Renault aniversează 40 de ani în Formula 1 într-un mod inedit: un ceainic galben cu trimitere la primele motoare turbo din istorie
Renault a concept o serie limitată de ceainice galbene cu trimitere la primele motoare turbo furnizate în Formula 1 și caracterizate de numeroase defecțiuni tehnice, ca parte a aniversării a 40 de ani în competiție.
Renault aniversează 40 de ani de la debutul în Formula 1. În 1977, la capătul a doi ani de pregătiri, constructorul francez debuta în Marele Circ cu monopostul RS01, echipat cu ceea ce la vremea respectivă a fost primul motor turbo din istoria competiției.
Ca orice altă tehnologie aflată în stadiu incipient de dezvoltare, noul motor turbo a dat numeroase bătăi de cap inginerilor din cauza defecțiunilor tehnice și a lipsei de fiabilitate, iar unul dintre efecte era emiterea unui fum alb la sosirea în garaj.
La capătul a numeroase incidente de acest gen, Ken Tyrrell, șeful echipei omonime, a poreclit monopostul drept "ceanicul galben", întrucât fumul alb este caracteristic și apei care fierbe într-un ceainic, iar monoposturile Renault aveau culorile galben, alb și negru.
Ca parte a aniversarii de 40 de ani petrecuți în Formula 1, Renault a avut o idee inedită și a anunțat lansarea unui ceainic galben care va echipa restaurantul Atelier Renault de pe celebra arteră pariziană Champs-Elysées începând din luna septembrie.
Ceainicul are un design inspirat atât din monopostul RS01 din 1977, cât și din RS17, monopostul actual al echipei, iar vopseaua este de asemenea similară cu cea folosită inițial. Ceainicul va fi produs într-o serie limitată de numai 40 de unități, iar prețul acestuia este unul pe măsura istoriei Renault în Formula 1: 129 de euro, echivalentul a aproape 600 de lei.
Via Renault
daaa, am auzit de ele ... erau numite ceainice pentru ca atunci cand se spargeau (si se cam spargeau) scoteau un sunet asemanator cu sunetul ceainicului plus 'aburul' (fumul)