Prima maşină, înlocuitorul programului Rabla, susţine achiziţia de maşini care costă până la 14.000 euro şi debutează la 1 noiembrie
Ministerul Economiei a prezentat prima versiune a programului Prima Maşină, prin care vrea să garanteze credite care să asigure vânzarea a 20.000 de maşini noi în România. Programul ar trebui să debuteze la 1 noiembrie 2014 şi favorizează clienţii cu vârsta curpinsă între 18 şi 35 de ani.
Programul Prima Maşină este propunerea Ministerului Economiei pentru relansarea vânzărilor de automobile noi în România. Acesta implică garantarea din partea statului a 20.000 de credite acordate prioritar persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, în limita a 14.000 de euro (50.000 de lei fără TVA, respectiv 62.000 de lei cu TVA inclus) şi doar pentru achiziţia de automobile noi. Creditul poate fi luat pentru o perioadă de maximum şapte ani, iar cei care au vârsta de până la 35 de ani vor avea prioritate la primirea sprijinului guvernamental pentru credit, cu toate că participanţii mai în vârstă se pot înscrie şi ei. Evident, doar cei care nu au maşină sunt eligibili pentru acest program, deşi nu a fost anunţată nicio metodă de verificare dacă aceştia au mai avut vreodată un automobil. Garanţia statului va acoperi maxim 50% din valoarea creditului acordat în cadrul programului, diferenţa fiind reprezentată de autoturismul ales de client şi valoarea de 50.000 de lei plus TVA include şi cuantumul poliţei CASCO pentru primul an. Momentan este doar un proiect supus dezbaterii publice, dar este posibil să intre în vigoare în forma actuală încă de la 1 noiembrie anul curent.
STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice
Reprezentanţii Dacia şi Ford, cele două mărci auto care produc maşini în ţara noastră, au declarat că prima variantă prezentată a acestui program este promiţătoare, titrează cei de la 0-100.ro. Cei de la Dacia sunt favorizaţi de acest proiect, deoarece toate modelele din portofoliu sunt eligibile pentru Prima Maşină, în timp ce doar Fiesta, B-Max, Ka, Courier şi unele versiuni Focus s-ar încadra din partea Ford în acest program. Zoltan Brassai, directorul general Ford România, a declarat pentru cei de la HotNews că a propus, în numele companiei, creşterea susţinerii guvernamentale până la pragul de 15.000 de euro. Acesta ar aduce şi mai multe comenzi, explică directorul diviziei româneşti a mărcii americane. Între timp, Constantin Stroe, membru al CA Dacia, spune că programul este pozitiv, dar nu ar trebui să neglijeze categoria persoanelor trecute de 35 de ani, mulţi dintre aceştia dorind o maşină nouă, dintr-o gamă accesibilă, dar neavând până acum posibilitatea contractării unei finanţări în condiţii avantajoase. Stroe a propus şi prezentarea de exemple clare ale costurilor totale de finanţare pentru orice doritor, pentru a sublinia avantajele şi dezavantajele sistemului oferit. Nicolas Maure, directorul general Dacia, speră ca acest program să deblocheze vânzările de maşini noi pentru persoanele fizice din România, în special pentru tineri.
Via 0-100.ro | Mediafax | Sursă foto
lasa ca e bine si 14000eur. asa multi dealeri vor fi cumva "obligati" sa mai faca un discount bunicel ca sa se incadreze, doar ca sa vanda masina. decat 1 masina pe luna de 16000eur mai bine 10 dar reduse la 14000. sa vedem ce va fi...