Primele fotografii cu MX-5 Superlight

Publicat luni, 07.09.2009 14:05 de Sebastian Toma

Conceptul Mazda MX-5 Superlight va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt si este echipat cu un motor de 1.8 litri, preluat direct din gama MX-5. Din pacate pentru fanii Mazda, modelul nu va fi construit in serie.

Jurnalistii de la EVO au prezentat trei fotografii reale ale lui MX-5 Superlight, model care va fi dezvaluit la Salonul Auto de la Frankfurt. Noul roadster japonez sarbatoreste 20 de ani de existenta a modelului MX-5. Din pacate pentru fanii Mazda, conceptul MX-5 Superlight nu va da nastere unui model de productie, desi este 100% functional si este echipat cu un motor de 1.8 litri preluat de la MX-5. Cu toate acestea, noul MX-5 Superlight nu va lasa gama producatorului japonez neschimbata, acestia urmand sa instituie o politica drastica de reducere a masei modelelor, care are scopul de a reduce emisiile si de a mari satisfactia oferita soferului.

Masa lui MX-5 Superlight Concept este de doar 995 kilograme, ceea ce il face extrem de usor in comparatie cu toate modelele din clasa sa. Mazda MX-5 Superlight poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 8.9 secunde, totul gratie masei sale reduse – propulsorul fiind identic cu cel folosit de versiunea standard a lui MX-5. Astfel, conceptul Superlight este mai rapid cu 1 secunda de la 0 la 100 km/h, pe cand consumul de carburant este imbunatatit cu circa 10% fata de versiunea standard a lui MX-5.

Japonezii de la Mazda au pastrat servo-directia lui MX-5, pe cand transmisia a fost preluata direct de la versiunea de serie a acestui model. Singura diferenta mecanica dintre MX-5 Superlight si versiunea standard a lui MX-5 sta la nivelul sasiului si a suspensiei, care au primit numeroase modificari pentru a obtine performante sporite. Astfel, Mazda MX-5 Superlight are o suspensie Bilstein reglabila si beneficiaza de un set de arcuri sport Eibach, care ii micsoreaza garda la sol cu 30 de milimetri. Alaturi de aceste imbunatatiri, MX-5 Superlight Concept a primit si un kit de franare mai performant, care include etrieri cu patru pistonase si discuri perforate.

Via | Evo

  • moa, luni, 07.09.2009 14:31
    ...

    Dupa fericirea care se citeste pe fata acestei masini, ar trebui sa se numeasca Mazda MUHAHAHA

  • roadrunner, luni, 07.09.2009 22:43

    cred ca e genial sa mergi cu asa ceva; de la 60-80 in sus deja trebuie sa iti pui casca.