Ferrari a prezentat noul SF90 Spider: plafon hard top care poate fi coborât în 14 secunde și sistem plug-in hybrid de propulsie cu 1.000 CP
Ferrari a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul SF90 Spider. Supercar-ul italian este echipat cu un sistem plug-in hybrid cu 1.000 de cai putere, iar plafonul de tip hard top poate fi ridicat sau coborât în 14 secunde.
În primăvara anului trecut, Ferrari a prezentat SF90 Stradale, primul supercar plug-in hybrid de serie dezvoltat până acum de constructorul italian. Acum, Ferrari a pregătit un eveniment online în cadrul căruia a prezentat noul SF90 Spider, versiunea cu plafon retractabil a lui SF90 Stradale.
Noul supercar lansat de constructorul italian va fi echipat cu un plafon hard top care poate fi operat și în mers (Ferrari nu menționează viteza până la care poate fi acționat, dar în cazul lui 812 GTS, italienii au comunicat valoarea de 45 km/h). Ridicarea sau coborârea acestuia durează 14 secunde.
Ferrari menționează că structura și mecanismul care acționează plafonul sunt compacte și ușoare, iar spre deosebire de alte soluții convenționale, hard top-ul italienilor este mai ușor cu 40 de kilograme și ocupă un volum de 100 de litri (150 - 200 de litri în cazul altor sisteme).
La fel ca în cazul lui SF90 Stradale, noul SF90 Spider va fi echipat cu un sistem plug-in hybrid. Astfel, italienii folosesc un motor V8 de 4.0 litri cu 780 de cai putere și trei motoare electrice (două amplasate pe puntea față și unul pe puntea spate). În total, sistemul PHEV dezvoltat de Ferrari livrează 1.000 de cai putere și poate fi gestionat diferit în funcție de cele patru moduri de rulare: eDrive, Hybrid, Performance și Qualify. Puterea maximă de 1.000 de cai este disponibilă doar în modul de rulare Qualify.
Transmisia folosită de italieni este una automată cu opt trepte, iar masa totală a supercar-ului este de 1.670 de kilograme (+100 de kilograme comparativ cu SF90 Stradale). Conform fișei tehnice, noul supercar cu plafon retractabil poate accelera de la 0 la 100 km/h în 2.5 secunde, iar sprintul 0 - 200 km/h are loc în 7 secunde. Viteza de top se oprește în dreptul valorii de 340 km/h.
În modul electric, Ferrari SF90 Spider va putea parcurge până la 25 de kilometri mulțumită unui acumulator cu capacitatea de 7.9 kWh.
Prea mult Corvette strecurat pe acolo, prin fata...