PSA Peugeot-Citroen investeşte 90 de milioane de euro în uzina care va produce înlocuitorul lui 5008
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au anunţat o investiţie de 90 de milioane de euro în uzina de la Rennes. În această fabrică va fi construit un nou model compact, care va înlocui actualul 5008, titrează Automotive News.
PSA Peugeot-Citroen va investi 90 de milioane de euro în uzina din Rennes pentru a construi succesorul lui 5008. Fabrica din Rennes-la-Jannais va primi investiţia în anul în care concernul francez închide uzina din Aulnay şi concediază 11.200 de oameni din cauza supracapacităţii. În prezent, uzina din Rennes produce modelele Citroen C5 şi Peugeot 508, dar linia sa de fabricaţie va face loc şi pentru succesorul monovolumului compact 5008, model care va aparţine tot clasei compacte. Actualul 5008 este produs la uzina Peugeot din Sochaux, Franţa.
La fel ca noul 308, compacta care îl va înlocui modelul 5008 este echipată cu noua platformă modulară EMP2. În prezent, singurul monovolum compact din portofoliul PSA care foloseşte această platformă este noul Citroen C4 Picasso. Debutul comercial al succesorului lui Peugeot 5008 va avea loc în anul 2016. Francezii se aşteaptă să construiască 70.000 de unităţi pe an începând cu anul 2017, crescând cota de producţie totală a uzinei din Rennes la peste 100.000 unităţi pe an.
Fabrica PSA din Rennes a produs 130.000 de unităţi în decursul anului precedent, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor concernului, în timp ce raportul de productivitate al Price Waterhouse Coopers anunţa că fabrica a produs aproape dublu faţă de volumele atinse în 2007 şi 2008. Anunţul francezilor de la PSA vine într-o săptămână agitată pentru constructorul francez, după ce au anunţat angajarea lui Carlos Tavares, fostul COO Renault, pe postul de CEO al companiei începând cu retragerea lui Philippe Varin, programată în 2014. Pe deasupra, reprezentanţii guvernului de la Paris s-au declarat scandalizaţi de pachetul de retragere pe care ar fi trebuit să-l primească fostul CEO al mărcii din Sochaux, Philippe Varin promiţând că va renunţa la cei 21 de milioane de euro pe care concernul PSA îi pregătise pentru retragerea sa, planul iniţial implicând plata a 310.000 de euro pe an vreme de 25 de ani.
Via AutomotiveNews (înreg.)