Primăria Capitalei nu va interzice circulația mașinilor Euro 1 și Euro 2: "Nu avem în vedere astfel de reglementări"

Publicat joi, 26.04.2018 12:44 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Primăria Capitalei a anunțat că nu intenționează să interzică circulația mașinilor cu motoare Euro 1 și Euro 2 din 1 ianuarie 2019, în ciuda existenței unui proiect în acest sens.

Unul dintre membrii Consiliului General al Municipiului Bucureşti a anunțat săptămâna trecută depunerea unui proiect care vizează interzicerea graduală a circulației mașinilor poluante.

Acesta afirma că proiectul va intra pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București în aprilie sau mai, însă Primăria a negat acest lucru prin intermediul unui comunicat de presă.

Autoritățile spun că nu intenționează să introducă restricții de circulație pentru mașini în funcție de gradul de poluare și că o astfel de decizie va fi luată doar în urma unei consultări publice.

"Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea [...] unor reglementări referitoare la accesul în Capitală a autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă [...] după o analiză temeinică. [...] Intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect", menționează Primăria în comunicat.

Proiectul anunțat prevedea ca circulația mașinilor cu motoare non-euro, Euro 1 și Euro 2 să fie interzisă în București începând din 1 ianuarie 2019, iar o interdicție similară să fie aplicată și pentru mașinile cu motoare Euro 3 începând din 2020 și Euro 4 începând din 2021.

Circulația urma să fie interzisă în intervalul orar 06:00 - 22:00, pentru a permite șoferilor aflați în tranzit prin București să circule pe timp de noapte. Proiectul prevedea și aplicarea unei amenzi de 2.000 de lei în cazul nerespectării acestei interdicții.

Via Agerpres

  • Bucuresteanul, joi, 26.04.2018 13:35

    Deci nu mai trebuie sa-mi schimb masina. Mai merge asta veche.

  • Alex D., joi, 26.04.2018 13:43

    Macar masinile non+Euro si Euro 1 ar trebui scoase permanent din circulatie pe tot teritoriul tarii pentru a reduce poluarea si riscul de accidente si apoi la un interval de timp sa fie scoase pe rand si restul masinilor care respecta norme de poluare superioare.

  • Serban, joi, 26.04.2018 14:42

    ''Studii de impact cu privire la acest subiect'' = bani aruncati pe fereastra ( studiile au fost facute deja in alte orase europene si oricum nivelul de poluare din Bucuresti se stie ca este de cateva ori mai mare decat limita maxima admisa ) decizia de a interzice masinile non-EURO si cele EURO 1,2,3 etc, nu o va lua nimeni, aglomeratia va fi din ce in ce mai sufocanta iar aerul tot mai poluat. Concluzia? mergem inainte...

  • mircea badea, joi, 26.04.2018 17:33

    dieselurile trebuie interzise, sa nu ne mai ascundem dupa norme. sa speram ca ne obliga uniunea daca noi avem mamaligi..

  • Mihai, joi, 26.04.2018 19:18

    Dupa ce s-a permis aducerea tuturor masinilor de care vest-ul scapa bucuros, acum le interzicem. Daca unii viseaza solutii salvatoare, sa se gandeasca ca tot "ei" au lasat rablele sa ne invadeze. Si sa nu mai dea exemplu orase din Germania, ca acolo mai sunt putine masini cu euro 1, 2 si 3, ca toate au plecat in Romania, Bulgaria etc.

  • coco, joi, 26.04.2018 22:51

    Daca ne gandim bine o masina pe benzina care are E 2 cu ITP-ul facut are mai putine noxe decat o masina diesel care are E 6 gen Wolksvagen.Deci decizia ar trebui luata in privinta masinilor diesel care elimina microparticule potential cancerigene.Interzicerea masinilor pe motorina in centrul oraselor s-a luat in unele tari europene,nu in tot orasul si toata ziua.Asa cum a fost formulata decizia este un abuz.

  • vianu, vineri, 27.04.2018 10:39

    @coco nu a fost o decizie a fost o idee, propunere....