Profitul și veniturile grupului Renault au scăzut în prima jumătate din 2019: francezii dau vina pe cererea scăzută și pe scandalul Carlos Ghosn

Publicat vineri, 26.07.2019 13:47 de Paul Cosma

Grupul Renault a avut un profit de 1.6 miliarde de euro în prima parte a anului, cu 13% mai mic față de aceeași perioadă din 2018. Veniturile au fost și ele în scădere, motivele invocate de francezi fiind cererea scăzută de pe mai multe piețe, precum și scandalul în care a fost implicat Carlos Ghosn, fostul șef al companiei.

Renault a publicat rezultatele financiare ale grupului pentru prima jumătate din 2019. Grupul francez a înregistrat scăderi ale mai multor indicatori importanți, intrând într-un grup cu mai mulți producători care au “suferit” în primele 6 luni ale anului.

Renault a avut un profit de 1.6 miliarde de euro, în scădere cu 13.6% față de perioada similară din 2018. Veniturile au fost și ele în scădere cu 6.4%, la 28 de miliarde de euro.

Pe fondul dificultăților cu care se confruntă producătorii în majoritatea piețelor de desfacere, Renault se așteaptă ca 2019 să producă rezultate similare cu anul anterior, astfel că o consolidare nu este neapărat o chestiune negativă.

"Într-un mediu mai dificil decât cel așteptat, grupul și-a menținut cursul și a atins un nivel de performanță în conformitate cu așteptările sale pentru prima parte a anului. Lansările unor noi modele și competitivitatea noastră ne permit să confirmăm obiectivele de profitabilitate pentru întregul an,” a declarat Thierry Bolloré, CEO Renault.

Francezii estimează că piața auto europeană va fi una stabilă, cu excepția unui “hard Brexit”, adică scenariul în care Marea Britanie părăsește Uniunea Europeană fără un acord comercial.

Via Renault, Reuters

  • Eu, vineri, 26.07.2019 14:41

    Domnilor, nu mai faceti treaba cu fumegatoarele, cat va mai ambitionati in prostie? Intre timp, Tesla vinde cat voi toti "greii" industriei auto la un loc. Succesuri!

  • Du dumm, vineri, 26.07.2019 15:23

    cat vinde tesla? intre timp

  • @Eu, vineri, 26.07.2019 17:13

    Tesla vinde cateva sute de mii pe an si au pierderi, altii vand zece milioane si au profit, daca pierde Renault Nissan nu inseamna ca toata lumea este in aceeasi situatie.

  • Eu, vineri, 26.07.2019 23:38

    "Pe de altă parte, performanța realizată de Tesla Model 3 în luna iunie este cu atât mai importantă cu cât numărul total de unități înmatriculate este apropiat de cel obținut de principalii rivali de pe piață la un loc. Astfel, Renault Zoe, BMW i3, Volkswagen Golf și Nissan Leaf au obținut împreună un total de 11.810 unități înmatriculate, cu numai 554 de unități mai multe decât a reușit singur Model 3." https://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-3-cea-mai-inmatriculata-masina-electrica-in-europa-in-luna-92745.html Sa-mi fie cu iertare, dar mai intai lecturati si apoi comentati mai copii. Ma refeream la vanzarile de EV.. dar cu cine-mi bat eu capul..

  • vianu, duminică, 28.07.2019 13:29

    se ignora faptul ca majoritatea masinilor inmatriculate au fost pe precomanda si a fost ca un val de unitati intrate...dupa ce trece unda de soc se intra intr-o normalitate a livrarilor/inmatricularilor. Segmentul de clienti care isi dorea modelul a fost acoperit (poate ca nu in proportie de 100%) dar de aici in colo urmeaza clientul care trebuie convins si difera de cel care a facut achizitia "pentru ca Tesla" ar fi imatur sa isi inchipui cineva ca asta se va intampla si anul viitor de exemplu oricum, la mai mare!

  • oli, luni, 29.07.2019 11:55

    am fost in reprezentatnta si un captur cu automata si 110 cap. pe acolo, "dizal", 21 de mii. Pai cum sa ceri atat pe masina aia. Daca ar mai taia din preturi cum faceau cu meganul 3, acum cativa ani, lumea le-ar mai cumpara masinile.

  • ???@Eu, luni, 29.07.2019 12:48

    @Eu : lumineaza-ne maestre (dar mai intai citeste stirea asta inca o data) unde anume se face referire la electrice in aceasta stire. Si apoi mai citeste-ti si prima postare si spune de unde anume ar trebui subinteles ca te referi strict la o comparatie intre electrice cand tu acolo compari "fumegatoarele" lui Renault (si altora ?) cu masinile lui Tesla. Nu e cazul sa vii cu ironii d-astea cand lumea iti atrage atentia ca a iesit un "porumbel" din cele 2 fraze fara legatura pe care le-ai aruncat acolo.