Primele detalii despre motoarele de Formula 1 din 2021: sunetul va fi mai puternic, dar sistemul hibrid cu V6 turbo de 1.6 litri rămâne
Sistemul hibrid de propulsie al monoposturilor de Forula 1 din sezonul 2021 va fi alcătuit dintr-un motor turbo V6 de 1.6 litri cu turație mai mare și un sistem mai puternic de recuperare a energiei la frânare.
Formula 1 intenționează să introducă din sezonul 2021 un sistem de propulsie simplificat, care să reducă costurile de dezvoltare, să limiteze posibilitățile de îmbunătățire pe parcursul anului și să atragă noi constructori în Marele Circ.
La capătul unei întâlniri cu reprezentanții echipelor, FIA a dezvăluit marți primele detalii despre noul sistem de propulsie, care va fi însă în mare parte similar cu cel din prezent.
Astfel, actualul motor turbo V6 de 1.6 litri va fi păstrat, însă turația maximă va fi cu 3.000 de rotații pe minut mai mare pentru a îmbunătăți sunetul acestuia.
De asemenea, sistemul de recuperare a enegiei (MGU-K, cunoscut anterior drept KERS) va fi mai puternic și va fi acționat manual de către pilot, așa cum s-a întâmplat și la debutul tehnologiei în 2009. Astfel, piloții vor putea stoca energia recuperată pe mai multe tururi pentru a o activa în momente cruciale, cum ar fi în cazul depășirilor.
În schimb, unitatea de stocare a energiei va deveni componentă standard pentru toate echipele, iar sistemul de transformare a căldurii degajate de sistemul de evacuare în energie va fi eliminat. În plus, vor fi introduși anumiți parametri pentru designul componentelor cu scopul de a restricționa costurile de dezvoltare și de a descuraja utilizarea unor designuri agresive.
"Am ascultat cu atenție ce vor fanii pentru a defini un set de reguli care va oferi un tren de rulare simplu, mai ieftin și cu un nivel de zgomot mai ridicat pentru a impulsiona noi constructori să intre în Formula 1 ca furnizori de motoare", spune Ross Brawn, directorul sportiv al Formulei 1.
Specificațiile concrete ale noilor motoare vor fi stabilite pe parcursul următoarelor 12 luni.
Via Motorsport
in loc sa lase echipele sa dezvolte tehnologi noi,ei restrictioneaza ,pai o sa se ajunga asa sa foloseasca carboratoare in loc de injectie ,cai mai ieftin..,tocmai in dezvoltare sta farmecul f1,can se vine cu inovati si idei noi,daca fac toate masinile la fel mai bine le iau de pe strada sant mai ieftine...