Primul hibrid Nissan va avea o autonomie dublă faţă de un model convenţional
Şeful inginerilor Nissan care au dezvoltat noul sistem hibrid pentru Infiniti şi Nissan a declarat că acesta va oferi o autonomie sporită de la 60 până la 90% în comparaţie cu echivalentul alimentat cu benzină.
Primul hibrid al celor de la Nissan şi Infiniti va avea o autonomie aproape dublă în comparaţie cu echivalentul alimentat cu benzină. Sistemul hibrid respectiv va debuta pe Nissan Fuga şi Infiniti M35 Hybrid şi va avea tracţiune spate şi două ambreiaje pentru a realiza transferul de putere între cele două motoare şi transmisia acestui model. Potrivit celor de la Nissan, noul sistem va fi mult mai simplu şi mai uşor decât cel folosit de Toyota şi va folosi baterii litiu-ion pentru a reduce la maximum masa acumulatorilor.
"De obicei, producătorii de automobile spun că economia de carburant la un model full-hybrid creşte cu 30% procente, în timp ce aceasta creşte cu 15% pentru hibrizi care nu se pot deplasa doar prin intermediul motorului electric. Noi ţintim o îmbunătăţire de 60 până la 90 procente în comparaţie cu echivalentul alimentat cu benzină", a declarat Koichi Hayasaki, şeful Nissan pentru dezvoltarea sistemelor hibride cu tracţiune spate.
Folosirea celor două ambreiaje elimină necesitatea unui convertor de cuplu – ca în cazul lui Touareg Hybrid, Cayenne Hybrid şi alţi hibrizi care folosesc acest element. Se pare că bateriile litiu-ion ajută şi ele foarte mult la această modificare, realizănd ceea ce inginerii rivali credeau că nu este posibil. Inginerii Nissan au lucrat circa şase ani la dezvoltarea acestui sistem pentru a putea realiza toate îmbunătăţirile tehnice despre care au vorbit în această declaraţie.
Sistemul hibrid al celor de la Nissan este cu 30 de kilograme mai uşor decât cel al rivalilor de la Toyota. Secretul stă în faptul că nu foloseşte două motoare electrice şi două invertoare de tensiune, care constituie o bună parte din greutatea şi costul acelui sistem hibrid. Sistemul electric al motorului este mult mai precis şi permite păstrarea motorului la turaţia de relanti pentru o perioadă extinsă de timp, ceea ce ajută la reducerea consumului de carburant. În cele câteva milioane de kilometri de teste, cei de la Nissan au observat că motorul cu combustie internă al modelului este oprit aproape jumătate din timpul petrecut în traficul urban.
Via | Autoblog
Cei de la Toyota au fost primii care au propus un hibrid, dar Nissan le da peste nas pentru ca are tehnologie mai avansata atat la hibride , cat si la full-electrice