Primele informatii despre viitoarele Smart forfour si fortwo

Publicat luni, 19.04.2010 14:14 de Sebastian Toma

Viitoarele Smart fortwo si forfour vor pastra motorul amplasat in posterior si tractiunea spate, dar vor fi construite alaturi de fratii de platforma de la Renault pentur reducerea costurilor.

Odata cu parteneriatul Daimler-Renault, viiarele Smart forfour si fortwo vor primi o serie de modificari, care ar trebui sa le ofere numeroase puncte forte in fata concurentei in momentul in care vor debuta pe piata. Primul debutant dintre cele doua modele mentionate mai sus este Smart fortwo, pregatit sa debuteze in 2012. Ajuns la cea de-a treia generatie, modelul va folosi o noua platforma modulara, dezvoltata la centrul Mercedes-Benz din Sindelfingen. Noua platforma va fi utilizata si de francezii de la Renault pentru un nou model citadin, care va fi construit la fabrica actualului fortwo din Hambach, Franta.

Atat versiunea Renault, cat si versiunea Daimler a viitorului Smart fortwo vor avea motorul amplasat in spate si vor avea tractiunea spate. Celebra cusca de siguranta “tridion” va fi utilizata si pe acest model, iar design-ul acesteia va fi integrat in aceeasi maniera ca si pana acum in aspectul general al vehiculului. Dupa cum stiti, actualele modele Smart fortwo au cusca de protectie vopsita intr-o nuanta diferita de cea a caroseriei.

Viitorul Smart forfour va debuta pe piata la doi ani dupa fortwo si va utiliza o platforma modificata a fratelui sau mai mic. Spre deosebire de generatia precedenta, viitorul forfour va utiliza o configuratie diferita si va avea un profil intr-un singur volum. La fel ca in cazul lui fortwo, viitorul Smart forfour va avea o platforma cu tractiune spate si motor amplasat posterior, dar platforma acestuia va fi impartita cu viitorul Renault Twingo, in timp ce productia va avea loc la fabrica Renault din Novo Mesto, Slovenia.

Schimbarea locatiei de productie si impartirea platformei ar trebui sa duca la preturi reduse semnificativ fata de generatiile precedente ale celor doua modele Smart. Portbagajul viitorului forfour va fi de dimensiuni limitate, acesta fiind amplasat deasupra motorului. Pe de alta parte, bancheta din spate va putea fi rabatata pentru a oferi un plus de volum al portbagajului in functie de necesitatile soferului. Motorizarile vor fi realizate de inginerii Daimler in colaborare cu noii lor parteneri de la Renault-Nissan, ceea ce ar trebui sa ofere un echilibru perfect intre economie de carburant si performante. Ambele modele Smart ar putea fi echipate si cu o transmisie cu dublu-ambreiaj.

Atat noul Smart fortwo, cat si noul forfour vor fi oferite ulterior in versiuni hibride si chiar electrice. Motivul acestei oferte sta in incercarea celor de la Daimler de a-si reduce emisiile medii la nivel de flota sub nivelul de 140 de grame de CO2 per kilometru pana la jumatatea acestui deceniu, pentru a indeplini normele Uniunii Europene in aceasta privinta.

Via | Autocar | CGI: Autocar

  • k_a_t_a, luni, 19.04.2010 22:14
    bzzzz

    vezi ca forfour n-are motorul amplasat in posterior si nici tractiune spate.