PSA Peugeot Citroen confirmă: Carlos Tavares, fostul COO Renault, va conduce grupul francez

Publicat marţi, 26.11.2013 11:48 de Sebastian Toma

Carlos Tavares, fostul COO al Renault, va conduce concernul PSA Peugeot-Citroen după retragerea actualului CEO, Philippe Varin, programată în cursul anului 2014.

Carlos Tavares a fost confirmat ca viitorul CEO al concernului PSA Peugeot-Citroen. Vestea vine la doar o zi de la zvonurile neconfirmate de PSA privind potenţiala mutare a fostului director operaţional Renault la principalul rival, concernul PSA Peugeot-Citroen. Pentru moment, nu este clar momentul în care Tavares va prelua şefia PSA Peugeot-Citroen, schimbarea urmând să aibă loc după retragerea actualului CEO, Philippe Varin. Până atunci, Tavares va face parte din consiliul de conducere al concernului francez, prima zi a anului viitor urmând să marcheze debutul său în acest cerc.

Carlos Tavares are rolul de a readuce concernul PSA Peugeot-Citroen înapoi la profit, după şase ani în care grupul a înregistrat pierderi. Cei de la PSA vor să-şi reducă pierderile interne, să-şi crească vânzările şi să se extindă în afara Bătrânului Continent. Tavares va fi al treilea CEO al PSA în şapte ani, iar numirea sa în funcţie vine într-o perioadă dificilă pentru concernul francez, anul 2014 fiind sinonim cu prima fază a renunţării la 11.200 de locuri de muncă şi la închiderea unei fabrici din apropierea Parisului. Consiliul de conducere al PSA şi-a redus şi el efectivul, doi din cei şase membri fiind eliminaţi.

Viitorul CEO al PSA Peugeot-Citroen are peste trei decenii de experienţă în cadrul grupului Renault-Nissan. Pe lângă faptul că a ajuns să fie secundul lui Carlos Ghosn, Tavares este cunoscut şi pentru pasiunea lui pentru automobile este cunoscută, acesta fiind implicat şi în motorsport, participând la diferite evenimente la volanul unor modele Renault şi Nissan. Analiştii din industrie îl văd pe Tavares drept potenţialul salvator al concernului francez, Tavares având în spate un şir de realizări notabile pentru Nissan şi pentru Renault.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Bloomberg | PSA |

  • eu, marţi, 26.11.2013 13:44

    "Analiştii din industrie îl văd pe Tavares drept potenţialul salvator al concernului francez, Tavares având în spate un şir de realizări notabile pentru Nissan şi pentru Renault." Dupa cum spuneam, Tavares e un om foarte competent, iar Renault-Nissan a scos la iveala si a format multe asemenea talente. De aici au toti o paine de mancat. Head-hunterii, cei din spatele cortinei, cei pe care nu-I vedeti voi, au facut si ei o treaba excelenta.

  • vianu, marţi, 26.11.2013 13:47

    mutarea asta a lui tavares are un iz de interes national. Nu stiu ce castiga Renault din toata chestia asta dar poate vom afla.

  • Ana, marţi, 26.11.2013 22:33

    Logica poate fi simpla. Statul francez este actionar la Renault. PSA are o situatie atat de dramatica (autoprovocata as zice, cunoscand din interior lucrurile si risipa enorma de bani) incat nu poate fi ajutat decat de Stat sau de ....chinezii de la Donfeng. Statul francez este cu visteria goala. Cu riscurile de rigoare, ramane varianta chinezeasc . Statul sugereaza ca nr 2 din Renault sa se indrepte catre PSA, in scopul evitarii patrunderii in capitalul PSA a unei parti mult prea importante a chinezilor. Ca atare, sanse mai mari de redresare a PSA, deci de ramanere a locurilor de munca locale. De aici impozite, taxe pe salarii etc....ce vor intra mai tarziu, dupa redresare, in visteria Statului.

