Range Rover Sport SVR: 4.5 secunde pe 0-100 km/h pentru versiunea de performanţă a modelului britanic
Cu o acceleraţie 0-100 egală cu cea a lui Porsche 911 şi cu 550 de cai putere sub capotă, noul Range Rover Sport SVR va deveni probabil noua "jucărie" preferată de oamenii cu bani care-şi doresc un SUV de status.
După ce a alergat pe faimosul circuit de la Goodwood, intens camuflat, noul Range Rover Sport SVR se dezvăluie complet în faţa publicului, cu numai o săptămână înainte de Concursul de Eleganţă de la Pebble Beach.
Încoronat deja ca fiind cel mai rapid SUV pe circuitul de la Nurburgring, noul Range Rover Sport SVR este rezumat simplu de constructorul englez: „cel mai dinamic produs al său”.
Sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.5 secunde
Nici nu e de mirare, având în vedere că sub capotă se află un motor V8 de 5.0 litri, capabil să dezvolte o putere totală de 550 de cai şi un cuplu motor de 680 Nm. Asta înseamnă cu 40 de cai şi 55 de Nm mai mult decât ce oferea versiunea de top Supercharged.
Asistat de o cutie automată cu opt rapoarte şi o tracţiune integrală, Range Rover Sport SVR poate sprinta de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde, adică tot atât cât un Mercedes C63 AMG. Viteza maximă ajunge şi ea la 260 de km/h.
Pentru a folosi cum se cuvine cei 550 de cai putere, Range Rover Sport SVR se ajută de un diferenţial activ spate recalibrat, un diferenţial central controlat electronic şi un sistem Torque Vectoring, capabil să alterneze distribuţia cuplului pe ambele axe. Tot pe lista îmbunătăţirilor se mai află un sistem de frânare Brembo, o suspensie sport din aluminiu, şi sisteme ca Active Roll Control şi Adaptive Dynamics.
Exterior şi interior cu influenţe sportive
La nivel estetic, noul Range Rover Sport SVR adoptă un spoiler frontal nou, cu prize mari de aer, o grilă revizuită, pasaje ceva mai largi pentru roţi, praguri laterale mult mai evazate şi un set de jante de 21 de inch, încălţate cu pneuri Continental. Posteriorul adoptă şi el un nou spoiler, un eleron montat pe acoperiş, un deflector negru lucios şi patru terminaţii pentru sistemul de evacuare.
La interior, proprietarii vor găsi scaune sport atât pentru locurile din faţă, cât şi pentru cele din spate, piele Oxford şi cusături contrastante, logo-uri SVR şi mai multe inserţii din aluminiu şi fibră de carbon.
Asteptam cu interses modele supersport cu veleitati offroad.