Primul hibrid chinez!

Publicat vineri, 17.11.2006 12:11 de Mircea Meșter

Iata primul model hibrid din istoria industriei auto din China. Se numeste A5 ISG si este construit de deja renumitul constructor Chery.

La Salonul Auto de la Pekin, care are loc in aceste zile in China, cei de la Chery au mult de lucru. Concret, cel mai cunoscut construtor chinez lanseaza doua prototipuri, un coupe si un SUV, noua compacta A3 dar si o versiune foarte speciala a modelului A5, denumita ISG. De ce speciala? Nu din punctul de vedere al designului, asa cum ar putea parea la prima vedere, ci din cel al elementelor tehnice grupate sub caroserie: A5 ISG este primul hibrid chinez produs in serie.

Chery A5 (nu are nicio legatura cu Audi A5) este un model deja existent pe piata chineza si mai mult, este unul dintre cele mai vandute modele ale marcii. Ei bine, chinezii l-au dotat acum cu un sistem hibrid de propulsie care utilizeaza un motor de 1.3 litri pe benzina si unul electric, cele doua putand fi puse la lucru atat impreuna cat si alternativ. La viteze mici, Chery A5 ISG este o masina complet electrica in timp ce la viteze de peste 40 de kilometri sau in faza de accelerare continua intra in rol motorul pe benzina.

Noul model este prevazut, de asemenea, cu un sistem de recuperare a energiei de franare.

  • Daniel Golesteanu, sâmbătă, 18.11.2006 15:50
    Nimic special

    Nu vad nimic special in sistemul hibrid pus pe piata de chinezi. Toyota este prezenta inca din 1997 cu Prius ce are aceleasi caracteristici: motor pe benzina si cel electric in paralel, care permite functionarea lor alternativ sau impreuna. Mai multe generatii de hibrid au trecut la Toyota, cele vechi gasind drumul altor marci precum GM (care acum utilizeaza prima generatie de la Prius in autovehiculele sale). Actualmente, Toyota are hibrid inclusiv in tot-teren, precum Hyghlander (cu 2 motoare electrice). Honda a fost initial cu o solutie hibrid in care motoarele pe benzina si electric erau plasate in linie (ceea ce facea ca cel pe benzina sa functioneze continuu, iar electricul doar sa sustina), insa in prezent si ei au trecut pe solutia cu motoarele in paralel. Nu ma mira ca ceea ce fac chinezii acum sa nu fie o copie a ceea ce exista pe piata deja, sau chiar o tehnologie cumparata de la competitori. Partea buna, de apreciat sincer, este tendinta de a gasii solutii pentru protectia mediului.

  • Mircea Mester, sâmbătă, 18.11.2006 17:32
    Dap

    iti spun eu care este marele avantaj al sistemului hibrid propus de oblici: faptul ca pretul sistemul s-ar putea situa la jumatate. N-am vrut sa ma arunc in afirmatii legate de pret pentru ca nu exista inca cifre exacte, dar, ca de obcei in cazul baietilor din China, vorbim de bani foarte putini. Stii cum e...nici Logan nu a venit cu nimic nou :)