Renașterea Ssangyong, parafată de conceptul LIV-2: așa va arăta noua generație Rexton

Publicat luni, 12.09.2016 12:37 de Mircea Meşter

Peste mai puțin de o lună vom vedea la față noul Ssangyong LIV-2 Concept, din care va deriva noua generație a SUV-ului mare Rexton. Acesta promite să completeze o gamă deja întinerită a mărcii sud-coreene.

Deseori ignorată de publicul larg și apreciată mai ales de clienții fideli care au găsit în gama Ssangyong modele capabile în special pe teren accidentat, gama de modele afișată de constructorul sud-coreean reușește să treacă printr-o pasă pozitivă care-o face atrăgătoare chiar și pentru cei care nu au luat în considerare până acum modelele mărcii. Iar după SUV-ul compact Korando și după SUV-ul subcompact Tivoli, disponibil din acest an chiar și într-o versiune "pseudo-break" denumită XLV, Ssangyong trece de anul viitor la artileria grea: modelele cu nume ale gamei se pregătesc de generații noi, mult evoluate față de anterioarele.

Primul dintre acestea urmează să fie noul Rexton, unul dintre cele mai accesibile SUV-uri full-size de pe piață. Programat pentru lansarea oficială la final de 2017, Rexton va fi prezentat în prima fază sub formă de concept-prototip în cadrul Salonului Auto de la Paris, care își va deschide porțile pentru public la începutul lunii octombrie. Numele acestuia este LIV-2 și a fost dezvăluit parțial astăzi într-o serie de imagini care ne demonstrează faptul că imaginea prăfuită pe care o aveau modelele Ssangyong e gata să dispară și să fie înlocuită de un design modernizat și mult mai atrăgător.

LIV-2 (acronim care vine de la Limitless Interface Vehicle) este de fapt o evoluție a conceptului LIV-1, pe care Ssangyong l-a aruncat în fața jurnaliștilor la Salonul Auto de la Seul din 2013. Conform declarațiilor găzduite de comunicatul oficial de presă, noul LIV-2 Concept "avansează pe linia limbajului de design și ajută în comunicarea temei de brand". În cazul celor de la Ssangyong, "tema de brand" are și un nume oficial: Dignified Motion.

Nu există multe informații legate de noul concept și cu atât mai puțin despre viitorul model de serie derivat din acesta, însă aflăm că sub capotă clienții vor avea de ales între un motor diesel Euro 6 de 2.2 litri și unul 2.0 turbo pe benzină, fără ca sud-coreenii să specifice nivelul de putere sau performanțele acestora.

Revenim cu informații imediat după ce acestea vor deveni disponibile.

  • Andy, luni, 12.09.2016 15:18

    Iar incurcati clasele? Rexton e SUV mediu, la fel ca Touareg sau Edge. SUV-uri mari sunt Q7 si Expedition, asta ca sa dau tot exemple VAG/Ford. Ce se intampla cu tine Mircea de la o vreme?

  • mircea, luni, 12.09.2016 16:20

    @Andy Cred că tu încurci continentele, pentru că nu merge să bagi Expedition ca argument într-o discuție despre segmentele europene. Revenind, Rexton e așezat după logica Skoda, adică deasupra SUV-urilor medii și la baza zonei de SUV-uri mari. Rexton poate fi, în funcție de zona dinspre care privești, în dimensiuni cu Toyota Land Cruiser, Touareg sau X5 deasupra sa (+15 centimetri) și cu X-Trail, Outlander sau noul Kodiaq dedesubt (-15 centimetri). Segmentele astea sunt, așa cum le zice și numele, segmente. Încep într-o parte și se termină într-alta, iar plaja de dimensiuni se încalecă uneori cu segmentele superioare sau inferioare. Acolo trebuie să ne orientăm după alte repere ca să ne prindem de poziționare. La motorizări, de exemplu. Nu vezi pe Rexton 1.6 diesel, ca pe X-Trail :) Have a good one.

  • Chinezarie, luni, 12.09.2016 16:31

    Chinezarie

  • Andy, luni, 12.09.2016 16:37

    Am dat exemplul Expedition dintr-un motiv foarte simplu: in Europa nu exista SUV-uri mari non-premium. La fel cum nu exista clasa mare non-premium. Actualul Rexton are dimensiuni considerabil mici decat Touareg-ul, care e SUV mediu. Deci unde e logica stil Skoda? Kodiaq e pozitionat deasupra SUV-urilor compacte, nu medii ca dimensiuni: Kodiaq: lungime 4697 mm; greutate: 1660 kg; ampatament: 2791 mm; Touareg: lungime 4801 mm; greutate: 2185 kg; ampatament: 2893 mm Faptul ca Skoda ofera 7 locuri e alta mancare de peste. Imi pare rau ca nu stii sa dai dreptate cuiva cand gresesti... Have a nice day si pe viitor poate redeveniti pro!

