Primele imagini și detalii despre utilitara electrică Ford E-Transit: 269 de cai putere și autonomie de 350 de kilometri

Publicat joi, 12.11.2020 16:01 de Daniel Popescu

Utilitara electrică Ford E-Transit va fi echipată cu un motor care generează 269 de cai putere și un cuplu de 430 Nm, în timp ce autonomia va ajunge la 350 de kilometri. Lansarea comercială va avea loc în 2022.

Ford a publicat joi primele imagini și informații oficiale despre utilitara electrică E-Transit.

Constructorul american menționează că noua utilitara va fi disponibilă în 25 de configurații, întrucât va avea versiuni cu caroserie de autoutilitară, autoutilitară cu cabină dublă și autoșasiu, la care se adaugă numeroase opțiuni pentru lungime și pentru înălțimea plafonului.

De asemenea, clienții vor avea la dispoziție versiuni multiple pentru masa maximă autorizată, care în varianta de top va ajunge la 4.25 tone.

În Europa, E-Transit va avea o sarcină utilă de până la 1.616 kilograme în cazul autoutilitarei și până la 1.967 kilograme pentru varianta autoșasiu. Spațiul disponibil pentru încărcătură este de până la 15.1 metri cubi, similar cu cel oferit de versiunea diesel cu tracțiune spate a lui Transit.

Din punct de vedere tehnic, Ford E-Transit va fi echipat cu un motor electric de 269 de cai putere și cuplu maxim de 430 Nm, astfel că modelul va deveni cea mai puternică autoutilitară pentru marfă din Europa.

Între timp, bateria va avea o capacitate netă de 67 kWh, iar autonomia anunțată de Ford este de 350 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. Utilizarea modului de condus Eco va avea ca efect o reducere a consumului cu până la 10%.

Acumulatorul va putea fi încărcat la stații de încărcare rapidă cu până la 115 kW, caz în care o repriză de încărcare de la 15% la 80% va dura 34 de minute. Alternativ, bateria poate fi încărcată și la stații cu curent alternativ cu până la 11.3 kW, caz în care o încărcare completă va dura 8.2 ore.

Opțional, E-Transit poate fi achiziționat cu funcția Pro Power Onboard, care permite utilitarei să devină o sursă de energie mobilă cu putere de până la 2.3 kW pentru echipamente electrice. Această opțiune reprezintă o premieră europeană pentru vehicule comerciale.

Printre opțiunile suplimentare pentru reducerea consumului se numără și încălzirea programată Scheduled Pre-Conditioning, care permite ajustarea temperaturii din habitaclu în timpul procesului de încărcare. La interior, E-Transit mizează pe un ecran touch de 12 inch cu sistemul de infotainment Sync 4.

De asemenea, Ford menționează că pe lista sistemelor de asistență disponibile se numără Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Assist, Pre-Collision Assist, Blind Spot Information System, Lane Change Warning & Aid, Reverse Brake Assist sau Intelligent Adaptive Cruise Control.

Nu în ultimul rând, costurile cu revizia pentru E-Transit vor fi cu circa 40% mai mici comparativ cu versiunile cu motoare cu combustie internă. În plus, revizia se va efectua la intervale de un an fără limită de kilometri, în timp ce bateria are o garanție de 8 ani și 160.000 de kilometri.

Versiunea europeană a lui Ford E-Transit va fi produsă la uzina Otosan Kocaeli din Turcia, acolo unde se produce și Transit Custom Plug-In Hybrid. Lansarea comercială a utilitarei va avea loc abia în primăvara anului 2022, adică peste aproximativ un an și jumătate.

Via Ford

  • Tatraurs, joi, 12.11.2020 17:14

    Exercitiu de imagine la fel ca si dubita electrica de la Meecedes.Auzi la Ford-ul asta turcesc,inclusiv "autoutilitara sau autosasiu" pe care pui si o cifa mica pe el daca vrei. Oare e cineva sa puna botul la vrajeala c-o s-o vada p'asta zi de zi pe santier incarcata ochi cu materiale de constructii si muncitori,de dimineata pana seara cocosata printre basculante si buldozere? Mai ales ca pun pariu ca se si incarca in 5 minute si apoi nu mai are nevoie de alimentare minimum 3-4 zile,nu?Pretul o sa fie min. 60 000,deci o sa ti scoti investitia la pastele cailor,min.60 000e cred eu cand vad ca un id3 chel, cu tamburi pe spate si jante de tabla pleaca de la 40 000e.

