Primul exemplar Audi R8 V10 din SUA s-a vandut cu 500.000 de euro

Publicat sâmbătă, 28.02.2009 16:48 de Bogdan Mirică

Audi R8 V10 stabileste o noua performanta, de aceasta data de ordin financiar. Primul exemplar al supercarului din Ingolstadt destinat pietei din SUA s-a vandut cu 500.000 de dolari

Primele doua exemplare ale supercarului Audi R8 V10 destinate publicului american au fost vedetele unei licitatii organizate in Florida, cu scop umanitar. Se pare ca americanii pun mare pret pe modelul german si la propriu si la figurat.

Batalia care s-a dus pentru cumpararea primului R8 V10 de pe teritoriul Statelor Unite a facut ca licitatia sa urce pretul final al acestuia pana la valoarea de 500.000 de dolari. Pretul platit de cumparator a depasit orice asteptare si chiar recordul stabilit anterior de Ferrari California.

Surprinsi de succesul obtinut, organizatorii au scos la licitatie si al doilea exemplar R8 V10 destinat americanilor, care a reusit sa se vanda cu 350.000 de dolari, adica "recordul" mai vechi detinut de supercarului italian.

via | Autoblog

  • elvis cocalarul, sâmbătă, 28.02.2009 17:40

    normal ca doar nu e cacat italian

  • catalin, sâmbătă, 28.02.2009 18:26
    lambo

    Vezi ca genele r8 sunt din cea mai pura esenta Lamborghini

  • CTR, sâmbătă, 28.02.2009 20:14
    aha

    Normal, au cumparat LAMBO ca sa invete sa faca masini :)

  • marius, sâmbătă, 28.02.2009 21:22
    lol

    world crisis my ass ...

  • Andrei.P, sâmbătă, 28.02.2009 22:21
    cacat italian

    Eu nici nu vad cum ai putea compara Audi cu Ferrari...e asa o comparatie AMUZANTA.

  • mowgli, duminică, 01.03.2009 09:40
    bine zis

    Corect.audi + lambo=love.asa ca faza cu "cacat italian" e cam negandita.nu inteleg cum un cunoscator poate spune asa ceva.cred ca in ciorba cu litere de la gradinita educatoarea va dadea numa T,D,I si T,F,S,I. Audi r8 are pretentii cam mari de supercar.Fara lamborghini audi nu mai dezvolta multe dintre propulsoarele lor.Asa ca laudele le revin celor de la Lamborghini.

  • @mugli, duminică, 01.03.2009 10:18

    The Lamborghini Gallardo LP560-4 was revealed at the 2008 Geneva Auto Show. It is powered by a new 5.2L V10 with FSI direct injection, generating 560 PS (410 kW) and 398 ft·lbf (540 N·m) of torque. The engine is heavily based on the new Audi RS6 . tehnologie FSI de origine italiana cred.. in 97 cand au fost cumparati de la indonezieni cei de la lambo erau in prapastie! thenologia lor a fost radical schimbata/imbunatatita de cei de la audi! de ce credeti voi ca se cumpara in draci acum si inainte nu se cumpara deloc??? neamtu a cumparat lambo pt imaginea lor . cei de la VW nu ar fi putut face in veci o astfel de imagine asa ca s-au indreptat spre ramasitele indoneziene ale italienilor!" Lamborghini was bought by Audi AG, who had gained interest in the Italian company after being one of several major manufacturers approached as possible technical suppliers for major components for future Lamborghini models "mowgli iar esti bou salutare

  • @ mowgli, duminică, 01.03.2009 10:34

    The aluminum cylinder heads and block of this new engine were built at the Cosworth Technology factory (also owned by Audi AG), after which they are shipped to Györ in Hongary to be finished, much like other engines from the Audi range, this mighty engine was actually based on the Audi 4.2 V8 engine, sharing the 90 degree V-angle and bore centers, however the Lamborghini unit has a four valves per cylinder configuration instead of the 'Audi trademark' five valves and naturally two more cylinders.An interesting note was that the entire aluminum space frame or so-called body-inwhite the Gallardo, built at Neckarsulm like the Audi A8 aluminum structure, only weighs about 250 kg, completely finished, much less than a traditional steel space frame chassis would be thanks to Audi AG's extensive experience in this field. cutia de viteze, sistemul audio, aerul conditionat.. sunt de pe a8 ...deci tehnologie "italiana" deci cum e domnule mowgli audi fara lambo sau lambo fara audi?????

