Prima masina electrica de la Geely va fi disponibila din primavara
Chinezii de la Geely vor oferi prima lor masina electrica cu cinci locuri in Euroa incepand cu primavara acestui an. Aceasta se numeste Nanoq si are o autonomie de 200 kilometri.
Geely a prezentat prima sa masina electrica in Copenhaga, la summitul mondial privind problemele climaterice – COP15. In urma reactiei pozitive de la acest summit, cei de la Geely au anuntat ca vor comercializa aceasta masina in Europa chiar din primavara anului 2010. Numele Nanoq inseamna urs polar in daneza.
Geely Nanoq are cinci locuri si va fi construit in Groenlanda printr-un parteneriat de tip joint-venture cu danezii de la Lynx. Cei de la Lynx au dezvoltat componentele electrice ale acestui model si au creat noul pachet de acumulatori, care foloseste tehnologia Litiu-Ion. Acelasi tip de acumulator a fost folosit de catre cei de la Lynx pentru modelul GT, care dezvolta 1.057 CP si era capabil de a accelera de la 0 la 100 km/h in mai putin de trei secunde, in timp ce putea sa accelereze la o viteza maxima de 300 km/h.
Potrivit celor de la Geely, Nanoq este capabil de o viteza maxima de 130 km/h si de o autonomie de 201 kilometri. Astfel, Geely Nanoq este capabil de performante similare cu cele ale lui Mitsubishi i-MiEV, in timp ce ofera o autonomie suplimentara de 40 kilometri.
Via | Autocar
Masinile astea vor fi o comedie si de abia astept sa vad un fraier care isi va cumpara asa ceva. Spun asta pentru ca nici o baterie din lume nu are o durata constata, incarcarea desi este de 100% varieaza cu macar +/- 5%, ceea ce personal consider ca o sa fie comic in prima instanta. Mai ales pentru ca energia nefolosita se pierde in timp si din baterii, autonomia aia este doar teoretica si ceea ce conteaza este ca nimeni nu explica daca autonomia include urmatoarele: faruri, importante, pentru ca legea spune sa le ai tot timpul pornite (nu ma refer la cele de ceata), radioul pentru ca unii vor folosi radioul si mai ales... deschiderea usilor +/- inchiderea centralizata +/- geamurile electrice, deoarece toatea acesta consuma curent. Putin, foarte mult, ireleveant. Smecheria este ca consuma curent, iar bateria nu este infinita. Evident... vor posta multi care vor spune ca sunt tampit, ca sigur cineva s-a mai gandit la asta si asa mai departe. Totusi astea sunt cateva dintre intrebarile pe care mi le pun eu... referitor la o masina integral electrica. Exact ca cea de mai sus :)