Probleme pentru Fisker Karma: maşina s-a oprit din senin în timpul unui test în SUA
Hibridul de lux Fisker Karma s-a oprit din senin în timpul unui test realizat de Consumer Reports şi nu a mai vrut să pornească. Maşina de 100.000 de dolari suferă astfel o nouă lovitură de imagine.
Lovitură de imagine pentru hibridul de lux Fisker Karma. Modelul american a "murit" în timpul unui test realizat de Consumer Reports, cea mai importantă revistă de teste ale produselor de orice tip din Statele Unite. Conform reprezentanţilor acestei publicaţii, maşina s-a oprit în timpul testului din cauze încă necunoscute, inginerii Fisker fiind chemaţi de urgenţă pentru a investiga şi corecta problema.
Consumer Reports este una dintre cele cunoscute publicaţii americane, cu peste 7.5 milioane de abonaţi. Revista americană are un buget propriu de peste 20 de milioane de dolari anual cu care achiziţionează produsele testate. De obicei, producătorul nu ştie nimic despre faptul că modelul este testat de Consumer Reports, iar una dintre cele mai apreciate apariţii editoriale ale anului este cea din aprilie, în care Customer Reports publică un catalog de teste cu maşinile testate pe tot parcursul anului anterior.
"Este puţin cam îngrijorător faptul că plăteşti foarte mulţi bani pe o maşină care rezistă doar 180 de mile (n.r. 290 de kilometri) înainte de a se strica", a declarat pentru Reuters David Champion, senior director al revistei americane. În Statele Unite, un exemplar Fisker Karma costă mai mult de 100.000 de dolari.
PROBLEMELE FISKER
Problema modelului hibrid de lux nu este una singulară şi devine ultima dintr-o serie de defecte care au generat implicit un recall recent. În plus, compania deţinută de Henrik Fisker a oprit producţia pentru o lună în acest an, a schimbat CEO-ul şi încearcă să renegocieze un împrumut de peste 500 de milioane de dolari de la Statul American pentru ca activităţile sale să continue.
Compania americană a reacţionat imediat după ce a aflat despre problemele lui Karma în testul Consumer Reports. O echipă de ingineri a fost trimisă pentru a investiga defecţiunile, iar oamenii din cadrul departamentului de comunicare au trimis foarte repede un comunicat în care îşi apără maşinile. "Este foarte important de notat faptul că 400 de exemplare Fisker Karma se află deja pe şoselele din Statele Unite, unde avem mulţi clienţi satisfăcuţi care sunt fericiţi cu modul în care funcţionează maşina lor", se arată în comunicatul Fisker.
DESPRE FISKER KARMA
Fisker Karma este un model hibrid produs de compania americană într-o fabrică deţinută de Valmet Automotive în Finlanda. Modelul are un sistem de propulsie de tip hibrid în serie (asemănător cu cel al lui Chevrolet Volt/Opel Ampera, nu cu cel al lui Toyota Prius), diferenţa fiind legată de faptul că modelul Fisker are două motoare electrice care adună 403 cai putere. În momentul în care bateriile se golesc (autonomia oficială este de 83 de kilometri), un motor pe benzină de 2.0 litri intră în rol ca generator. Modelul american vine cu un panou solar pe plafon, acesta generând o jumătate de kilowatt-oră pe zi, o zi însorită oferindu-i celui de la volan o autonomie adiţională de până la 8 kilometri.
Viteza maximă atinsă de Karma este de 201 km/h, iar sprintul 0-100 km/h are loc în 6.3 secunde.
via | Automotive News
parca se zicea ca explozia poate afecta unele aparate electrice, baterii sau n obiecte