  • mowgli, duminică, 01.03.2009 11:00
    mi-am luat caruta si am transformato, in lamborghini gallardo.

    eu unul nu tin minte ca audi sa fi avut v10 in arsenalul sau inainte sa achizitioneze lambo.nu stiu care ii problema ta, de ce te frustreaza atat de mult persoana mea si opiniile mele, incep sa cred ca esti unul din redactie si ai alergie cand vezi "mowgli".daca vrei sa ai o discutie cu mine comporta-te ca un adult nu ca un baietas de cartier la pubertate aruncand insulte de 2 lei. "Audi unveiled the Audi R8 5.2 FSI quattro on the 9th of December 2008. The engine is based on the unit in the Lamborghini Gallardo LP560-4 but is detuned to produce 386 kW (525 PS; 518 hp) and 530 N·m (390 ft·lbf) of torque. " (sa-ti traduc?)-sursa wikipedia "The 4.2-litre V8 has been replaced by a larger, more powerful 5.2-litre V10 engine borrowed from the Lamborghini Gallardo, outputting 386kW of power (528hp). " (sursa webwombat) La fel si transmisia ii luata de pe lamborghini.Nu poti spune ca lamborghini nu se vindea inainte.Diablo a fost un model cu un succes deosebit.Doar ca noile modele sunt mai "street worthy". Eu inteleg ce vrei tu sa zici ca fsi e dezvoltat de audi.de acord cu tine.Dar motorul?Blocul? Chiuloasa? etc? toate sunt de Lambroghini si in colaborare cu audi au imbunatatit propulsoarele.Fsi-ul de pe R8 este un motor bazat pe motorul Lamborghini de pe Gallardo. Sanatate si te astept cu noi argumente domnule ..... ????

  • @MOWGLI, duminică, 01.03.2009 11:08

    tu nu sti sa citesti ???SURSA LAMBOCARS.COM "The aluminum cylinder heads and block of this new engine were built at the Cosworth Technology factory (also owned by Audi AG), after which they are shipped to Györ in Hongary to be finished, much like other engines from the Audi range, this mighty engine was actually based on the Audi 4.2 V8 engine, sharing the 90 degree V-angle and bore centers, however the Lamborghini unit has a four valves per cylinder configuration instead of the 'Audi trademark' five valves and naturally two more cylinders." IMPRUMUTAT DE LA LAMBO FACUT TOT DEAUDI ....GEEEZZZZ

  • @MOWGLI, duminică, 01.03.2009 11:11

    este vorba de 5.2l de pe lambo care este facut tot de audi , motorul este dezvoltat din 4.2-ul dezvoltat de audi (il gasesti pe rs4) doar ca mai are 2 cilindri si in loc de 5 valve pe cilindru pe lambo are 4 ...sa iti traduc tot????

  • @MOWGLI, duminică, 01.03.2009 11:20

    sa iti repet :1)motorul 5.2 este dezvoltat din facut din 4.2-ul nemtesc pus in prima faza doar pe lambo si in cele din urma si pe audi (borrowed inseamna "imprumutat" domnule pt ca prima data a fost pus pe lambo ) 2) motorul 5.2 + cutia de viteze + structura space frame sunt facut ela fabricile audi (aproape tot este facut la fabricile audi..) astept argumentyele tale!

  • @MOWGLI, duminică, 01.03.2009 11:24

    The Gallardo presented an entire collection of airbags, the driver's and passenger's airbag were 'two-stage' models, while the airbags mounted in the seats protected both the body as the head of those seated inside this super car, other nice touches found inside the new Lamborghini were a great quality stereo and air-conditioning (straight from an Audi A8), while a big screen DVD navigation system was available as an option, again much like the one found on the Audi A8. sa mai afli situ cate ceva

  • mowgli, duminică, 01.03.2009 11:25
    english my fucking love

    stiu si eu engleza stai calm.tiam scris argumentele mele mai sus.oriunde dau un search mie imi apare ca motorul de pe r8 e bazat pe motoare lambo.dar fie cum spui tu.eu nu ma mai cert.google meu e mai prost.oricum, pentru linistea te sufleteasca sa stii ca nu sunt fan masinilor italienesti.tot nemtoaicele imi plac.eu propun sa ramanem fiecare cu convingerile lui ca asa o tinem pana maine.o zi buna.

