Renault Clio GT: 1.2 TCe de 120 CP pentru "veriga lipsă" (update foto)

Publicat marţi, 05.03.2013 19:40 de Mircea Meșter

Veriga lipsă. Aceasta este cea mai bună descriere pentru noul Clio GT, o versiune de 120 de cai putere care are rolul de a acoperi o parte din prăpastia dintre Clio RS şi versiunile "normale" ale modelului francez.

Una dintre surprizele pe care mărcile de volum ni le-au rezervat pentru prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva vine din partea celor de la Renault. Constructorul francez va anunţa marţi, în faţa jurnaliştilor din toată lumea strânşi la evenimentul francez, lansarea unei noi versiuni interesante a noii generaţii Clio. Se numeşte oficial Renault Clio GT şi vine să completeze spaţiul dintre cel mai puternic motor din lista "normală" de opţiuni a lui Clio şi Clio RS, varianta de 200 de cai a modelului francez.

Soluţia aleasă de Renault pentru a realiza această legătură între extreme este lansarea unei versiuni echipate cu o variantă puternică a motorulul de 1.2 litri turbo TCe, tehnologie disponibilă pe Clio şi pe Dacia Sandero/Logan în versiunea sa de 0.9 litri si 90 de cai putere. De această dată, Clio GT 1.2 TCe beneficiază de 120 de cai putere şi, ajutat de cutia EDC, modelul francez reuşeşte să parcurgă 0-100 km/h în 8.6 secunde. Consumul mediu anunţat de producătorul francez este de 6.6 litri/100 km.

Dacă peformanţele nu sunt unele fantastice, noul Clio GT va ieşi în evidenţă în comparaţie cu versiunile "clasice" ale lui Clio prin câteva artificii estetice interesante. Astfel, jantele de 17 inch din aliaj se asortează cu spoilerul frontal modificat complet, cu cele două ţevi de eşapament cromate şi cu difuzorul de aer posterior care participă şi el la imaginea sportivă a modelului Renault. 

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

  • kim_vl, luni, 04.03.2013 22:56

    Ooo, de cand te astept ! Dar de ce GT ?

  • Venturi, luni, 04.03.2013 23:01

    In sfarsit, a aparut.

  • kim_vl, luni, 04.03.2013 23:03

    Da' cam mare consumul mediu.

  • kevin, marţi, 05.03.2013 00:21

    sunt fan declarat al altei marci din aceasta clasa dar va spun sincer ca daca nici perfor,mantele astea nu sunt fantastice pentru doar 120 de cai atunci nu mai sunt nici unele . Eu unul nu am vazut vreo masina de 120 de cai pana acum sa faca suta in 8.6 secunde . Nu cred ca mi-as lua asa ceva dar invidiez modelul asta pt cat a scos din 120 de cai

  • NDY, marţi, 05.03.2013 09:21

    Interesant si spoilerul fata, foarte tare. Bravo!

  • Eko, marţi, 05.03.2013 09:39

    Chiar e foarte mare consumul daca nu ma insel 6,3% are Clio RS, poate e o greseala. Masina de aprox. 120 cai cu demaraj bun era Citroenu C2 VTR si vechiul Suzuky Swift sport dar aveau motor de 1.6.

  • Emanuel, marţi, 05.03.2013 09:57

    Acceleratie similara (8.7s) avea Saxo VTS, dar cantarea si sub 950kg...

  • eee, marţi, 05.03.2013 09:59

    daca ar consuma real 6,6 ar fi de vis, eu ma indoiesc sa scoata rs-ul un 6.3 real. vechiul RS consuma urban 13 fara greturi, dar era aspirat. si cum il turai un pic, cum sugea din rezervor ca disperata. compensa cu sunetul in schimb :)

  • alin, marţi, 05.03.2013 13:22

    6,6 mediu suna foarte apropiat de realitate. Posesorii de masini cu motoare mici turbo benzina stiu ca e foarte greu de obtinut un consum mic decat in conditii de condus foarte economic. Personal am un golf 1.4 tsi, 140 cp, si consumul mediu mixt e undeva la 7,5. Urban vara 9,5-10, chiar 11-12 iarna cu motorul rece, extraurban 5,5-8,5 in functie de stilul de condus. Intr-adevar, tehnologia e de prin 2006, masina mai grea decat acest clio, dar valori foarte apropiate de diesel nu prea le poti obtine inca in viata reala. (vezi si consumurile reale obtinute de ford cu al lor mult laudat turbo de 1 litru). Cine vrea consum mic, umila mea parere, este ca inca trebuie sa se orienteze spre un diesel

  • mda..., marţi, 05.03.2013 20:26

    Performantele sunt foarte bune raportate la masa, putere si faptul ca are transmisie automata cu dublu ambreiaj. La ~1.100 kg si 120 Cp, 8.6 secunde e o performanta rezonabila. Un Vw Polo 1.2 TSI cu DSG are 9.7 s acceleratie, un Peugeot 208 la aceeasi putere, dar cutie manuala are 9.9 s la acceleratie etc. Numai copii cu vise umede de supercar-uri avem aici...

  • Jhon, marţi, 05.03.2013 21:05

    Mult superior lui A class de la mercedes.

  • Fan Renault, marţi, 05.03.2013 21:46

    1. Clio si A Class nu sunt in acelasi segment. 2. Una poarta sigla unei marci de volum, cealalta e o marca premium, deci Clio nu ar avea cum sa fie superior dpdv al materialelor/echipamentelor unei masini ipotetice de clasa mica de la Mercedes. Putina cultura auto nu-ti strica. PS: Clio e supeeeerb !!

  • xd, miercuri, 06.03.2013 10:10

    nu inteleg de ce au fost o sigla atat de mare pe grila... de parca te-ai lauda ca ai renault.. totusi mi se pare prea bling bling, oricum e mai bine decat sobrietatea pensionareasca de la vw dar parca e un pic cocalara

  • kim_vl, miercuri, 06.03.2013 19:43

    Vedeti ca 6,6 e consumul urban (pe hartie, desigur).

  • Love CLIO, vineri, 08.03.2013 18:20

    Da , m-as mandri cu acest Renault !