Record doborat: 365 km/h cu un A4 alimentat cu GPL!

Publicat vineri, 29.05.2009 17:00 de Mircea Meșter

Tunerul german Juergen Hohenester a intrat in cartea recordurilor dupa ce a atins 364.6 km/h cu un Audi A4 V6 3.0 700 CP alimentat cu GPL.

Cartea Recordurilor s-a imbogatit cu o noua performanta de top la capitolul auto. De aceasta data este vorba de recordul absolut de viteza pentru un model alimentat cu biogaz, performanta realizata de Juergen Hohenester, un pilot german care detine casa de tuning care ii poarta numele.

Hohenester a reusit sa duca un exemplar Audi A4 de generatie veche la 364.6 kilometri pe ora in conditiile in care motorul V6 de 3.0 litri de sub capota fusese modificat anterior pentru a rula pe baza de GPL. Germanul a reusit sa doboare astfel recordul precedent, care rea detinut de un model Bugatti care reusise sa atinga cu 20 de km/h mai putin.

Foarte interesant este faptul ca motorul cu care germanul a reusit performanta-record dezvolta 700 CP, acesta fiind insa capabil de 800 de cai putere. Motorul fusese insa limitat din cauza faptului ca transmisia modelului Audi nu a fost calibrata special pentru a struni o astfel de "herghelie". Cifra octanica a biogazului utilizat de Hohenester in cadrul incercarii reusite de record a fost una foarte inalta: 140.

Nu a fost prima incercare a lui Hohenester de a dobori acest record, pilotul german reusind in 2008 "doar" 328 km/h intr-un A4 de 585 de cai putere.

via | Modern Racer

  • Blue, vineri, 29.05.2009 17:41
    Nelamurire

    Eu stiam ca cifra octanica variaza intre 0 si 100. Voi spuneti 140. Este foarte posibil sa ma insel. Astept cu interes o explicatie, mai aflu si eu lucruri noi. Avand in vedere performantele astea nu inteleg de ce biogazul nu este asa folosit...

  • mircea, vineri, 29.05.2009 18:01
    @Blue

    Te inseli :) Valoarea CO = 100 nu este limitativă, deoarece există combustibili cu rezistenţă la detonaţie mai mare decât izooctanul, adică cu CO mai mare ca 100. Exemple de astfel de combustibili sunt benzina de curse, benzina de aviaţie (de exemplu AvGas), gazul petrolier lichefiat (GPL) sau alcoolul (de exemplu etanolul are CO/R = 129).

  • Blue, vineri, 29.05.2009 18:56
    MS

    Mersi pt explicatie ;)

  • bogdan, vineri, 29.05.2009 21:35
    ..

    A4 din poza are capace cu autocolant pe roti sau mi se pare mie?

  • illy, vineri, 29.05.2009 22:32
    inspirat

    din formula1 presupun

  • avedei, sâmbătă, 30.05.2009 00:25
    Motoare mari pe GPL=))

    Sincer in loc sa dezvolte versiuni pe GPL,auzi 3.0 700cp,mai bine se concentrau pe A4 TDI concept e.Ei vor sa arate cat de "tare fuge" un audi pe gpl.nu am inteles niciodata de ce ai vrea sa pui gpl pe un motor mare.Daca concentrau eforturile catre un model electric sau hibrid ,care sa fie capabil sa prinda aceasi viteza,era o reusita.acest record mi se pare o gluma:)

  • Gabi, sâmbătă, 30.05.2009 10:08
    @ bogdan

    banuiesc ca acele "capace cu autocolant" sunt concepute pentru o mai buna aerodinamica a masinii...alta explicatie eu nu prea gasesc:) daca stie cineva altceva despre rolul acelor "capace" sa ne spuna si noua :D

  • Flaviu C, sâmbătă, 30.05.2009 13:35
    hehe

    ii fixist omul, recordul asta o vrut sa-l doboare, asta l-o doborat, nu stiu cum o putut tripla puterea motorului dar sa zicem ca se poate, a reusit, bravo lui! 2947cmc chiar nu este o capacitate mare. 4.0 4.2 5.0 5.5 6.3 astea sunt capacitati mari.

  • URAGANU, sâmbătă, 30.05.2009 17:09
    gaz

    Cherosenul avioanelor are peste 110 cifra octanica. :D Sa doboare recordul asta cu un motor de 2.0 Litri, atunci va fi extraordinar. Asteptam cu ocazia asta motoarele de 1.4 turbo de la BMW de 180 de cai :)