.html Noile generatii de Laguna si Espace vor intra in 2014, iar modelul de clasa mare va fi facut in colaborare cu Mercedes-Benz.

  • octav71, joi, 23.02.2012 11:18

    @xss: in mare ai dreptate, dar... Crede-ma, Laguna nu este VelSatis, chiar nu este. Am mers cu amandoua si exista diferente intre ele. De concept in primul rand: Laguna a fost conceput intr-un fel, iar VelSatis a plecat din start pe segmentul lux. Laguna a evoluat la capitolul dotari /finisaje (in bine), iar VelSatis a disparut pur si simplu datorita vanzarilor sub asteptari. Sper sa apara acel brand de lux numit Alpine. Cu cat mai multa concurenta, cu atat mai bine pentru noi (posesori sau viitori cumparatori).

  • xss, joi, 23.02.2012 12:53
    @octav71

    Nu a spus nimeni ca Laguna e VelSatis. Una e de clasa medie (segment D), cealalta a fost de clasa mare (segment F). Am spus doar ca Laguna si Latitude (versiunea complementara) sunt actualele varfuri de gama, in lipsa de altceva.

  • dani, joi, 23.02.2012 16:29

    Astia nu se potolesc, dupa esecuri marca Velsatis si tentative jenibile marca Samsung cu emblema Renault mai vor s-o mai dea in bara inca o data. Adica, nu e in stare VW sa vanda o masina premium, ca doar are lumea de unde alege de la Audi, si vine Renault cu o platforma Mercedes sa faca ce?!?! Varf de gama la Dacia poate.

  • Florin, vineri, 24.02.2012 09:37
    @dani

    "jenibil" ? Ce cuvant e asta?! Copilu' primul pas e sa pui mana pe DEX si sa inveti limba romana (nu, limba romana nu e cea folosita la scuipatoarea baietasilor de cartier), apoi revino si mai vedem daca ai vreun argument solid. Pana atunci esti doar un alt bagator de seama a carui (sub)cultura auto nu depaseste nivelul "dacia=renault".