Renault Clio implineste 20 de ani de existenta

Publicat marţi, 09.02.2010 15:56 de Sebastian Toma

La doua decenii dupa ce a introdus modelul Clio pe piata, Renault lanseaza o editie aniversara a acestuia. Clio a castigat de doua ori premiul Masina Anului in Europa si a fost vandut in peste 10 milioane de exemplare.

Renault sarbatoreste 20 de ani de la lansarea lui Clio printr-o editie speciala a modelului sau de segment B. Clio a fost vandut in peste 10 milioane de exemplare si a reusit sa castige doua premii "Car of the Year" in aceasta perioada. Renault Clio este primul model de segment B care a reusit sa obtina patru stele la testele EuroNCAP si primul care a obtinut cinci stele in cadrul acestor teste de siguranta. Totodata, Clio a fost caracterizat ca fiind una dintre cele mai fiabile modele din segmentul sau.

Renault va lansa o editie speciala a lui Clio, intitulata 20th, care va fi disponibila atat pentru versiunile cu trei si cinci usi ale lui Clio, cat si pentru Clio Estate si Clio Sport. Aceste versiuni speciale ale lui Clio beneficiaza de sigle pe montantii B, un finisaj lucios de culoare neagra al barei de protectie fata si al oglinzilor laterale, cat si o vopsea speciala. Modelele 20th Edition vor fi disponibile doar pe alb sau pe negru, iar aceasta regula i se aplica si lui Clio RS.

Clio 20th si Clio RS 20th vor fi disponibile in Europa incepand cu luna martie. In Franta, clientii Renault pot face o comanda chiar de astazi, un Clio 20th avand un pret de pornire de 14.350 de euro, pe cand un Clio RS 20th are un pret de pornire de 24.700 de euro. Preturile pentru Romania ale acestei editii speciale a lui Clio nu au fost inca anuntate. Versiunile 20th ale lui Clio sunt bazate pe nivelul de echipare Dynamique si primesc, in functie de piata pe care au fost introduse, un sistem de climatizare automat, cruise control cu limitator de viteza, un CD-player cu MP3 si conectivitate Bluetooth, precum si conectivitate Plug&Music.

Prima generatie a lui Clio a fost vanduta in 4 milioane de exemplare, iar cea de-a doua generatie a lui Clio a avut 4.5 milioane de clienti. Cea de-a treia generatie a lui Clio a avut peste 1.5 milioane de clienti, iar cei de la Renault au numarat circa 700.000 de clienti ai lui Clio Symbol. Clio este succesorul lui Renault 5 si a debutat pe piata in 1990. Sloganul acestui model in momentul in care a fost introdus pe piata era "The Small Car with Big Car Attributes".

Via | Renault

  • marius, marţi, 09.02.2010 17:25
    felicitari CLIO

    Felicitari Renault pentru CLIO si pentru modul in care aniverseaza succesul acestui model, mai putin cunoscut la noi.

  • Semtex, marţi, 09.02.2010 20:04

    Clio e foarte cunoscut. Nu ai cum sa nu fi auzit de Clio decat daca ai trait pe sub pamant ultimii 20 de ani sau daca esti proaspat iesit din burtica mamei. Daca ar fi mentinut trend-ul cu 4 milioane de unitati per generatie, cu siguranta ar fi depasit Polo la vanzari... insa ultima generatie s-a vandut slab...asta e ! Oricum mai mult de jumatate din existenta Clio a fost un succes... masina fiabila, tren de rulare impecabil... faptul ca a 3-a generatie nu se vinde la fel de bine, nu sterge nimic din toate astea... eu cred ca-si va reveni. Cine spune ca nu-i un model cunoscut, inseamna n-a apucat vremurile alea ori lucreaza la Volkswagen.

  • LUCCI, marţi, 09.02.2010 22:18
    ASTA E

    Semtex,daca e moderna , buna , fiabila si oricum mai ieftina ca Polo sau Fiesta,de ce dracu i-au scazut vanzarile mai mult decat concurentei? Probabil pe criza asta oamenii s-au gandit ca daca tot dau un ban pe o masina ,sa-i dea pe una buna, nu sa-i arunce... Fara suparare si nu lucrez la VAG! Nu-i foarte rea masina dare de locul...3-7 la clasa ei.

