Proiectul Audi Travolution continuă cu o nouă serie de teste

Publicat duminică, 06.06.2010 10:30 de Cornel Șocariciu

Audi Travolution este un sistem prin care maşina comunică cu semafoarele pentru ca şoferul să evite opririle la intersecţii.

Audi testează sistemul Travolution cu un număr de 15 maşini şi 25 de semafoare din Ingolstadt, Germania. Sistemul Travolution a fost creat pentru economisirea carburantului şi scăderea emisiilor de CO2. Maşinile constructorului german vor fi conectate wireless la reţeaua de semafoare ale oraşului, iar computerul de bord îi va indica şoferului viteza cu care trebuie să ruleze pentru a evita oprirea la culoarea roşie.

Când sistemul detectează culoarea galbenă a semaforului, soferul va fi atenţionat de computerul de bord că trebuie să încetinească. În cazul în care sistemul detectează culoarea roşie, modulul de comunicare amplasat în maşină transmite computerului de bord timpul de care are nevoie şoferul pentru a prinde "verde" la următorul semafor.

De asemenea, prin intermediul sistemului Travolution şoferul va putea plăti tichetul de parcare sau combustibilul achiziţionat. Prin implementarea acestui sistem, consumul de carburant va putea fi redus cu 0.02 litri la fiecare semafor la care automobilul este nevoit să staţioneze, iar emisiile de CO2 vor scădea cu 15 procente.

Via | Audi

  • ZZZ, duminică, 06.06.2010 12:10
    Poate acolo merge

    O fi orasul foarte aerisit pe acolo ca prin bucuresti n-ai nicio sansa. Adica zeci de oameni care se grabesc sa ajunga la munca trebuie sa stea in spatele unui neica nimeni ca-i spune lui sistemu ca trebuie sa mearga cu 20km/h ca sa prinda verde si sa salveze planeta.

  • .marius., duminică, 06.06.2010 12:45

    @ZZZ Pai si care e ideea ta? Sa mergi cu 100 km/h ca sa prinzi rosu si sa distrugi planeta ?

  • Ripper, duminică, 06.06.2010 14:32
    Ineficient

    Pentru 0,02 L.... cred ca sunt niste bani dati aiurea. nu vad rostul... SI oricum e mai fun sa-ti testestezi norocul...sunt zile in care prinzi semafoarele pe verde altele in care numai d'al naibii sunt toate rosii....

  • McLaren, duminică, 06.06.2010 15:10
    @Ripper

    0,02l la fiecare semafor este destul. Ma gandesc ca eu in drum spre servici am cel putin 15 semafoare. Asta ar insemna un 0.3 la dus si un total de 0.6l in fiecare zi (conditiile descrise de articol). Cum eu merg 20-21 de zile pe luna la servici rezulta un castig de 12-13l luna numai ca prinzi verde. Eu zic ca merita. Cu aia 12l fac peste 200km in afara localitatii.

  • ZZZ, duminică, 06.06.2010 15:43
    @marius

    Nu. Sa mergi cu 60 ca sa le oferi sansa si alora din spatele tau sa prinda verde ca sa nu-i dea sefu afara de la servici ca intarzie. 0.02l e suficient suficient. Dar treaba asta nu functioneaza decat in orase care nu sunt aglomerate.

  • ger, duminică, 06.06.2010 17:04
    jaf

    audi cred ca s-a  gandit ca o puna semafoare la tara , pt ca acolo  nu este aglomerat. Adevaru c toti tarani   isi cumpara  audi.  Audi = mijloc de transport in ccomun. 

  • ger, duminică, 06.06.2010 17:07
    jaf

    Audi  = mijloc de transport in comun

  • p-george, duminică, 06.06.2010 19:46
    @ger

    Tu de fapt esti suparat ca la tine in sat nu sunt semafoare ? Vezi ca mercedesul este mijloc de transport in comun daca e sa fim corecti @zzz Si in orasele aglomerate de ex bucuresti, seara sau dimineata cand e mai gol ar face drumul mult mai relaxant.. eu personal prefer sa merg cu 50kmh dar sa nu stau deloc la semafoare decat sa fortez aiurea masina sa risc si sa o lovesc si sa stau si la semafoare. @ripper Ia in calcul 10 l pe luna o medie la sutele de mii de masini intr-un oras maricel sunt mii de tone de CO2. Conteaza. Sistemul poate avea consecinte favorabile si in accidentele rutiere.

  • eee, luni, 07.06.2010 09:22
    super

    pai mie mie se pare ca e bine si in oras aglomerat, ca cel mai mult timp se pierde pana pleaca lumea de la semafor. asa, daca ar merge toti constant, nu s-ar mai sta si am ajunge mai repede ... ma gandesc eu ... chiar daca mergi mai incet, ajungi in cel mai rau caz in acelasi timp, nicidecum mai tarziu ...

  • Dan, luni, 07.06.2010 12:02
    start&stop

    eu cred ca sistemul Start&Stop poate sa faca aceeasi economie.Esti la semafor se opreste motorul,in momentul in care calci ambreiajul porneste si..........ai plecat.Cat timp nu functioneaza........nu consuma......e simplu,nu?

  • Cyrus, luni, 07.06.2010 13:39
    @Dan

    Mai este si placerea de a merge pe verde ;)

  • Costi9b, marţi, 08.06.2010 01:07
    Mersul constant = consum bun

    Nu e vorba doar de cei 0,02L pe semafor, dar daca mergi constant mergi economic, atunci cand pleci de pe loc, accelerezi consumi mult.