Propuneri pentru noua taxă auto: va fi integrată în taxa plătită la ITP sau în impozitul anual pentru mașină
Guvernul propune ca noua taxă auto să fie integrată în taxa plătită la ITP sau în impozitul anual pentru mașină, iar valoarea acesteia va depinde de capacitatea motorului, norma de poluare și emisiile de dioxid de carbon.
Autoritățile pregătesc de mai multe luni introducerea unei noi taxe auto care va fi plătită începând din cursul anului viitor, însă forma finală nu a fost încă stabilită, mai ales că există mai multe variante.
Publicația Profit a obținut un document oficial în care sunt menționate două variante de plată pentru noua taxa auto, ambele preluate din modelele practicate de alte țări europene. Ambele variante prespun introducerea unei "componente de mediu" în cadrul unor taxe deja existente.
Astfel, prima variantă este ca noua taxă auto să fie integrată în taxa plătită la realizarea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) "prin introducerea componentei de mediu la taxarea ITP, în condițiile în care actuala reglementare, deși o include, nu o reglementează distinct și nu aplică principiul poluatorul plătește", se precizează în document.
A doua variantă este integrarea taxei auto în impozitul anual pe mașină prin "introducerea componentei de mediu, aceasta urmând să conțină emisia de CO2, norma de poluare, tipul de combustibil folosit, capacitatea cilindrică și eventual vechimea autovehiculului", se mai precizează în document.
Nu este clar care va fi valoarea noii taxe auto, însă documentul menționează că aceasta va depinde inclusiv de salariul mediu național, ceea ce înseamnă că s-ar putea ajusta periodic, la fel că valoarea amenzilor de circulație.
"La stabilirea valorilor aferente noii măsuri se va ține cont de [...] veniturile medii naționale ale cetățenilor și [...] de respectarea legislaței comunitare în domeniu, în sensul stimulării achiziționării de autovehicule noi, mai puțin poluante, în detrimentul celor vechi, cu grad mare de poluare", se mai precizează în document.
Cert este că valoarea taxei va depinde și de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2.
Via Profit
Eu tot cred ca sa ai masina in Romania te costa mult prea putin, de cand s-a scos taxa auto s-a umplut tara de jafuri, vad familii care desi au doua masini si-o cumpara si pe a treia, ca doar nu ii costa mare lucru. Si toate 3 sunt masini mai vechi de 10 ani. Cine are 1000 de Euro, fuga in Germania sau pe targ la cumparat de cotete. In Romania masina inca e considerata un fel de membru al familiei, deja nu mai inteleg obsesia noastra pentru o bucata de metal. Le iau ca sa fie acolo.