Primul Mini electric de curse din lume, dezvoltat în România, obține un podium în duelul cu mașinile convenționale
Primul Mini electric de curse din lume, dezvoltat în România alături de Engage Engineering, a obținut cele mai bune rezultate ale sale în acest an. MIMI, așa cum este alintată mașina, a obținut prima clasare pe podium în ultima etapă a Campionatului Național de Super Rally.
În urmă cu doi ani, divizia Mini din țara noastră a creat primul Mini electric de competiție din lume. Mașina a fost dezvoltată împreună cu cei de la Engage Engineering, o companie românească, și de atunci participă în 3 campionate interne importante: Campionatul de Viteză în Coastă, Campionatul Național de Super Rally și Campionatul Național de Vehicule Electrice.
Mașina de concurs se bazează pe modelul Mini Cooper SE, versiunea cu zero emisii a celebrului model britanic. De altfel, propulsorul și bateria mașinii de concurs sunt aceleași, fiind vorba despre un propulsor de 184 de cai putere și 270 Nm livrați instant, precum și de o baterie de 28.9 kWh.
Primul Mini electric de concurs din lume a beneficiat, pe parcursul celor doi ani, de o serie de modificări importante. Aici putem menționa: o suspensie reglabilă KW V3, o masă proprie mai mică cu 150 de kilograme, scaune și centuri omologate, sistem de frânare preluat de la Mini John Cooper Works, un ecartament mărit și jante încălțate în anvelope semi-slick.
Anul acesta, MIMI EVO a primit și un diferențial cu patinare limitată, preluat de la BMW i3S și optimizat de către Drexler.
Ultimele săptămâni au fost pline pentru mașina de concurs dezvoltată în România. Cea mai importantă participare de până acum a fost în cadrul ultimei etape a Campionatului Național de Super Rally, desfășurat la București. Avându-l pe Horia Platona la volan, MIMI EVO a terminat, în premieră, pe podium într-o astfel de competiție.
Platona a reușit să obțină un binemeritat loc 3 în clasamentul modelelor cu două roți motrice. MIMI EVO a reușit să bată mașini de competiție mai puternice și cu motoare termice, cu un timp de 1:59.841. Acest timp a fost cu 15 sutimi mai rapid decât timpul lui Dani Oțil, clasat pe locul 4 și cu 25 de sutimi mai rapid decât locul al cincilea. Un al doilea Mini electric de competiție, pilotat de Sorin Ghișoi, a terminat pe poziția a șaptea.
Programul primului Mini electric de competiție nu se termină aici. În weekend-ul 8-9 octombrie, mașina va concura în cadrul Campionatului Național de Vehicule Electrice, care se va desfășura tot în capitală. Apoi, în weekend-ul 15-16 octombrie, MIMI EVO va concura în ultima etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă de la Poiana Brașov.
La final, în 22 octombrie, mașina va concura și în ultima etapă a Campionatului Național de Super Rally, care va avea loc la Timișoara.
nici asta nu e sportiva?