Primele troleibuze Solaris vor ajunge săptămâna aceasta la București

Publicat marţi, 16.01.2024 10:35 de Tiberiu Safta

Noile troleibuze Solaris vor ajunge la București în această săptămână. Anunțul a fost făcut de către Stelian Bujduveanu, viceprimarul capitalei.

Vești bune pentru transportul public din București. Săptămâna aceasta vor ajunge în capitală primele troleibuze noi produse de Solaris. Noile troleibuze vor fi introduse pe traseu la finalul lui ianuarie, după o perioadă de familiarizare a șoferilor cu noul mijloc de transport public.

Anunțul a fost făcut chiar de către Stelian Bujduveanu, viceprimarul capitalei. „Primele troleibuze Solaris au plecat spre București. Troleibuzele vor ajunge joi, 18 ianuarie, în Capitală. Acestea fac parte din lotul de 100 de troleibuze noi achiziționate de Primăria Municipiului București, prin fonduri europene nerambursabile”, a scris Bujduveanu pe pagina sa de Facebook.

Noile troleibuze Solaris le vor înlocui pe cele produse de Astra Ikarus. Cele din urmă vehicule de transport public au intrat în dotarea STB în anii 1996 și 1997.

Noul troleibuz va măsura 12 metri în lungime și va avea podea coborâtă pe toată suprafața. Astfel, accesul va fi mai ușor, în special pentru persoanele cu dizabilități, mulțumită unei rampe speciale. Înăuntru, noile troleibuze vor avea 90 de locuri, dintre care 27 pe scaune.

Toate exemplarele au o autonomie minimă de 20 de kilometri și sunt dotate cu: GPS, aer condiționat, prize pentru încărcarea dispozitivelor, un sistem de numărare a călătorilor și un sistem de informare audio-video. La final, valoarea contractului pentru cele 100 de troleibuze noi este de 290 de milioane de lei plus TVA.

via Euronews

  • Dutz, marţi, 16.01.2024 19:10

    Uite o electrică eficientă ;)… da stai ca-i “inventat” de zeci de ani :)))

  • George Simion, miercuri, 17.01.2024 04:35

    cred ca s-a pierdut un zero sau chiar 2, un autobuz ar trebui sa fie autonom 2k km la cata podeaua are.

  • Kap, miercuri, 17.01.2024 12:59

    Nu s-a pierdut nici un 0 ”patriotule”, autonomia cerută a fost mică tocmai că necesitățile unui vehicul urban de felul acesta sunt ajungerea la capăt de linie, la depou sau ocolirea unui obstacol în cazul blocării carosabilului de sub rețeaua aeriană. Autonomie mai mare au autobuzele electrice, care au nevoie de baterii noi după cîțiva ani. Alți bani, altă distracție, pardon licitație.

  • Catalin, miercuri, 17.01.2024 19:13

    90 de locuri, 27 pe scaune. Și celelalte?

  • Cătălin, miercuri, 17.01.2024 19:20

    Scuze dar de ce era nevoie a fi specificata autonomia? Nu reiese că ar fi electrice. Ceea ce le-ar face de fapt autobuze!

  • Banditos, joi, 18.01.2024 07:30

    Dumnezeule, unii nu inteleg un text scris pe care il au la indemana oricat si il pot reciti de 1000 de ori inainte sa deschida gura. Natie de terminati... PS poate ca Automarket ar face bine sa inceapa o serie de articole de "alfabetizare"...ce este un troleu, ce este o masina electrica, una termica, un hibrid, etc...ce este un copac, o casa, de ce este lumina ziua si intuneric noaptea.

  • Clique, vineri, 19.01.2024 09:04

    Târziu, târziu, în nordul țării sunt de ceva timp în circulație