Primul recall din scandalul Dieselgate: importatorul Volkswagen în Elveția recheamă toate exemplarele afectate

Publicat marţi, 29.09.2015 11:31 de Sebastian Toma

Scandalul Dieselgate anunță prima rechemare în service. Toate modelele Volkswagen echipate cu sistemul de păcălire a testului de emisii vândute în Elveția vor fi rechemate în service, fiind așteptate aproape 129.000 de mașini la service.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Importatorul Volkswagen în Elveția a anunțat o rechemare în service pentru toate modelele echipate cu motorizarea EA189, turbodiesel-ul vizat de scandalul Dieselgate, în vederea remedierii problemelor, titrează Autoactu citând un comunicat al oficialilor AMAG, compania care importă marca germană în țara cantoanelor. Clienții vor fi informați în mod individual cu privire la campania de rechemare în service, urmând să fie programați la cel mai apropiat atelier la o dată aleasă de comun acord în vederea aducerii mașinilor lor la un nivel de emisii conform cu normele legale.

Elvețienii nu au specificat ce vor schimba la cele 128.802 vehicule care sunt vizate de recall-ul din scandalul Dieselgate. Oficialii importatorului Volkswagen în Elveția, AMAG, s-au mulțumit să anunțe că vor răspunde cu "un plan de acțiune pentru îmbunătățirea vehiculelor diesel echipate cu motoare EA 189". Mai mult decât atât, CEO-ul importatorului Volkswagen în Elveția, Morten Hannesbo, a promis să modifice cele câteva sute de unități Volkswagen care au rămas pe stoc înainte de a le comercializa sub umbra portiței legislative care permite dealerilor să vândă mașini cu motorizări Euro 5 după data de 1 septembrie 2015, cât timp au fost importate înainte de acel moment.

Vehiculele Volkswagen vizate de rechemarea în service anunțată în Elveția au fost fabricate între 2009 și 2014 și au motoare TDI de 1.2, 1.6 și 2.0 litri, toate din generația EA 189 sau similar. Rechemarea în service a acestor motorizări va fi demarată abia după găsirea și prezentarea unei soluții tehnice în fața Oficiului Federal de Drumuri din Elveția, care trebuie să și aprobe modificările.

Via Autoactu | Reuters | RTS.ch | Sursă foto    

  • Alex, marţi, 29.09.2015 14:00

    Sunt foarte curios cum vor remedia porcaria asta. Modifica parametrii motorului? Clientii au un cuvant de spus?

  • stie tot, marţi, 29.09.2015 16:26

    sa imi zica cum reduc ei noxele la acelasi motor cu aceasi configuratie mecanica ( fara sa schimbe nimic mecanic la el ) doar printro resoftare?? NU SE POATE este rapsunsul . Deci vor asigura o resoftare care aduce motorul de 150 de cai la valoarea de circa 90 de cai se apre si abia atunci vor respecta noxele. Sa vedem daca clientii vor fi incanatati sa piarda din putere asa de mult numai sa faca pe placul lui VW si al celor cu noxele

  • stie tot, marţi, 29.09.2015 16:31

    Solutia ,doar de la VW poate sa vina , adica sa schimbe toate masinile cu altele cu parametrii corespunzatori , adica sa piarda tot ce au vandut pana acum . Asta se numeste FALIMENT . Nu pot schimba motarele la masini , nu va accepta nimeni asta si nu pot doar sa resofteze ceva care nu are cum sa produca noxe mici , deoarece aici este buba , ei nu au mai schimbat nimic la TDI in realitate , doar pe hartie si au avut beneficii imense din asta . mai este o varianta , sa produca un sistem cu AdBlue care sa il instaleze la toate masinile cu pricina , sa te poate tine in euro 6 dar asta inseamna costuri mari la fel pentru end user si nu cred ca va vrea cineva o masina care pe langa motorina sa mai consume si aditivul Ad blue in plus.Char sunt curios cum va iesei VW din acesta CACAO , care nu prea are o varianta usoara de rezolvare

  • Bisk, luni, 12.10.2015 12:12

    Măi oameni buni, vw nu poate face un motor aproape non-euro , într-un motor EURO 5! Asta este problema! Eu posed o astfel de masină și mă simt înșelat.Am vrut o mașină euro 5 ȘI AM PRIMIT O MAȘINĂ NON-EURO! Îi dau în judecată și solicit mașină nouă așa cum am vrut eu să fie! Adică EURO 5! Nu doresc altceva.