Primul motor V6 din istoria BMW debutează pe viitorul M3 F30

Publicat vineri, 05.11.2010 13:09 de Sebastian Toma

Primul motor V6 din istoria mărcii germane cunoscută pentru motoarele sale cu şase cilindri în linie va debuta în 2012 pe M3 F30 şi va fi supraalimentat cu două turbine.

Următoarea generaţie BMW M3 va renunţa la motorul V8 aspirat în favoarea unui propulsor supraalimentat cu şase cilindri. Dacă până aici nu avem nicio surpriză, BMW va introduce primul său motor V6 pe noua generaţie M3, iar unitatea va fi supraalimentată cu ajutorul a două turbocompresoare. Motorul va avea o cilindree de 3.3 litri, apropiată de cea a lui M3 E46 şi a ultimei încarnări a lui M3 E36, iar puterea va atinge o valoare apropiată de 440 CP. Graţie arhitecturii cu şase cilindri, motorul va fi mai uşor decât unitatea actuală, iar supraalimentarea va oferi un nivel ridicat al cuplului motor.

În timp ce puriştii BMW vor privi cu scepticism apariţia acestui model, performanţele de care viitorul M3 va da dovadă ar trebui să închidă gura celor mai aprigi critici. La fel ca în cazul generaţiilor precedente ale lui M3, modelul nou va fi mai rapid pe circuit, dar diferenţa va fi că generaţia F30 va fi mai uşoară decât predecesoarea sa. Actualul M3 are o masă de 1.655 kilograme şi este echipată cu un motor V8 de 3.999 cmc care emite 290 grame CO2 pe kilometru.

BMW M3 E92 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 250 km/h. Viteza maximă a modelului este limitată electronic la pragul respectiv. Prima generaţie a lui M3 era echipată cu un motor aspirat cu patru cilindri în linie şi 16 supape. Modelul respectiv era cunoscut pentru legătura strânsă dintre şofer şi maşină şi lipsa tuturor dispozitivelor electronice de ajutor ale şoferului. Următoarea generaţie a lui M3 este aşteptată să debuteze în 2012.

Via | Autospies

  • AdrianosFidi, vineri, 05.11.2010 15:26
    mai bine lasati asa cum e

    exista "turbosuflante" si "compresoare" , nu "turbocompresoare" , compresoarele fiind alea care folosesc arborele cotit , iar turbinele folosesc gazele de la esapament cat despre context , va fi mai avantajos ca taxa pe cmc ( fiind 3300 in loc de 4000 ) dar pentru cineva care isi permite M3 nou n-ar fi mare diferenta si , desi nu sunt fan BMW , personal mi se pare mai frumos 4.0 ne-supraalimentat 420 cp , cum este acum

  • tzenu_bmw, vineri, 05.11.2010 15:42
    astia de la bmw....

    chiar sau prostit la cap frate...... isi uita chiar si istoria si traditia care iau ridicat de-a lungu aniilor....... mi se pare o prostie ca dupa 40 de ani motoru de 'six in linie' sa fie schimbat de un 'banal' V6........ degeaba ca E34 si W124 vor ramane pe veci cele mai bune masini din istoria automobilului....si vor ramane atata timp cat va exista un mijloc de transport cu 4 roti si un motor...... BMW si MERCEDES-BENZ ijn curand .........R.I.P PACAT...

  • unckle, vineri, 05.11.2010 15:54

    mecedes a facut publica intentia de a renunta la motoarele aspirate de vre-o 2 ani deja :)

  • abc_e?, vineri, 05.11.2010 16:04
    V6

    este o abordare destul de inteligenta, dar sper ca turbinele sa nu fie Mitsubishi

  • ZZZ, vineri, 05.11.2010 17:15
    Aoleu

    Astept ca Mwgli sa-si respecte promisiunea si sa dea foc la fabira BMW. Ce se mai laudau ei: domne noi vom face doar motoare aspirate pe benzina, si pac a aparut 35i, acum au dat de pamant si cu 6L. Evident ca asta va fi un progres, dar sa nu-i mai aud pe fanii BMW urland ca ei respecta traditia, ca Audi e doar marketing. Acum poate va convingeti si voi ca TOATE marcile se bazeaza foarte mult pe marketing si nu dau doi lei pe pretentiile voastre cu traditia. Ca de aia au aparut X1 X3 X5 X6 si mai stiu eu cate x-uri or mai aparea.

  • Claudiu, vineri, 05.11.2010 20:08
    Costurile de productie incep sa aibe si in cadrul BMW un cuvant foarte important

    Decizia BMW este dictata de ratiuni pur economice pentru ca un V6 este mult mai ieftin de fabricat decat un 6 in linie . Din aceleasi motive si Mercedes a renuntat in urma cu ceva ani la motoarele 6 in linie . Aceasta stire vine la cateva zile dupa stirea in care se spunea ca marja de profit BMW este mai mica decat cea Audi sau Mercedes ( http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101103/ANE/101109939 ) . Cred ca in in maxim 5 ani BMW va renunta complet la motoarele 6 in linie, aceasta decizie desi va deranja multi fani BMW, cu siguranta va creste considerabil marja de profit BMW .

  • kumite, sâmbătă, 06.11.2010 05:22
    V6 sau 6 in linie?

    De ce e mai ieftin un v6 decat un 6 in linie?Eu cred ca e invers.Da,mde... Si o sa apara @bmw sa ne spuna ca deja motorul asta are pus de-o parte,o gramada de premii,si ca e o piesa de arta.Cert este ca o sa fie mult mai greu de umblat la el,iar clientul de dorobanti va trebui sa bage mana in buzunar adanc de tot................

  • Marian, marţi, 09.11.2010 14:37

    Ba da cat le-a luat sa le reuseasca si lor un V6. De cand se chinuie si nu le iesea, ori iesea V8 ori le iesea in linie. Se pare ca pana la urma au nimerit-o. Ce bulan pe unii cateodata....Asa se face progresul tehnologic, si din prostie......