Programul Rabla: românii au epuizat deja 40% dintre tichete și au rezervat 69 de mașini electrice
Bugetul alocat programului Rabla ar putea fi suplimentat după ce în primele 6 zile au fost epuizate 40% dintre tichete. În plus, au fost rezervate 69 de mașini electrice, aproape dublu decât anul trecut.
Programele Rabla și Rabla Plus au început în 18 mai și se bucură deja de succes la public, potrivit primelor statistici oferite de Ministerul Mediului.
Astfel, bugetul de 180 de milioane de lei alocat pentru Rabla este suficient pentru circa 26.000 de tichete, iar în primele 6 zile de la începerea înscrierilor au fost înregistrate deja 10.000 de tichete, adică circa 40% din numărul total.
În acest context, Ministerul Mediului anunță că va lua în considerare o suplimentare a sumelor alocate pentru acest program.
"Bugetul total alocat pentru Rabla este de 180 milioane lei, ceea ce poate permite casarea a circa 26.000 de maşini mai vechi de opt ani. Succesul programului este evident, iar dacă ritmul rezervărilor de tichete se menţine în continuare, putem lua în considerare o suplimentare a bugetului Rabla", explică Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.
De asemenea, bugetul programului Rabla Plus este de 45 de milioane de lei, iar românii au rezervat deja 69 de mașini electrice. Datele sunt excelente în condițiile în care anul trecut pe piața din România s-au comercializat numai 41 de mașini elecrice și plug-in hybrid, iar BMW anunțase recent că are peste 30 de rezervări pentru modelul electric i3 care urmau să fie achiziționate prin Rabla Plus.
Cel puțin pentru moment, nu este clar dacă există șanse ca și programul Rabla Plus să beneficieze de o suplimentare de fonduri.
Vă reamintim că, pentru ediția din acest an, prima de casare va rămâne la 6.500 de lei (circa 1.400 de euro). Principala noutate comparativ cu anul trecut este obligativitatea ca mașina achiziționată prin programul Rabla să emită cel mult 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, iar această valoare va scădea la 120 de grame în 2018 și la 110 grame în 2019.
În plus, proiectul prevede acordarea unui bonus de 1.500 de lei (330 de euro) în cazul în care mașina emite cel mult 98 grame CO2/km, iar acest prag urmează să scadă la 96 de grame în 2018 și la 95 de grame în 2019.
Programul Rabla include și componenta Rabla Plus, care prevede că, la achiziționarea unei mașini electrice, statul va acorda un bonus în valoare de 45.000 de lei, echivalentul a aproape 10.000 de euro. În plus, în cazul achiziționării unei mașini plug-in hybrid (cu încărcare la priză) care emite cel mult 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, bonusul acordat este de 20.000 de lei, adică circa 4.400 de euro.
Via Mediafax
pe cand acelasi stat, in nemasurata lui grije pentru noi, va lua masurile ce se impun pentru ca toate rablele (autoturisme, dubite, camioane etc.) ce nu corespund (vechime peste, sa zicem, 15 ani, poluare, sa zicem, euro 1, 2 etc.) sa fie interzise si retrase din circulatia pe drumurile publice ? evident, cu unele exceptii bine justificate *ex. auto pt colectie) ?