  • @Ana banana, miercuri, 27.11.2013 09:15

    Care logica amice, ca "logica" ta se suporta pe... aer! Pe nimic ! Fara restructurare hardcore, PSA putea sa stea foarte bine si cu Philippe Varin pe banii statului francez asa cum in mod eronat iti imaginezi tu. Nu ! Carlos Tavares are sarcina de a redresa compania prin orice mijloace. Iar aici se pot incelege si eventuale taieri temporare de personal.

  • Ana, miercuri, 27.11.2013 09:56

    Ideea era sa raman locurile de munca "locale" adica sa nu delocalizeze chinezii productia la ei. Cam asta e mersul lucrurilor cand intrii intr-o companie cu capital important....la inceput capitalul, apoi delocalizarea productiei in tara de unde vine capitalul si crearea de locuri de munca acolo. Asta era logica....nu doar ideea disponibilizarii in sine prin taieri "hardcore". Iar eliminarea managemntului imbatranit si cronofag ar fi suficienta pt a redresa compania

  • LauCalin, miercuri, 27.11.2013 11:30

    Adevarule ca PSA avea nevoie de o schimbare chiar de undeva de sus... stiti cum se spune, ca pestele de la cap se impute. Cred totusi ca e o miscare buna. Sper ca rezultatele sa se vada si peste 2 ani sa vedem pe cei de la PSA ca isi mai revin cu banii. O schimbare intr-un an in acest sens cred ca e un timp cam scurt.

  • Elena03, luni, 02.12.2013 09:02

    E legal ca un conducator al Renault sa treaca la concurenta? Nu a semnat nicio clauza de confidentialitate, sau cum s-o mai numi ea, in cadrul contractului sau cu Renault? Cum se poate intampla asa ceva?? Eu, ca un biet angajat de rand, daca lucrez la Dacia Renault si vreau sa trec la Ford Romania maine, nu am cum, ca ma da Renault in judecata ilediat, si pe buna dreptate! Ca doar am semnat ca 2 ani nu ma dun la concurenta... Cu atat mai mult un COO ar trebui sa aiba asa o clauza, pe minim 5 ani eventual, cu compania la care a activat...

  • Jean, miercuri, 04.12.2013 15:20

    Pentru angajatii din Romania ai grupului PSA (fosta filiala) se platesc si acum clauze de non concurenta. Adica grupul PSA le plateste lunar jumatate din salariul de baza timp de 2 ani pt a nu lucra la concurenta. Dar numai celor care aveau acces la informatii comerciale. Ideea este ca daca Dacia Renault vrea sa nu iti permita sa pleci la concurenta, trebuie sa ai o functie importanta si sa iti propuna un pachet de salarii compensatorii (clauza de non concurenta). Altfel, daca nu iti propune ceva in schimb, este libertatea ta sa iti alegi angajatorul. Sau poate ai urmat cursuri de formare si atunci ai semnat o clauza de non concurenta. In rest, nu iti poate interzice nimeni, si asa cum in mediul bancar angajatii migreaza de la o banca la alta, la fel in auto se migreaza de la un importator/dealer la altul. Pentru Carlos TAvares probabil ca PSA a achitat costul clauzei de nonconcurenta.

  • Jean, miercuri, 04.12.2013 15:26

    Elena03, verifica ce contract ai semnat si in ce conditii. Numai un stagiu de formare (in Franta sau local?) pt care ai semnat act aditional iti poate interzice trecerea la concurenta. In rest, sunt destui angajati cu functii comerciale importante (si acces la informatii) care au plecat din Renault Romania si sunt acum la Trust Motors, Porche, Ford sau alti importatori/producatori auto locali. Daca studiezi CV-urile oamenilor din importatorii locali vei vedea ca toti au experienta in mai multe grupuri auto locale, si trec direct de la unul la altul, fara pauze de 2 ani. Asa ca....atentie la ce ai semnat. Daca ai semnat