Producătorii auto din Europa nu contestă interzicerea motoarelor termice, în UE, din 2035

Publicat marţi, 27.02.2024 13:45 de Alexandru Monenciu

Președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, a declarat că producătorii auto de pe Bătrânul Continent nu vor contesta interzicerea motoarelor termice, în UE, din 2035.

Salonul Auto de la Geneva se află în plină desfășurare. Cei prezenți au ocazia să vadă, pe viu, cele mai noi modele, dar și să afle informații despre subiectele importante din industrie, direct de la oamenii implicați.

În cadrul unei conferințe de presă, Luca de Meo, directorul general Renault și președintele ACEA, a vorbit despre momentul 2035, adică anul în care motoarele termice ar urma să fie interzise în Uniunea Europeană.

Potrivit acestuia, producătorii auto din Europa nu vor contesta interzicerea motoarelor diesel și pe benzină, în UE, din 2035. Indiferent de cine va câștiga alegerile pentru Parlamentul European, care au loc în acest an.

"Nu contestăm 2035. Acum trebuie să ne apucăm de treabă," susține Luca de Meo. Mai mult, oficialul este de părere că interzicerea motoarelor termice în 2035 "este potențial fezabilă, dar trebuie create condiții favorabile."

Prin aceste condiții favorabile, se înțeleg mai multe subvenții guvernamentale și mai multe investiții în infrastructura de încărcare. Numai în acest fel, clienții vor fi încurajați să se îndrepte către mașinile cu zero emisii.

via Economica

  • Banditos, marţi, 27.02.2024 14:10

    "Acum trebuie să ne apucăm de treabă" Declarativ ar parea ca au inteles ca satarul chinezesc a ajuns la os Se pare si ca subventiile vor continua. Asa cum era de asteptat.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 27.02.2024 15:27

    Da, e fezabila interzicerea ICE in 2035 prin inchiderea a 3 sferturi din industria auto europeana si imporrturi din China. Si dupa cate se pare, baiatu asta nici acum nu isi da seama unde e problema electrificarii in masa adica productia de baterii care este cvasiinexistenta in Europa. Pedaleaza in continuare pe subventii la cumparator si pe infrastructura de incarcare. De parca ar avea capacitate de productie a bateriilor pentru 5 milioane de masini dar nu le face petnru ca nu sunt suficiente statii de incarcare.

  • Michi, marţi, 27.02.2024 16:20

    Declarativ mută responsabilitatea în cârca politrucilor. La o adică, e OK, dar dacă nu e, ne dați tot ce vă vom cere, iar politrucii vor putea să le dea maxim... voie. Interdicția va fi amânată până în 2040, 2045, 2150.

  • SocotealaDeAcasă.., marţi, 27.02.2024 17:07

    Să vedem care va fi ponderea partidelor extremiste la alegerile din mai toate țările europene... ...Să vedem cum va evolua economia după scumpirile de după alegeri... ...Să vedem cum va evolua războiul din Ucraina în următorii ani... ...Să vedem cum va face față industria auto europeană în fața concurenței mașinilor chinezești... ...Se pot întâmpla multe până în 2035. Vom trăi și vom vedea ce va fi.

  • dan_grc, marţi, 27.02.2024 17:13

    Această frază " potențial fezabila " este importantă, adică este fezabila dacă se reiau subvențiile și statele investesc în stații de încărcare, dar aceleași state tocmai ce taie sau elimină subvențiile, deci nu știu cum se va întâmpla domnul Meo, dar tot pe cârca populației trebuie atins potențialul, adică profitul mașinilor electrice, pentru ca aici este buba, deocamdată nu prea sunt, trebuiesc mulți bani publici, prețul final către client cât mai mare, iar dacă trebuie sa schimbi o baterie 7-8000 euro, pai doar nu vreți pomană, săracilor.

  • Dutz, marţi, 27.02.2024 21:05

    Foarte simpatic Dl., zice ca sunt probleme, dar nu se opune nimeni… ca daca te opui devii problema. Așa este cam peste tot. Trebuie să fim deschiși la schimbare… bla, bla. Și apoi când vedem ce înseamnă realitatea o dăm la întors toți împreună ca echipă, nu doar producătorii auto. Luca de Meo este un top manager care trebuie să știe să facă mai ales politică și asta face. Zici DA, dar de fapt înseamnă NU. Dacă nu s-ar opune nimeni și lucrurile ar merge în direcția corectă, discuția sau declarația nu ar mai avea sens. Cum spuneam… orice schimbare majoră ar trebui să aibă un plan concret. Care este situația astăzi și ce trebuie făcut (industrie, tehnologie, infrastructură etc,) pentru a putea implementa o asemenea mega schimbare. Pe principiul facem, dregem… eu unul știu bănuiesc unde se ajunge, adică nicăieri. PS nu se poate crede ca subvențiile în produs pot ajuta… prostie curată. Subvențiile in dezvoltarea tehnologiilor in schimb este altceva… dar de ce sa investim când putem arunca banii la gunoi???

  • @dan_grc si @Dutz, miercuri, 28.02.2024 12:05

    Nu v-am vazut comentariile la BMW-uri X3 diesel cu softurile ilegale. Dar la mașini electrice sunteti toti experti si va dati cu parerea. Poate ati ratat articolul, va ajut cu un link: https://www.automarket.ro/stiri/mai-multe-suv-uri-bmw-descoperite-cu-dispozitive-ilegale-pentru-emisii-in-117067.html Poate vreti sa stiti si cum sta Romania la recall: https://business-review.eu/business/romania-registers-lowest-recall-rate-of-volkswagen-cars-in-dieselgate-scandal-177130 Cica putoarea de la motorina afecteaza gandirea si plamanii: la voi se vede.

    Dutz, miercuri, 28.02.2024 14:34

    Cine păcălește sau fură plătește atâta timp cat nu devine legal ca în cazul subvenționării electricelor… folosesc benzină ;)

  • @pușlama electrică, miercuri, 28.02.2024 19:30

    Pe bune, n-ai să apuci o Românie fără diesel nici tu, nici copiii tăi. Mergi în Norvegia, wc-urile te așteaptă!

  • @curci.afumate, joi, 29.02.2024 02:58

    dizalul e sub electrice. e ca si disparut.

  • @prostovan electric, joi, 29.02.2024 08:22

    Diesel este tot parcul auto din România, neuron stingher. E ca și dispărut când ai o trotinetă legată cu sârmă pe scara blocului și tot universul tău e mărginit de prize electrice.

  • Seriff, joi, 29.02.2024 09:24

    @02:58, 90% dintre masinile din trafic sunt diesel, asta e peste tot in Europa, nu doar aici, dar tu esti prea orb sa vezi asta, visezi prize, vai de steaua ta.