  • dCi, joi, 12.11.2020 17:57

    “Între timp, bateria va avea o capacitate netă de 67 kWh”...care timp?

  • Edikkk, joi, 12.11.2020 19:16

    Maşina de marfă este una bună !! Indubitabil Problema este alta.... Ford nu le produce. Câteva la mişto cu reclamă multă în UK dar doar aşa de show Ford o să aibă un viitor foarte sumbru dacă nu se trezesc.

  • zarnesteanu, vineri, 13.11.2020 02:42

    Ford este unul din producatorii in care imi pun speranta sa aduca pe piata masini electrice ieftine, asa cum a facut fondatorul acum 100 de ani. Daca nici ei nu pot sa faca asta, atunci nu stiu cine ar mai avea sanse de reusita. Ford face unele din cele mai accesibile masini de pe piata americana la ora actuala. Vorbesc despre calitate/pret.

  • inexorabil, vineri, 13.11.2020 11:08

    O să-mi fac timp să sun direct la sediul central al lui Ford: “Nu vă mai munciţi să elaboraţi prognoze. Un dobitoc fără şcoală şi fără permis din Romania country vă prezice el viitorul şi trebuie să-l credeţi, că-i etalon ştiinţific. Başca sfetnic de taină al unui site şi iluzionist care dă curent lumii cât să se vadă de pe Krypton”.

  • @inexorabil falsul, vineri, 13.11.2020 12:59

    Ford are pierderi financiare pt fiecare automobil produs. Si asta se intampla acum cand 90% din vanzari sunt inca pe motoare cu combustie, domeniu la care sunt experti. Eu personal nu ma bucur de falimentul nimanui, pentru ca imi doresc sa existe concurenta. Nu tb sa prezici viitorul sa-ti dai seama ca neadaptatii dispar, e suficient sa te uiti la trecut.

  • @inexorabil adevaratul, sâmbătă, 14.11.2020 21:51

    Cauta pe google: The great horse manure crisis 1894 În doar 10 ani, New York-ul a trecut de la strazi pline de cai, la străzi pline de automobile. Si da, aparitia fumegatoarele a dus rapid la interzicerea atelajelor cu tracțiune animală. Valabil și azi dc vrei sa dai o tura cu căruța pe străzile din orașe și pe șosele.

  • inexorabil, sâmbătă, 14.11.2020 22:40

    Bineînţeles, nu se putea repezi să mă “combată” decât unul care uzează de expresii pleonastice (“atelaj cu tracţiune animală”) şi/sau care masacrează limba română din postura “generaţiei k” (pentru ce să prescurtezi “dacă” ?). Pe lângă faptul că vrea să-şi acrediteze minciuna drept adevăr: eu, cel puţin, am “prins” vremuri în care se circula masiv cu căruţele prin toate localităţile posibile. Este drept că prin oraşe nu mai este atât de uşor să pătrunzi cu astfel de mijloace, dar la ţară se va miza pe ele până la sfârşitul lumii, chit că s-ar asfalta şi ultima uliţă uitată de civilizaţie. Iar regula nu trebuie considerată validă doar pe plaiurile noastre – este ca şi cum vestiţii cowboys nu s-ar mai urca pe cai din cauza camionetelor. Aşadar, multă, enorm de multă minciună, ipocrizie, diversiune, rea-voinţă şi rea-credinţă îi “motivează” pe e-zombi, dar numai aşa îi putem vedea/accepta în elementul lor. Evident, îşi vor schimba caracterul în aceeaşi măsură în care stăpânul autoritar şi înverşunat al minţii lor, alias sarsailă, ar fi dispus la acelaşi gest.

  • @neadaptabil, miercuri, 18.11.2020 12:11

    Un pleonasm, o prescurtare si faptul ca ai mai prins tu niste carute pe la tara sunt argumente suficiente sa-ti continui aberatiile. Eu ti-am dat exemplu ca in New York, intr-un termen foarte scurt, balega pe strazi a devenit istorie. Si asta pe la 1900. Tu nu si nu, ca ai auzit tu ca in Texas vacarii se duc la mall cu iapa.