PSA şi Ford continuă parteneriatul pentru dezvoltarea de motoare diesel
Colaborarea dintre Ford şi PSA Peugeot-Citroen pe segmentul motorizărilor diesel de 1.4 şi 1.6 litri va fi prelungită, titrează Automotive News.
PSA Peugeot-Citroen şi Ford vor extinde colaborarea privind motoarele diesel de cilindree mică, titrează Automotive News. Francezii de la PSA vor lansa următoarea generaţie de motoare diesel de 1.4 şi 1.6 litri, familie numită DR-V, în anul 2017, acestea urmând să fie dezvoltate împreună cu partenerii de la Ford. Cu toate că oficialii mărcii franceze nu au confirmat informaţia, publicaţia Les Echos anunţă intenţia celor doi parteneri de a semna o prelungire a colaborării în vara anului curent, care să ducă mai departe înţelegerea dintre Ford şi PSA Peugeot-Citroen.
Noua familie DR-V de diesel-uri de la Peugeot-Citroen va debuta în cursul anului 2017 şi va înlocui unităţile existente de 1.4 şi 1.6 litri din ofertă. Noile propulsoare vor respecta următorul pas de stricteţe al normei Euro 6, cunoscut şi sub numele de Euro 6c sau 6.2, care va intra în vigoare în acelaşi an. Pentru a sprijini dezvoltarea şi producţia acestor motorizări, francezii de la PSA vor investi 60 de milioane de euro în fabrica lor din Douvrin. Anul 2018 va aduce implementarea unei noi investiţii, care va mări cu 100% capacitatea de producţie a motoarelor din noua familie DR-V de diesel-uri de 1.4 şi 1.6 litri, de data aceasta la fabrica Tremery a concernului PSA. În total, vorbim despre capacitatea de a fabrica 1.280.000 de unităţi diesel pe an în două fabrici PSA la finalul anului 2018.
Potrivit publicaţiei Les Echos, PSA Peugeot-Citroen va produce diesel-uri pentru Ford începând cu anul 2017 la ambele uzine menţionate mai sus. Asamblarea finală a motoarelor va avea loc la o fabrică din Regatul Unit, sub tutela celor de la Ford. Parteneriatul dintre Ford şi PSA Peugeot-Citroen privind dezvoltarea de motoare diesel a fost semnat în 1998 şi includea iniţial mai multe plaje de cilindree. Extinderea colaborării dintre cele două concerne a fost făcută pentru a permite implementarea normelor Euro 5 şi Euro 6 pe unităţile dezvoltate la comun. La fel ca BMW, Ford a închis anumite colaborări cu PSA Peugeot-Citroen la momentul unei scurte alianţe semnate între francezi şi General Motors în 2012, dar cei de la Ford au păstrat colaborarea cu PSA pe segmentul diesel-urilor de 1.4 şi 1.6 litri.
Via Automotive News | Les Echos
Nu exista norma depoluare Euro 6.2, poate ca vroiati sa ziceti Euro6c!