  • @mowgli, duminică, 01.03.2009 11:39

    deci laudele revin celor de la audi care in 4 ani de la cumparare au adus lambo pe linia de plutire! normal ca peste tot apare ca motorul de pe r8 este bazat pe motorul lambo..dar inainte de a spoune prostii cauta sa vezi cine dezvolta acel motor! majoritatea producatorilor schimba parti tehnice in grup! din moment ce motorul a fost pus pe lambo la inceput cum ai vrea sa spuna??nu crezi ca "aerul" de exclusivitate trebuie mentinut??vroiai sa vanda lambo cu sigla audi???asa ca peste tot apare 5.2-ul de pe lamborghini si nu invers! salutare

  • @ mowgli, duminică, 01.03.2009 12:01

    si ca sa vezi de cine e facuta cutia de viteze "Volkswagen (parent owner of Lamborghini) has also recently introduced sequential transmission to the Lamborghini Gallardo." http://en.wikipedia.org/wiki/Sequential_manual_transmission te astept si alta data cu drag

  • @ mowgli, duminică, 01.03.2009 12:03

    altadata "mi scusi"

  • Andrei.P, duminică, 01.03.2009 12:58
    Miura

    Ba nush cum poti spune tu ca lambo aveau probleme si ca nu aveau tehnologie... cand lambo au facut MIURA si Countach, Audi inca se mai gandeau daca sa puna 2 sau 4 faruri la masina, sau daca interioru sa fie tot negru sau sa mai aiba si putin de gri. Tsi e in motor benzina cu injectie directa si cu common rail, cauta te rog cine a inventat injectia directa si common railu, ah da si DOHC.

  • @andrei, duminică, 01.03.2009 13:08

    fa trimitere si la inventatorul motorului pe benzina si la descoperirea rotii dc se poate

  • trooper, duminică, 01.03.2009 15:23

    andrei e mai greu de cap si nu intelege ca nimeni nu a zis ca lambo nu ar fi avut tehnologie la momentul respectiv! lumea spune ca audi a venit cu tehnologie noua la lambo iar problemele erau de natura financiara adica mai pe intelesul tau nu prea vindeau! si din cate imi aduc eu aminte lambo a fost infiintat prin'60 ...pana atunci audi stabilise recorduri de viteza si altele, dupa tine cine are mai multa traditie???

  • Andrei.P, duminică, 01.03.2009 15:52

    Pai eu am dat exemplu miura si countach pentru ca au fost niste modele de succes.. care chiar s-au vandut bine pentru niste supercaruri, ca supercar nici nu trebuie sa vinzi mult pentru ca exclusivismul conteaza cand e vorba de lambo de exemplu. Audi au luat lambo si l-au stors de tot farmecul. In trecut lambo erau masini care nu puteau fi conduse de orice cocalar, erau masini pentru oameni care stiu sa piloteze(cam cum sunt inca ferrari azi). Audi a facut din lamborghini masina "poserului" cu multi bani, orice retardat poate conduce un gallardo(lafel cum orice retardat poate conduce un r8) Imi pare rau sa spun dar probabil audi sunt cele mai plictisitoare masini sport la ora actuala.

  • trooper, duminică, 01.03.2009 16:20

    eu cred ca andrei nu intelege ca dc lamborghini nu era cumparat la ora actuala produceau ciorapi! au vandut miura in ce an stimabile???si zici ca lambo nu mai este exclusivist..poate ai tu vreo 2 prin garaj ca orice roman instarit si noi nu stim???prin ce a luat audi farmecul celor de la lambo??aa...nu mai au probleme tehnice si mai au si ceva confort...mda cred ca la asta te referi!(daca nu sti chiar miura lua deseori FOC ) oricum se pare ca si in america sunt cocalari care sunt dispusi sa dea asemenea sume pe un audi! totusi din cate stiu, o masina este facuta pt a fi condusa fara lectii de pilotaj, dar la cate cunostinte si la cata experienta ai tu mai are rost sa comentez si eu??oricum din ce spui reiese clar ca vw a facut si din buggati cea mai plictisitoare masina pt ca ei defel fac masini plictisitoare! eu sunt de parere ca "lumea ie invidioasa"

  • Andrei.p, duminică, 01.03.2009 16:52

    un supercar trebuie sa fie o masina GREU DE CONDUS, cum e de exemplu f430 scuderia, pentru ca cu cat iti e mai greu sa conduci o masina repede cu atat esti mai solicitiat, e mai FUN! Veyronu a facut facut de buggati, au fost insa FINANTATI de vw. Si da vw fac masini plictisitoare. Ia un r32 si condul pe cheia si dupaia ia un 147 gta si condul pe cheia si o sa vedem cu care te-ai distrat mai tare. As prefera oricand un diablo in locul lunui gallardo, sau chiar si murcielago.