  • xss, marţi, 09.02.2010 23:50
    @LUCCI

    E vorba de design tantalaule... felul cum arata o masina e un aspect crucial in decizia de cumparare... Clio este o masina fiabila si cu un raport excelent calitate/pret, insa design-ul nu e cel mai feicit

  • marius 2, miercuri, 10.02.2010 09:27
    cunoscut si nu prea

    ''model mai putin cunoscut'' = referinta era: nu de cunoscut din reviste si de pe net ,ci la modul ca si model de succes , vezi si articolul de mai sus.(premii vanzari, calitate, pret etc.) DE cand ne-am sufocat cu golf 1,2,3,...6,7 nu mai vedem alte masini in jur.ASTA E.

  • Carlos, miercuri, 10.02.2010 10:55

    iti spun eu de ce ne-am sufocat... ne-am sufocat de gunoaie aduse din vestul europei, iar asta a fost inteles gresit ca succesul unei masini noi...

  • RS, miercuri, 10.02.2010 22:24
    @marius 2

    Premii? ce zici de Clio 3 "Masina anului" in Europa ? a fost in anul lansarii 2006. calitate/pret? ce alta masina de clasa mica mai ofera in 9.000 euro cu TVA, motor 1.2 16 valve 75 CP si dotari standard gen ABS + AFU, airbag-uri frontale adaptabile, aer conditionat, computer de bord, Inchidere centralizata pe telecomanda si blocare automata a usilor la demaraj, directie asistata electric, volan reglabil pe inaltime si scut de otel la motor ..? Nu-ti lua informatiile de la prietenii de cartier deveniti samsari peste noapte

  • Octav, joi, 11.02.2010 00:34
    Clio RS

    Cred despre Clio ca este o masina destul de buna si fiabila. Sa nu uitam ca modelele din prima generatie s-au comportat bine in timp si mai pot fi vazute si astazi pe strazi. De asemenea, din prima generatie, Clio Williams continua sa stranga si astazi aprecieri pentru modul in care a fost realizat. Despre actualul Clio RS, am inteles ca are un sasiu extraordinar de agil, Renault s-a folosit serios de experienta acumulata in competitii. Clio RS pare sa fie cea mai interesanta masina in categoria ei, fiind un plus ca se situeaza la un pret sub 20.000 euro. Despre facelift, pot spune ca nu pare sa fie prea inspirat, asteptam sa vedem cum va arata noul model. De asemenea, costurile de intretinere nu sunt destul de competitive in gama si de aceea anumiti cumparatori se orienteaza spre alte modele. Dar Clio reuseste sa fie mai bun decat multi competitori din clasa sa, desi au trecut ceva ani de la lansarea lui. Poate o directie ceva mai precisa ( inclusiv pe modelul RS ) si costuri de intretinere competitive ar ajuta acest model in viitor. Mai este de lucrat si la modul cum sunt percepute anumite modele frantuzesti, mod care la noi, din pacate, are nevoie de timp ...

  • ZUMI, joi, 11.02.2010 22:51
    A LUI DUMI

    DE LA RENAULT 5 pana acum renault clio a ramas si va ramane un simbol al masinii micute, fiabile, usor de parcat, zambareata, cu aer de Paris.... 20 de ani de Clio si inca 100...la fel de charmant...

  • posesr de TDI, vineri, 12.02.2010 13:56
    @zumi

    Bravo ... Si as mai adauga ceva... Un simbol al omului civilizat, care nu scuipa seminte pe geam in timp ce masina ii bubuie de manele, un simbol al celui cu suficient creier in cap incat intelege faptul ca hardughiile nu au ce cauta in oras ! Si cu aer nu doar de Paris, ci de orice capitala civilizata in care nu gasesti "capodopere" arhitecturale" gen cutii de chibrit cu apartamente confort doi in fata carora troneza Q-uri, X-uri sau alte masini cu nume de mutanti sau de popoare desertice...