Primul motor V6 din istoria BMW debutează pe viitorul M3 F30
Primul motor V6 din istoria mărcii germane cunoscută pentru motoarele sale cu şase cilindri în linie va debuta în 2012 pe M3 F30 şi va fi supraalimentat cu două turbine.
Următoarea generaţie BMW M3 va renunţa la motorul V8 aspirat în favoarea unui propulsor supraalimentat cu şase cilindri. Dacă până aici nu avem nicio surpriză, BMW va introduce primul său motor V6 pe noua generaţie M3, iar unitatea va fi supraalimentată cu ajutorul a două turbocompresoare. Motorul va avea o cilindree de 3.3 litri, apropiată de cea a lui M3 E46 şi a ultimei încarnări a lui M3 E36, iar puterea va atinge o valoare apropiată de 440 CP. Graţie arhitecturii cu şase cilindri, motorul va fi mai uşor decât unitatea actuală, iar supraalimentarea va oferi un nivel ridicat al cuplului motor.
În timp ce puriştii BMW vor privi cu scepticism apariţia acestui model, performanţele de care viitorul M3 va da dovadă ar trebui să închidă gura celor mai aprigi critici. La fel ca în cazul generaţiilor precedente ale lui M3, modelul nou va fi mai rapid pe circuit, dar diferenţa va fi că generaţia F30 va fi mai uşoară decât predecesoarea sa. Actualul M3 are o masă de 1.655 kilograme şi este echipată cu un motor V8 de 3.999 cmc care emite 290 grame CO2 pe kilometru.
BMW M3 E92 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 250 km/h. Viteza maximă a modelului este limitată electronic la pragul respectiv. Prima generaţie a lui M3 era echipată cu un motor aspirat cu patru cilindri în linie şi 16 supape. Modelul respectiv era cunoscut pentru legătura strânsă dintre şofer şi maşină şi lipsa tuturor dispozitivelor electronice de ajutor ale şoferului. Următoarea generaţie a lui M3 este aşteptată să debuteze în 2012.
Via | Autospies
exista "turbosuflante" si "compresoare" , nu "turbocompresoare" , compresoarele fiind alea care folosesc arborele cotit , iar turbinele folosesc gazele de la esapament cat despre context , va fi mai avantajos ca taxa pe cmc ( fiind 3300 in loc de 4000 ) dar pentru cineva care isi permite M3 nou n-ar fi mare diferenta si , desi nu sunt fan BMW , personal mi se pare mai frumos 4.0 ne-supraalimentat 420 cp , cum este acum