Primele informatii despre noua versiune a lui BMW M3

Publicat marţi, 03.11.2009 11:29 de Sebastian Toma

Versiunea si mai performanta a lui BMW M3 nu se va numi CSL, ci GT4 Street sau GT. Modelul debuteaza in 2010 si va costa aproximativ 110.000 de euro.

O serie de informatii suplimentare despre modelul BMW M3 GT4 au iesit la iveala pe internet. Modelul nu va purta numele M3 CSL, ci va fi denumit M3 GT4 Street sau M3 GT. In prima faza, noul M3 GT va fi disponibil doar in nuanta Inka Orange, ca un omagiu pentru primele modele sport de la BMW. Ulterior, BMW M3 GT va fi disponibil si in alte nuante de culoare.

Reteaua de dealeri BMW nu va oferi acest model spre vanzare, clientii care doresc un M3 GT fiind nevoiti sa mearga direct la BMW Motorsport pentru a achizitiona unul. Clientii BMW care achizitioneaza un M3 GT pot sa circule cu acesta pe drumurile publice fara niciun fel de problema, deoarece modelul va detine omologarea pentru circulatie la data lansarii pe piata.

Productia lui BMW M3 GT va fi limitata la circa 25 de unitati pe an si acesta va fi rivalul direct al lui Porsche 911 GT3. Performantele modelului se anunta a fi la cote inalte, BMW M3 GT fiind capabil sa parcurga circuitul Nurburgring in sapte minute si 40 de secunde. Inginerii BMW au testat modelul in secret prin Franta si pe o pista privata. Pretul unui exemplar BMW M3 GT va fi situat in jurul valorii de 110.000 euro.

Motorul S65B40 al lui BMW M3 E92 a fost modificat inainte de amplasarea pe M3 GT, acesta avand acum 4.4 litri si circa 450 CP. Sistemul KERS nu va fi disponibil pe acest model niciodata, iar transmisia manuala este si ea o optiune pe care nu o vor avea clientii acestui model. BMW va oferi modelul M3 GT doar cu o transmisie DCT cu dublu ambreiaj si sapte trepte, care este acompaniata de un sistem de evacuare cu catalizatoare sport cu 200 de celule si doua rezonatoare.

Sistemul de franare al noului BMW M3 GT este realizat de Brembo si etrierii acestuia au sase pistonase in cazul puntii fata si patru pistonase in cadrul puntii spate. Discurile utilizate pe puntea fata au un diametru de 365 milimetri, pe cand cele de pe puntea spate au 345 milimetri. Optional, clientii BMW vor putea achizitiona un sistem de franare construit din compozite ceramice, care ofera performante superioare. In comparatie cu versiunea standard a lui M3, modelul M3 GT va fi cu 100 de kilograme mai usor.

Iata noul model BMW M3 GT in actiune pe Nurburgring:

Via | BMWBlog

  • tzenu_bmw, marţi, 03.11.2009 11:51
    ca un fel de CSL

    daca ne uitam la performantele masini cred ca bmw chear avea nevoie de acest model............ mai ales ca Porsche are deja cateva GT-uri....[gt2,gt3]. acum sa vedem daca frustrati de la AUDI vor face ceva in privinta asta

  • -EU, marţi, 03.11.2009 12:12
    :)

    tare faza cu frustratii de la audi.... Deseori cele mai inversunate argumente pentru audi(nefondate bineinteles in practica) provin din complexele lor de inferioritate privind lipsa dinamismului si bineinteles arhicunoscutul lor caracter puternic subvirator...

  • mowgli, marţi, 03.11.2009 19:11
    @eu % tzenu

    nota 10.bine zis.in ceea ce priveste m3 gt4 sau cum saracie ii zice, nu se stie nimic concret, dar iarasi arunca astia traditia la gunoi si nu-mi place.

  • x, marţi, 03.11.2009 20:28
    bmw power

    si asa sunt ori cum number one,nu va mai agitati, audi ori cum sunt in spatele bmw-uli.....uitativa pe youtube ...la m5 vs r8......m6 vs r8.....m3 vs r8..............asta cu actualele m-uri..........si dupa aceea comentam..................si mai am ceva o surpriza tot pe youtube..........wpp vs cl 63 amg..........................wpp vs porsche........uitativa este interesant............