  • mircea, luni, 12.09.2016 16:49

    @Andy Cred că m-am prins care-i de fapt abordarea din punctul tău de vedere: trăiești cu impresia că segmentele astea sunt niște chestii fixe în care constructorii ori intră, ori ies. Or problema e că segmentarea e acum o treabă foarte dinamică și se schimbă cu anii. Există modele intermediare și modele care definesc anumite clase. Uite, s-o luăm băbește cu un constructor care are mașini în aproape toate segmentele pe SUV. Nissan Juke e segment B (mic), Qashqai e segment C (compact). A existat Qashqai+2, care era intermediar, dara ieșit și a venit în schimb X-Trail, care e superior, deci D (mediu). Acum, Touareg este cu 16 centimetri mai lung decât X-Trail, ceea ce-l urcă undeva la limita dintre mediu și mare. Comparând motorizările, vedem că mai degrabă mare ca poziționare de preț și motorizări. Segmentarea se schimbă dinamic odată cu apariția unor noi modele. Touareg era SUV mediu în momentul lansării sale, dar astăzi, în contextul SUV-urilor de toate dimensiunile de dedesubt, a ajuns să aibă cu 8 cm mai puțin decât BMW X5. Care e SUV mare. Ei bine, tu spui că "actualul Rexton are dimensiuni considerabil mici decat Touareg-ul". Nu știu ce înseamnă la tine considerabil mai mici, dar e cu fix 4,6 centimetri mai scurt. O jumătate dintr-un deget de-al tău, mai exact :) Exemplu bun și vizibil în sensul ăsta e Golf, care în primele generații era undeva la nivelul dimensiunilor actualului Polo. Hai să ne destindem puțin și să ne dăm seama că segmentarea e o treabă dinamică, chit că noi o vrem fixă pentru a ne putea orienta în spațiu. Nouă, jurnaliștilor auto, ne e oricum cel mai greu să desfacem ațele încurcate ale segmentărilor, cu care lucrăm zilnic în ciuda haosului plantat de ăștia care fac mașini :) Să ai o săptămână plăcută.

  • Andy, luni, 12.09.2016 17:27

    SUV-uri mari non-premium nu exista in Europa. Si nici Ssangyong nu va veni cu asa ceva pe piata noastra pe viitor. Punct. Faptul ca de la generatie la generatie toate modelele cresc in general in dimensiuni nu inseamna nimic, pentru ca e valabil in cazul tuturor producatorilor. Toate masinile se maresc, ca sa ma exprim mai familiar. Iar, faptul ca un Polo nou e mai mare ca un Golf din primele doua generatii, nu inseamna ca Polo a ajuns in clasa compacta. Clasa mica a evoluat si ea si s-a marit in dimensiuni, la fel cum a facut-o si cea compacta. Mea culpa cu "considerabi" vs. Toareg. Insa mediul Rexton e intr-adevar considerabil mai mic decat full-size-ul Q7: Rextron: lungime 4755 mm; greutate 1917 kg; ampatament 2835 mm Q7: lungime 5052 mm; greutate 1995 kg; ampatament 2994 mm. De acord cred ca aproape 30 cm inseamna alta clasa si e o diferenta considerabila nu? Ca sa nu mai zis si de diferenta de aproape 16 cm in cazul ampatamentului. Care e HUGE, cum zice americanul :-). O saptamana placuta si voua. P.S. Poate o sa aflam ceva intre timp si de proaspetii veri C3 Picasso/Meriva, modele care vor debuta oficial la Paris.

  • gigilica, luni, 12.09.2016 18:02

    Din cate am citit pe net si din discutiile cu cei de la Ssanyong Romania, noul Rexton (cod Y400) va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris, deja sunt fotografii spion cu noua generatie, cred ca din Turcia sau Franta. Noua generatie va fi disponibila cu actualul motor diesel 2,2 l de 178 cp si cutia automata de la Mercedes cu 7 trepte, ulterior va fi disponibil un motor turbo pe benzina de 2,0 litri si cutie automata cu 8 trepte, cu sasiu separat ca la actualul Rexton. La noi va apare undeva in primavara lui 2017

  • @mircea, luni, 12.09.2016 18:19

    Nu va mai obositi sa-i raspundeti lui @ Andy alias @vianu. Omul traieste in lumea lui si nu accepta contraziceri pentru ca are mereu dreptate. Personal nu am sa mai fac greseala asta si le recomand si celorlalti aceeasi abordare.

  • razvan, luni, 12.09.2016 18:30

    Oare care roman care traieste din leafa ar da banii economisiti cu greu pe asa ceva?Ca cei care dispun de fonduri sigur vor opta ptr.altceva.Sunt posibilitati destule.

  • Radu, luni, 12.09.2016 19:13

    draga Razvan, vad ca la tine sunt tare acri strugurii, nici nu a aparut obiectul si tu iti dai cu parerea, daca ai cunoaste putin piata auto ai vedea ca actualul Rexton W la 31.000 euro are dotari pentru care la alte ”gipuri” ai da o gramada de euroi.

  • @Radu, luni, 12.09.2016 20:23

    +1 de ceea ce zici. Doar ca Rexton full options costa 28.090 € de la care se scade contravaloarea primei de casare 1.400 euro si oferta loe de dealer de vreo 2.500 euro. Pretul masinii scade sub 25.000 .

  • @Radu, luni, 12.09.2016 20:26

    PS: Rexton este un adevarat SUV cu capabilitati 4x4 dobandite pe toata cariera sa la care alte ''gipuri'' cu pretentii doar viseaza . Unde mai adaug si pretul corect al acestuia .

  • Tot chinezarie, luni, 12.09.2016 20:58

    Tot chinezarie ramane.

  • Radu, luni, 12.09.2016 21:29

    pretul de pornire pt versiune DLX Plus 4wd este de 28090 euro la care mai pui transmisia automata + trapa + navigatie + xenon + vopsea metalizata si ajungi la aprox 33.000 euro, nu am vazut nici o promotie si nu cred ca sunt inscrisi la rabla, un pret, asa cum am spus si mai sus, foarte bun la ce ofera aceasta masina

  • Salavastru12, marţi, 13.09.2016 10:12

    @Radu Programul Rabla se aplica peste tot. Iar oferta nu trebuie neaparat sa o semnalezi pe site. La orice masina noua se va negocia.

  • @Salavastru12, miercuri, 14.09.2016 12:50

    daca mai treci pe aici, ca multi alti care isi dau cu parerea fara sa fie in cunostinta de cauza, programul rabla se lanseaza in fiecare an, iar fiecare producator/importator depune anual un dosar de validare pt inscrierea in program