PSA Peugeot-Citroen renunţă la 300 de salariaţi, echivalentul a jumătate de schimb, de la o fabrică din Franţa
Sindicaliştii uzinei PSA Peugeot-Citroen i-au informat pe cei de la Reuters cu privire la o nouă serie de concedieri în cadrul uzinei din Sochaux, urmând să fie eliminat jumătate de schimb.
PSA Peugeot-Citroen va opera în noiembrie noi concedieri, titrează cei de la Automotive News. Concernul francez va concedia cel puţin 300 de salariaţi de la fabrica sa din Sochaux, Franţa, pentru a elimina jumătate de schimb în vederea reducerii producţiei. Concedierea are rolul de a alinia cadenţa de producţie la vânzările realizate de cele două mărci auto ale PSA, ambele având în fabricaţie modele la uzina respectivă, dintre care Citroen DS5 şi Peugeot 3008 sunt cel mai bine vândute. Cadenţa zilnică a liniei de asamblare respective scade de la 649 la 489 de unităţi pe zi, spun sindicaliştii PSA, care încearcă să tragă un semnal de alarmă cu privire la măsurile drastice la care apelează noul CEO al concernului, Carlos Tavares.
Sindicaliştii atrag atenţia cu privire la momentul în care au început reducerile de personal, existând riscul ca primul val de concedieri să fie urmat de noi reduceri de personal. Cel mai bine vândut model al fabricii din Sochaux este Peugeot 3008, spun sindicaliştii, iar acesta va fi înlocuit abia în 2016, ceea ce înseamnă că producţia sa ar putea să mai fie redusă până atunci în mai multe etape în cazul în care vânzările de pe piaţa europeană nu vor fi păstrate nici măcar la nivelul actual. Potrivit lui Guy Misere, un oficial al sindicatului de centru-stânga CFDT, lucrurile pot doar să ia o întorsătură nefavorabilă din acest moment.
PSA Peugeot-Citroen a revenit la profit pentru prima oară după trei ani de pierderi
Schimbări la PSA: C3 ar putea fi produs în Slovacia, iar electricele ar putea fi eliminate din gamă
Carlos Tavares, noul CEO al concernului francez, a venit cu un plan îndrăzneţ de revenire la profit a companiei. Acesta implică reducerea gamei la jumătate, de la 45 de modele la 26, alături de o abordare în forţă a pieţei auto din China. De data aceasta, pe piaţa din China ar avea un partener de nădejde, cei de la Dongfeng Motor Corporation, care au şi un pachet important de acţiuni în cadrul companiei franceze. Prin eficientizarea reţelei de producţie şi vânzări de automobile din Europa şi atacarea celei mai mari pieţe auto din lume, francezii de la PSA Peugeot-Citroen sunt convinşi că îşi vor reveni din situaţia financiară deficitară în mai puţin de doi ani.
Via AutomotiveNews (înreg.)