Reguli mai dure pentru schimbarea componentelor: piloții riscă penalizări și mai drastice în sezonul 2018
Noul regulament tehnic prevede scăderea numărului de motoare și componente ale unității de propulsie pe care piloții le pot folosi pe parcursul sezonului.
Regulamentul tehnic pentru sezonul 2018 va include câteva noutăți majore în privința utilizării motorului și a componetelor unității de propulsie.
Un document oficial publicat de FIA arată că, așa cum se știa deja, un pilot va putea folosi doar 3 motoare cu combustie internă (ICE) pe parcursul unui sezon. Noutățile apar însă în cazul celorlalte componente, al căror număr a fost redus drastic.
Astfel, piloții vor avea la dispoziție doar două exemplare de sisteme MGU-K pentru recuperarea energiei cinetice la frânare, pentru stocarea energiei și pentru unitatea de control a electronicii. Cu alte cuvinte, o astfel de unitate va trebui folosită în cel puțin 11 curse pentru că pilotul respectiv să nu fie penalizat pe parcursul sezonului.
În schimb, la fel ca și în cazul motorului cu combustie internă, piloții vor putea utiliza doar 3 exemplare ale sistemului MGU-H. Prin urmare, un motor cu combustie internă va trebui folosit în 7 curse, în condițiile în care piloții au avut la dispoziție 4 motoare pe parcursul sezonului curent.
De altfel, încă din acest sezon piloții au suferit penalizări de zeci de poziții într-o singură cursă pentru utilizarea unui număr ridicat de componente, astfel că este de așteptat ca lucrurile să se agraveze din sezonul următor.
Deși măsurile sunt adoptate cu scopul de a reduce costurile, oficialii Formulei 1 susțin că intenționează să renunțe la sistemul penalizărilor începând din 2021, când se va introduce un nou regulament tehnic pentru motoare.
Via F1Fanatic
conducere FIA de rahat,reguli de rahat!.....