Ram reintroduce motorul V8 HEMI pentru modelul 1500. Va ajunge și în Europa

Publicat vineri, 06.06.2025 13:28 de Tiberiu Safta

Compania americană Ram, care produce camionete, a reintrodus motorul V8 HEMI pentru modelul Ram 1500. Noul motor va fi disponibil pe piața americană începând din această vară, urmând ca motorizarea să ajungă și în Europa mai târziu.

Motorul V8 HEMI a revenit oficial, după ce anul trecut, celebrul motor american părea că a fost scos definitiv din producție. Cererea pentru a păstra acest motor a fost atât de mare încât Dodge și divizia de camionete Ram au decis să-l reintroducă din vara acestui an.

Primul model care va primi motorul V8 HEMI după revenirea în producție este Ram 1500. Cu acest motor, camioneta americană va avea un motor de 5.7 litri care va fi capabil să livreze 395 de cai putere și un cuplu de 565 Nm. Motorul primește și sistemul mild-hybrid eTorque. Noua motorizare a lui Ram 1500 se va alătura actualei game care include motorizări cu 6 cilindri în linie, de 420 de cai putere, respectiv de 540 de cai putere.

Noul Ram 1500 cu motorul V8 HEMI va fi disponibil și în Europa. La început, comenzile pentru noul model vor fi deschise în luna iulie pentru piața nord-americană, urmând ca primele exemplare cu acest motor să ajungă pe Bătrânul Continent în iarna acestui an.

via Ram

  • alex_cu_a_mic, vineri, 06.06.2025 14:08

    Inca una din ciclul "totusi trebuia sa ascultam si clientii"

  • Perfect Side of Heaven, vineri, 06.06.2025 14:22

    ICE = LIFE LIFE = ICE Irefutabil.

  • dan_grc, vineri, 06.06.2025 15:29

    Situația pe piața auto din SUA va deveni și mai interesantă odată cu războiul dintre cei doi clovni, chiar începusem să mă îngrijorez că se vor înțelegem.

  • dan_grc, vineri, 06.06.2025 15:35

    Înțelege

  • Banditos, vineri, 06.06.2025 15:53

    Inca una din ciclul "chelului tichie de margaritar ii trebuie"

  • Kinky, vineri, 06.06.2025 16:25

    Trump i-a tăiat lui Musk subvenţiile de la maşinile electrice. Long Live V8!

  • Dutz, vineri, 06.06.2025 18:09

    Este un trend care se întâmplă la mulți producători și la multe modele, dar nu se vorbește, ca nu dă bine. Un “bărcoi” cu 3.000 de mașini din care 800 electrice arde (din nou) și se va scufundă lângă Alaska. Potrivit companiei maritime incendiul a izbucnit din sectorul BEV-urilor. Practic cele 2200 de ICE-uri “au fost ucise” de mașinile viitorului… dar culmea totul este în prezent sau mai bine spus în trecut. Altfel spus mașina viitorului este bestială, sublimă, cu zero emisii… etc, dar are o singură mare problemă și anume bateria. Nu că ICE-urile nu ar avea probleme, unele costisitoare și poluante… dar în caz de incediu lucrurile sunt muuuult diferite, deci nu doar numărul problemelor este relevant ci impactul sau consecințele lor. In ciuda unora care cred că-s împotriva BEV-urilor, sunt doar observator al fenomenului, direct interesat și implicat, și încerc să înțeleg dacă aceste BEV-uri se pot impune si chiar sunt soluția universală… pentru moment (din punctul meu de vedere) sunt multe aspecte care nu susțin o acceptare universală și nu pot fi ignorate. Consider ca 80% din utilizatori (la nivel global), nu pot trece la un BEV în acest moment. Sper ca nu am jignit pe nimeni, și ar fi drăguț ca orice opinie diferită să respecte aceeași abordare ;)

  • dan_grc, vineri, 06.06.2025 18:44

    Crezi că dacă speri că nu jignești pe nimeni, nu ești o trompetă anti EV ? :) .

    Dutz, vineri, 06.06.2025 21:23

    Posibili, mai ales ca se poate pune eticheta pe orice și de către oricine și mai ales fără argumente, asta doar așa ca să discutăm ca la 10 ani când în lipsa de argumente înjuram, ridiculizam anumite aspecte fizice complet irelevante, etichetam, implicam familia, rudele (mai ales mama) etc Ce crezi tu că susține opinia ta din ceea ce am spus în comentariul de mai sus… dar exact și la obiect?

  • Jian de la Calafat, vineri, 06.06.2025 19:06

    O decizie previzibila pentru cei care stapanesc lumea auto, chiar n-aveau incotro, asta fiindca se aflau deja cu spatele la zid. E deja de notorietate: meteoricul fenomen BEV, cu deja obscen de amplele sale neajunsuri, a ajuns sa faca o propaganda destoinica taman imobilitatii. ..Dar, intotdeauna este loc de mai bine. Trebuie implementat pe seria 1500 si Sfântul Graal al propulsoarelor cu combustie interna, 6.7L Turbo Diesel I-6, care, cu a sa valoare de cuplu extrem de dolofana, 1150 Nm, face ca satisfactiile la volan sa capete acele valente pentru care posesorul unei asemenea bijuterii sa poata rosti zilnic: Heaven is a place on Earth.

  • zarnesteanu, vineri, 06.06.2025 23:49

    @Dutz, daca te referi la commentul lui @dan sa stii ca a glumit. O gluma amara referitor la atmosfera pe care o face unul pe-aici. Chiar ma gandeam ce-o sa iasa din gura lui x si y la articolul asta :) Eu cred ca cei care au capul pe umeri au inteles demult ca piata n-o putem controla. Cum vor fi vanzarile maine, nu stie nimeni. C-or fi electrice, c-or fi ice de acum incolo, pe mine nu ma mai intereseaza. Am exact ce-mi trebuie si tot ce pot sa sper este ca si cel de langa mine e la fel de multumit. Cu ce vrea sufletul lui. Imi place o natura sanatoasa, un aer curat, dar pana sa ma apuc eu sa ma iau de alegerile altuia, pe chestii ecologice, e cale lunga. PS, Astazi mi-am instalat in sfarsit charger-ul si pentru ce prevad ca necesitati in viitorul apropiat si mediu, e mai mult decat suficient. Un week end placut tuturor si baterii/rezervoare pline :) Si va mai urez ca benzina/motorina sa se ieftineasca si la voi vel putin ca la mine. Ca mie oricum nu mai imi trebuie :):):)