Primul diesel Subaru, la Geneva
Salonul elvetian de la Geneva va fi gazda lansarii primului motor Boxer diesel dezvoltat de Subaru.
Geneva nu gazduieste doar premiere mondiale ale modelelor auto ci si prezentari oficiale exclusive ale unor motoare asteptate de intreaga lume auto cu sufletul la gura. Este si cazul primului motor Boxer diesel dezvoltat de Subaru, care va reprezenta principala curiozitate a standului niponilor la salonul elvetian.
Este vorba de un pas strategic foarte important pe care il face Subaru in incercarea de a se impune pe cat mai multe piete ale Batranului Continent, in conditiile in care motorizarile diesel aduna 60% dintre vanzarile totale in Europa.
Spre surprinderea unora si spre onoarea lor, Subaru nu au ales cea mai rapida si usoara varianta pentru dezvoltarea primului lor diesel (un parteneriat sau un imprumut de la un constructor infratit), ci au dezvoltat de la A la Z propulsorul pentru ca acesta sa se incadreze in liniile tehnice caracteristice marcii (structura Boxer cu cilindri dispusi orizontal este argumentul suprem in acest sens). Un astfel de motor imbunatateste tinuta de drum prin simpla coborare a centrului de greutate a autoturismului.
Subaru afirma ca Boxer Diesel dispune de o rigiditate impresionanta si ca vibratiile si nivelul zgomotului produs au fost reduse la minimum. Pe de alta parte, propulsorul dezvoltat de japonezi este foarte compact si vine cu valori ridicate ale cuplului (caracteristica clasica a tuturor versiunilor diesel, de altfel).
Singurul amanunt neelucidat pana in prezent: nu se cunosc inca modelele care vor beneficia de aceasta noutate absoluta.
La un diesel in arhitectura boxer nu m-as fi gindit. Daca se invirte la fel de frumos ca un boxer pe benzina, o sa am dupa ce sa jinduiesc.