  • mowgli, duminică, 01.03.2009 17:01
    audi zthe best

    deci in concluzie audi e cea mai tare masina de pe Terra Venus si Uranus si daca audi nu e nimic nu e, iar primul motor pe benzina a fost dezvoltat dupa ce Otto s-a inspirat dintr-un TEDEI.Audi este cea mai sportiva, cea mai fiabila, cea mai sexy si bineinteles este masina cu un lux dus la extrem, audi are o traditie mai mare decat ferrari, o experienta in motorsport mai lunga decat mercedes si porsche la un loc, iar hitler detinea un audi si nu un mercedes cum credeau istoricii.din surse neoficiale am aflat ca divizia sport de la BMW este finantata de Grupul VW iar primul Dodge Charger era propulsat de un motor 1.9TDi de asemenea si faimoasa masina a lui Batman era un Audi A2 sub-acoperire.Audi Rulllllllzzzzz.Cine nu e de acord e un idiot ignorant.

  • thenuts, duminică, 01.03.2009 17:26
    romania = tara TEDEI frate

    @mowgli si andrei.p nu ai cu cine....aici in tarisoara asta noastra nu auzi decat tdi. V-am mai urmarit si pe alte topicuri si imi place ca veniti cu pareri pertinete nu cu jigniri cum vin restu.atat am avut de spus

  • mowgli, duminică, 01.03.2009 17:34
    @thenuts

    multumim.ma bucura sa vad ca cineva apreciaza si utilizatorii care nu fac misto si jignesc.sincer si eu sunt satul, sa am o parere, sa fac si dovada ca nu vb prostii si sa vina cate unu sa ma faca bou, mincinos si idiot.in loc sa discutam ca oamenii, sa venim cu argumente adevarata noi ne dam in cap.eu zic ca se exagereaza cu fanatismul asta pentru audi si vw care sincer nu inteleg de unde vine.n-am spus niciodata ca audi sunt gunoaie, da de aici si pana la a spune ca sunt mai sportive decat bmw-urile mai luxoase decat mercedes si mai fiabile decat toyota mai este cale lunga. si data viitoare nu mai urmari.posteaza si tu, sa nu fim noi singurii "razvratiti,boi si prosti"

  • LEE, duminică, 01.03.2009 17:48
    Bravo

    Bravo domnilor Mowgli si Andrei.P :) N-ai cu cine, ma, n-ai cu cine................ Masinile din VW AG sunt cele mai tari frate.............si eu m-am zbatut legat de HONDA, dar romanu' e cu pitici pe creier, are alte preferinte.

  • mowgli, duminică, 01.03.2009 17:59
    @ lee

    si te-ai zbatut degeaba? incep sa inteleg de ce.nu se poate frate.nu exista altceva mai bun.MA REPET.N-AM SPUS CA VW AUDI SUNT PROASTE.doar ca sunt si alte masini in afara de ele, poate unii ar trebui sa incerce, s-ar putea sa fie surprinsi sa afle ca mercedes e mai luxos

  • avedei, duminică, 01.03.2009 18:30
    audi

    nu ai cum sa compari audi/vw cu bmw la sportivitate...nu ai cum sa compari audi/vw cu mercedes la lux...si in nici un caz nu poti compara un audi/vw cu Toyota la fiabilitate...da..sunt masini bune,dar nu cele mai bune!Majoritate masinilor audi sunt FWD deci nu pot fi numite sportive..pentru ca azi sportivele sar de 300-400 de cai...si nu poti pune asa ceva pe tractiune fata...defapt poti dar fara sens.Quattro a avut momentul lui de glorie cand a fost lansat..dar asta a fost demult...si totusi este un sistem invechit.cum au zis si altii nu e cea mai proasta masina...dar nici pe departe cea mai buna

