Reîntoarcere la origini: Porsche 911 R primește 500 de cai, o cutie manuală și performanțe de vârf

Publicat marţi, 01.03.2016 11:52 de Mircea Meşter

Porsche lansează o versiune specială a lui 911 în această primăvară. Sub capota noului 911 R vine un motor aspirat de 4.0 litri care dezvoltă 500 CP. Noul 911 R face 0-100 km/h în 3.7 secunde.

Acum o săptămână, Porsche anunța oficial că premierele pe care le-a rezervat pentru Salonul Auto de la Geneva sunt noul 718 Boxster - pe care Automarket l-a disecat într-un material dedicat special - și încă un model special despre care nu existau informații clare la acea oră. Se știa doar că va fi un model "special", iar zvonurile spuneau că acesta va fi 911 R, o versiune specială a celui mai reprezentativ model din gama Porsche. Ei bine, astăzi se confirmă că atât zvonul, cât și numele sunt corecte.

Odată cu imaginile oficiale publicate de Porsche, avem și primele informații interesante legate de noul 911 R. Aflăm, astfel, că noua versiune are sub capotă motorul lui 911 GT3 RS, ceea ce înseamnă că vorbim de un motor aspirat normal cu șase cilindri opozabili (arhitectură Boxer) de 4.0 litri care dezvoltă nu mai puțin de 500 CP (la 8250 rpm) și 460 Nm (la 6250 rpm). Ce diferă este motivul pentru care puriștii Porsche au desființat cele mai recente generații GT3 și GT3 RS: în cazul lui 911 R apare o cutie manuală cu șase trepte care va avea rolul de a readuce plăcerea pură de a struni un Porsche.

Performanțele sunt fantastice. Noul Porsche 911  R accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.7 secunde, în timp ce viteza maximă este de 323 km/h. Consumul mediu mixt este de 13.3 litri/100 km.

Inspirat din istorie

Spre deosebire de GT3 RS, noul 911R oferă un exterior mai degrabă cuminte, din arsenalul căruia lipsesc apendicele aerodinamice. Apar în schimb două dungi roșii (există și opțiunea dungilor verzi) care se prelungesc longitudinal pe mașină, în timp ce caroseria este vopsită, simplu, în alb. Porsche susține textual că noul 911 R este "un lup în blană de oaie", pentru că mașina a fost dezvoltată de inginerii departamentului de motorsport al constructorului german. 

De notat că denumirea 911R nu este una nouă pentru marca Porsche. La fel ca în cazul noii versiuni, germanii au folosit-o anterior pentru a boteza o variantă sportivă "puristă" a sportivei lor la sfârșitul anilor '60. Atunci, caroseria din metal era înlocuită de fibră de sticlă pentru ca Porsche să economisească kilograme, iar noua generație a lui 911 R este abordată asemănător. De această dată, însă, fibra de carbon este materialul care ajută la atingerea performanțelor de greutate: -50 de kilograme în raport cu 911 GT3 RS

991 de exemplare, preț 175.000 de euro

Noul 911 R va fi de fapt o serie limitată. Asta pentru că Porsche nu va produce decât 991 de unități care vor fi împrăștiate pe toate piețele pe care este prezentă marca germană. Primele unități vor fi livrate în vara acestui an, iar prețurile se vor învârti în jurul sumei de 175.000 de euro.

  • Scorpionul.negru, luni, 29.02.2016 14:19

    Interesant. In ziua de azi nici o masina de lux nu mai are cutie manuala....uite ca Porsche se gandeste si la puristi !

  • someone, luni, 29.02.2016 15:54

    ceea ce mi se pare interesant e faptul ca pe versiunile normale inainte de facelift, si de trecerea la turbo, cutiile manuale aveau 7 trepte ( acum nu stiu cate au ), iar pe cea mai sportiva varianta au pus cutie cu 6....sa fie oare din cauza reducerii greutatii?

  • noname00, luni, 29.02.2016 17:42

    * 500 CP

  • unckle, miercuri, 02.03.2016 11:02

    Oricat de frumos suna un Porsche "analog" de talia acestui 911R pretul merge in zona unde incep masini dintr-o clasa superioara ca performante. Vorba lu' nenea Chris Harris ( de aici : https://www.youtube.com/watch?v=58j0Mmj41m0 ) nu prea merge sa te pui cu greii performantei pe circuit cu o masina care nu a fost proiectata din start pentru a face parte din acea categorie.