Ford confirmă eliminarea hatchback-ului Ka+ din gama de modele: livrările vor fi oprite în luna septembrie
Ford a confirmat că va elimina hatchback-ul Ka+ din gamă începând din luna septembrie, ca urmare a faptului că modelul ar necesita investiții nejustificate pentru respectarea normelor de emisii.
Presa internațională a speculat în primăvară că Ford va elimina hatchback-ul Ka+ din gama de modele până la sfârșitul acestui an, ca urmare a vânzărilor modeste înregistrate în Europa.
Informația a fost confirmată acum de un purtător de cuvânt al constructorului american pentru publicația britanică Automotive News.
Decizia nu este însă legată doar de vânzări, ci și de faptul că Ford ar trebui să investească sume importante pentru ca modelul să poată respecta viitoarele norme de emisii care vor intra în vigoare în anul 2021. Aceste cheltuieli suplimentare nu sunt însă justificate prin prisma prețului de bază scăzut al modelului.
Prin urmare, Ford va elimina Ka+ din gama de modele, iar ultimele lucrări vor avea loc în luna septembrie. "Penalizările pentru emisiile de dioxid de carbon fac acest model mai puțin atractiv pentru clienți într-un segment competitiv", a explicat purtătorul de cuvânt al Ford.
Ford Ka+ a înregistrat circa 22.000 de unități vândute în primele cinci luni ale anului, în scădere cu circa 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Eliminarea lui Ka+ din gamă nu este surprinzătoare în contextul în care alți constructori au luat deja decizii similare pentru modelele de oraș. Pe listă se numără deja Opel Adam și Opel Karl, în timp ce Peugeot 108 și Citroen C1 ar putea să nu primească o nouă generație.
Ford a început deja o amplă reconfigurare a gamei de modele pentru Europa prin renunțarea la monovolumele C-Max și Grand C-Max, aducerea versiunii plug-in hybrida SUV-ului Explorer și pregătirea lansării noului SUV Puma, care va fi produs la uzina de la Craiova.
Via Automotive News
“Cad ca nişte spice, de securi loviţi” – auzeam în poezia de odinioară. Instinctiv, atribuiam verbul respectiv oamenilor. Iată însă că li se poate întâmpla şi…obiectelor, entităţilor şi/sau fenomenelor, în speţă mărcilor/modelelor auto. “Securea” reprezentată de “noile” concepte şi, implicit, curente de gândire tehnologică şi economică nu iartă nimic refractar, ezitant, “neintegrabil” sau “inadaptabil”… În concluzie, tu, materie vie sau nevie, relaţionezi “natural” cu Factorul Psi, (auto)absolutizat ca Putere, sau dispari/mori, fără drept de apel – iată provocarea adevăratului extremism…