  • catalinux, duminică, 01.03.2009 23:32
    audi, romanul si prostia

    Haideti sa le rezolvam pe rand. La momentul achizitionarii Lambo de catre Audi, pe italieni scria faliment. Acestia obsinuiau sa se mai hraneasca cu ramasitele lui Diablo. Tot asa ca fapt divers as spune ca Lambo aveau deobicei motoare V12, in timp ce motorul V10 este unul de conceptie Audi. Ce au reusit cei de la Audi? pai au reusit sa transforme un breand puternic dar falimentar intr-un brand si mai puternic, dar respectat. Despre Tdi, fsi, vvti etc mi se rupe. ca fapt divers Audi au introdus tehnologia Fsi pt prima data la Le Mans pr prototipul R8LM. Tot ca fapt divers BMW critica injectia directa la momentul ala si la un an de zile distanta ofereau motoare cu injectie directa cu o constructie similara cu cea de la Audi. Sistemul quattro nu a fost reusit, a fost genial la momentul aparitiei. Tot ca fapt divers, datorita acestui sistem de tractiune o femeie a castigat campionatul de raliuri. Apropo, in momentul de fata este cel mai bun sistem de tractiune integrala pe turisme, x-drive&shit mai are de mancat. De unde am plecat... a ca niste americani idioti cu burta plina de hamburger au dat pe o masina de 5x mai mult decat face. As putea spune ca sunt niste prosti, dar nu. Aia au facut-o pt o cauza nobila, sumele incasate se doneaza. Prostia este la noi in tara, unde toti incultii se dau mari destepti si toti retarzii comenteaza ... ce apuca. P.S: Mi se rupe de Vw , de tdi, de rivalitatea germano-franco-asiatica. Toyota mai are pana sa ajunga la nivelul Audi, iar fiabilitatea e mai mult un mit. Asta asa, ca nu apara discutii ca as fi partinitor. P.S.: Apropo, eu am Logan. dati cu pietre :)))) L.E.: Automarket, inlocuieste sistemul asta imbecil cu coduri pt comentarii. Deaia v-au si scazut ne de comment-uri, pt ca sunt nevoit sa bag si de cate 3 ori un rahat de cod.

  • ATENTIE, luni, 02.03.2009 13:29
    Care e pretul de fapt?

    Aveti grija la ce scrieti. Euro-ii aia mari din titlu nu sunt tot una cu dolarii aia din articol. Sau poate imi zici si mie Bogdane unde pot sa schimb niste dolari.

  • mdd, joi, 26.03.2009 15:42
    miscare logica pt audi

    Pana acum Audi R8 avea sasiu..si multe elemente de la gallardo...si cateva elemente specifice audi (tractiune..etc), printre care si motorul de pe RS4. Motorul v8 este performant...insa era prea putin pentru pretentiile unui supercar. Acum si motorul este preluat de la Lamborghini. Pana la urma motorul V10 este tot creatia germanilor... pentru ca Audi l-a dezvoltat..si l-a pus pe Gallardo. Nu trebuie sa uitam ca Gallardo este primul produs Lamborghini de la preluarea marcii de catre Audi... Gallardo este creatie Audi 100%...si nu o creatie italieneasca. Prin R8 V10 germanii pot sa concureze direct cu Porsche 911 Turbo, Ferrari F430, Nissan GTR si chiar cu fratele (ceva mai performant) Lamborghini Gallardo LP560-4 Problema este pretul de peste 145.000E fara taxe... Nu stiu daca ai cumpara un R8 v10 cand ai alternative foarte competitive...marci cu o traditie in zona supercarurilor mult mai mare (Ferrari, Lamborgihni...etc). Dar sunt multi oameni de bani gata care pot cumpara orice... trebuie doar sa vada modelul...si sigur vor fi impresionati... pt ca designul R8-lui V10 este unul reusit. Iar daca ar fi sa fie folosit zilnic cred ca R8-ul este mult mai prietenos cu persoanele fara prea multe calitati de pilot. Si cand ma gandesc ca sunt atatia proprietari de masini de lux, din grupul Vw ( modele Audi, Vw, Bentley..etc) pasul spre un R8 este unul ft simplu...adaptarea se face ft repede (R8-ul avand multe elemente specifice marcilor din grup - motor, cutie, sistemul multimedia, tractiunea 4x4, anumite dotari..etc)